וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: ולאדן איביץ' המליץ להאריך את חוזהו של אלירן עטר

12.3.2019 / 7:35

המאמן החמיא לחלוץ שישתכר בעונה הבאה 450 אלף דולר נטו. בסביבתו של גולסה טוענים: "אולי היה צריך לשקם אותו אחרת". שביעות רצון מראיקוביץ' והמכירה הקרובה ("בדרך הנכונה להיות אחד השוערים הטובים באירופה"), הפציעה של מיכה אינה חמורה, איביץ' גיבה את דסה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

בווידאו: הגרלת חצי גמר גביע המדינה

עיקרי הדברים

- אופצית החוזה של עטר תמומש. ישתכר בעונה הבאה 450 אלף דולר נטו.

- מכירת ראיקוביץ' תכניס 20 מיליון שקל. קרדיט למאמן השוערים חריסטוס קלפקיס.

- גולסה ינותח היום. בסביבתו טוענים: "יתכן שהיה צריך לשקם אותו אחרת".

- דריכות במכבי לקראת פרסום סגל הנבחרת של הרצוג. איביץ' הגן על דסה שהיה רע מאוד אמש.

- יונתן כהן לקח אחריות על האדום בגביע: "אני שחקן צעיר שעדיין לומד. הסבירו לי מה לא לעשות".

seperator

1.

מערכת היחסים בין ולדאן איביץ' לאלירן עטר עברה תהפוכות במהלך העונה. עטר היה המוציא לפועל העיקרי בקיץ במוקדמות הליגה האירופית ודומה היה שאחרי תקופת ג'ורדי קרויף ששיחק איתו משחקים, הגיע מאמן שיכבד אותו יותר. ואז הגיעה תקופה עם לא מעט ספסל, עד כי נדמה היה לרבים שבחלון ההעברות החורפי הוא יבקש לעזוב. אלא שהחלוץ ידע בדיוק מה הוא רוצה מעצמו ושם לו מטרות ברורות. בסוף העונה הוא יסיים חוזה בן שנתיים במכבי תל אביב ועד סוף חודש מאי תוכל הקבוצה לממש את האופציה שיש לה עם החלוץ לעונה נוספת.

אמש, בתום המשחק מול בני יהודה בו עטר כבש ובישל את שער הניצחון לאבי ריקן, ולדאן איביץ' אמר בצורה ברורה את דעתו. "לא הייתי צריך את המשחק הזה כדי לגבש דעה ברורה על עטר", אמר הסרבי. "בשבילי העניין מאוד ברור. אלירן עטר הוכיח העונה את אופיו, את יכולתו. הוכיח שהוא גם יכול להשתפר בפרמטרים של המשחק ומבחינתי הוא יותר מראוי להמשיך במכבי תל אביב בעונה הבאה. אנחנו לא נותנים לו מתנה בזה שהוא ימשיך איתנו. הוא רצוי כאן בזכות מה שהוא עשה ותרם לקבוצה". האופציה של מכבי תל אביב על עטר תבטיח לו את אותו חוזה שהיה לו העונה, בגובה של 450 אלף דולר נטו שיחולקו בין 390 אלף דולר נטו שכר בסיס ו-60 אלף דולר על נקודות.

עוד בנושא:

איביץ': "גולסה מתארגן לניתוח מחר". אבוקסיס: "יש למכבי את הקהל הכי רע שיש"
לוח משחקי הפלייאוף המלא: מכבי תל אביב - מכבי חיפה במוצ"ש, 30 במרץ
הצביעו בסקרים: האנשים שעשו את העונה הסדירה בליגת העל
ליגת העל: מכבי תל אביב גברה 1:2 על בני יהודה וסיימה את העונה הסדירה ללא הפסד

עוד באותו נושא

איביץ': "גולסה מתארגן לניתוח מחר". אבוקסיס: "יש למכבי את הקהל הכי רע שיש"

לכתבה המלאה
אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב עם ולאדן איביץ'. ברני ארדוב
הרבה הערכה. איביץ' ועטר בפתיחת העונה/ברני ארדוב

2.

יוסי אבוקסיס שהתמודד אתמול מול איביץ' עזר מאוד לברק אברמוב למכור העונה שחקנים. התרומה של מאמן בני יהודה להתפתחות של ירדן שועה ומאוויס צ'יבוטה היתה מכרעת בהחלטה של מכבי חיפה ולודוגורץ לרכוש אותם ולהכניס לקופת בני יהודה מיליונים. גם לסרבי של מכבי תל אביב תרומה גדולה בדרך של הקבוצה למכור את פרדראג ראיקוביץ' בסכום של 20 מיליון שקל. עד ההגעה של איביץ' ושל מאמן השוערים שהוא הביא, היווני חריסטוס קלפקיס, דשדש ראיקוביץ' במשך שלוש עונות ולא דמה בשום אופן לשוער שהוא הפך להיות העונה. העבודה של הצוות המקצועי החדש העונה עשתה את שלה וראיקוביץ' הפך לאחד השחקנים הטובים במכבי תל אביב.

"אני לא רוצה לדבר עלי ועל הצוות שלי", הצטנע אמש איביץ'. "תשאלו את ראיקוביץ' מה הוא עשה העונה ומה הוא שינה. אני רק יודע שקיבלנו שוער ישירות מגביע העולם שבא לעמוד מיד בשער שלנו במוקדמות הליגה האירופית בלי לקחת כמעט הפסקה לחופשה. ראיקוביץ' עבד העונה מאוד קשה למן הרגע הראשון והוא הרוויח את מה שקרה איתו. לדעתי הוא בדרך הנכונה להיות אחד השוערים הטובים באירופה. הוא עוד צעיר והוא כבר השוער המוביל בסרביה, כך שאני משוכנע שהוא יגיע רחוק מאוד".

פרדראג ראיקוביץ' שוער מכבי תל אביב. קובי אליהו
על דרך המלך. ראיקוביץ'/קובי אליהו

3.

מכבי תל אביב מאוד קנאית לדיסקרטיות של פצועיה ובחודשים האחרונים לא נידבה מידע באשר למצבם של אייל גולסה ואורוש ניקוליץ'. שלשום במסיבת העיתונאים שלפני המשחק, סיפר איביץ' בפתיחות לא אופיינית על הדילמה שקיימת אצל הצוות הרפואי של הקבוצה באשר לטיפול שנדרש לגולסה כדי להחלים מהפציעה המתמשכת בברכו.

אמש בתום המשחק, סיפר הסרבי כי גולסה ייכנס לניתוח בברכו ובכך יסיים את העונה. לפני למעלה מחודש חזר הקשר מסרביה לשם נשלח על ידי הצוות הרפואי של מכבי תל אביב. "נאמר לו בסרביה שהוא בדרך הנכונה לחזור ושהוא יוכל לשוב לפלייאוף כאן בארץ", סיפרו אמש בסביבתו של גולסה. "הוא חזר על פי התכנית שניתנה לו להתאמן, אבל משהו לא עבד נכון. יכול להיות שהיה צריך לשקם אותו אחרת כי בסופו של דבר הברך התנפחה לו והוא נאלץ לעבור את הניתוח".

אייל גולסה שחקן מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
"משהו לא עבד נכון". גולסה/אדריאן הרבשטיין

4.

אנדי הרצוג יפרסם היום את סגל נבחרת ישראל לקראת ההתמודדות מול סלובניה ואוסטריה בשבוע הבא. במכבי תל אביב קיימת דריכות גדולה לקראת פרסום הרשימה ומאוד מסקרן את כל הגורמים במועדון ובתוכם השחקנים עצמם מי מהם יוזמן. אמש, קצת אחרי חצות, יכול היה דור מיכה לקחת נשימה ארוכה ולהירגע אחרי שתוצאות בדיקת הרנטגן שעשה בבית החולים איכילוב לימדו כי הוא אינו סובל משבר בידו ויוכל לשוב להתאמן בקרוב. בדרך לבית החולים תוך כדי המשחק מיכה היה מאוד מוטרד וחשש כי ריסק את ידו אחרי שתאמבי סגס דרך עליו כששכב על כר הדשא. כעת צפוי מיכה להיות בסגל הנבחרת ועוד רבים ממכבי תל אביב אמורים להיות שם.

"אני מאמין גדול מאוד בכדורגל הישראלי", תמך ולדאן איביץ' אמש בנבחרת ישראל. "אני מאמין בצוות המקצועי שעומד בראש הנבחרת ומאמין בשחקן הישראלי כאן בארץ ובטח באלה שמשחקים בחו"ל. כל מי שעובד כאן בכדורגל הישראלי ירצה שהנבחרת תצליח סוף סוף להעפיל לאליפות אירופה".

אחד השחקנים הבטוחים של מכבי תל אביב בנבחרת ישראל הוא אלי דסה. אם אנדי הרצוג, אלון חזן ווילי רוטנשטיינר צפו בו אמש, הם לבטח לא הלכו לישון רגועים. זה היה אחד ממשחקיו הרעים של דסה במכבי תל אביב. משחק בו הוא לא היה מרוכז, עשה פנדל על צ'יבוטה ועוד מספר טעויות. איביץ' הגן עליו בסיום והסביר שכל מגן לא אוהב לשחק בשטחים הפתוחים מול צ'יבוטה. "לכל שחקן בעולם, טוב ככל שיהיה, יכול להיות ערב פחות טוב", אמר הסרבי. "אלי דסה הוא שחקן טוב ואחד הפייבוריטים שלנו. לכל מגן יהיה קשה להתמודד עם מאוויס צ'יבוטה בשטחים פתוחים".

אלי דסה מכבי תל אביב בוכה. דני מרון
זה קורה לכולם. דסה/דני מרון

5.

הפציעה של דור מיכה במחצית הראשונה הקפיצה מהספסל בשלב מוקדם את יונתן כהן. איביץ' לא אהב את ההרחקה של כהן במשחק הגביע מול בני סכנין, אבל הוא זכר לו את התרומה הגדולה שלו למשחק ההתקפה של מכבי תל אביב, החזיר אותו לסגל אתמול ואפילו הכניס אותו כחילוף ראשון. "עשיתי טעות מול בני סכנין ודיברו איתי על זה במועדון", אמר השחקן. "שני הצהובים שקיבלתי באותו משחק לא היו לעניין אבל אני שחקן צעיר ואני עדיין לומד. קיבלתי את מה שמגיע לי וכבר שכחתי מזה. לא חושב שבגלל ששחקן מקבל אדום, הוא צריך להיענש גם בזה שהוא לא יהיה בסגל אחרי שהוא חוזר".

על מה שקרה בהפסקת המשחק אמש, כשמכבי תל אביב היתה בפיגור, אמר כהן: "אמרנו לעצמנו בהפסקה שאנחנו לא מפסידים את המשחק הזה ולא מפסידים עד סוף העונה. אנחנו בעונה היסטורית של מכבי תל אביב. כל אחד רוצה לקחת חלק בה. כל אחד רוצה להיות שותף ואנחנו לא רוצים להפסיד עד סוף העונה". החלוץ ששיחק בעונה שעברה בבני יהודה פירגן ליריבה ובעיקר לחברו מאוויס צ'יבוטה. "מאוויס נתן משחק ענק ואני מאחל לו בהצלחה בהמשך. בני יהודה לא תהיה יריבה קלה בחצי הגמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully