וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה עדיין תומך, חוגג מתלבט: שעון החול של ניר קלינגר בבית"ר

3.3.2019 / 11:23

בבית"ר טענו שלקלינגר יש "חוזה בטון" לעונה הבאה וגם אוחנה מצדד בו, אבל עד כמה חוגג יושפע מהקהל? יניב טוכמן על העגלקטיקוס החדשים והשחקנים שלא עומדים בלחץ

ניר קלינגר מאמן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
הלחץ גובר. קלינגר/קובי אליהו

1. אוחנה עדיין תומך, חוגג מתלבט. שעון החול של קלינגר הופעל

מהאצטדיון בנתניה נאלץ אמש (שבת) ניר קלינגר לצאת דרך שער צדדי. על הכניסה המרכזית צבאו כמה עשרות אוהדי בית"ר ירושלים שביקשו את הראש של המאמן אחרי ההפסד 3:1 למכבי נתניה. גם השחקנים לא יצאו נקיים. חלקם חטפו גידופים אישיים. אחרים דווקא יצאו למכוניותיהם דרך הקהל המאוכזב בלי חשש. בבית"ר ירושלים זה ידוע כבר שנים, שכאשר הקהל שם לו למטרה את דמות המאמן, שעון החול מתחיל לעבוד. עד כמה משה חוגג חזק יעידו השבועות שנותרו לסוף העונה.

לקלינגר יש חוזה גם לעונה הבאה. "חוזה בטון", הגדיר זאת אמש גורם המעורה בפרטים. יחד עם זאת, היחסים בין חוגג לקלינגר לא אמורים לייצר לחץ כלשהו על אחד מהצדדים. מקורב למאמן אמר עוד לפני המשחק בסוף השבוע כי אם חוגג יחליט שקלינגר לא מתאים להיות מאמן בית"ר ירושלים בעונה הבאה, שניהם יידעו להיפרד בצורה ראויה ובלי שיישארו שם משקעים כפי שנוצרו בין קלינגר לבין בעלי הפועל חיפה יואב כץ. חוגג לא רצה להגיע למצב הזה. עד אתמול עוד האמין בכל ליבו, שבית"ר ירושלים תעפיל לפלייאוף העליון ושהעונה הזו תסתיים עם טעם טוב בפה בואכה העונה הבאה. בדמיונו ראה איך קלינגר מסיים בין שש הראשונות ומפליג להכנות לקראת העונה הבאה בה חוגג סימן את אירופה כמטרה עליונה ואפילו מעבר לכך. מי שתומך בקלינגר הוא היו"ר אלי אוחנה. בין השניים קיימת הערכה הדדית עצומה עוד מהימים שהיו יחד שחקנים בנבחרת ישראל. גם כשאימנו את בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב באמצע העשור הקודם, נשמר ביניהם קשר מצוין. אוחנה גם יודע היטב ששום מאמן שיבוא לבית"ר ירושלים בעונה הבאה לא יביא איתו ערובה להצלחה ולכן קרוב לוודאי שהוא ימשיך לתמוך בקלינגר, גם אם לא יקרה נס ובית"ר ירושלים אכן תלך לפלייאוף התחתון. בסופו של דבר ההחלטה תהיה של חוגג וכאמור הקהל אתמול שקרא לקלינגר להתפטר וכינה אותו תוך כדי משחק 'מאמן פחדן', לא הוסיף לתחושת הביטחון של הבעלים במאמן שלו.

עוד בנושא

מכבי נתניה ניצחה 1:3 את בית"ר, שנותרה עם סיכוי קלוש לפלייאוף העליון
תמונת הפלייאוף מסתבכת לבית"ר ירושלים. קריאות "תתפטר" לקלינגר

יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
הכי קרוב למכבי תל אביב 2005. בניון/קובי אליהו

2. הכי רחוק מהאני מאמין של קלינגר

יעקב בוזגלו התראיין שלשום ברדיו ירושלים ואחרי לחץ מאסיבי של המראיינים, הוציא משפט שבעבר היה סוחב איתו הרבה רעש. בוזגלו אמר שאין בבית"ר ירושלים מספיק שחקנים טובים בשביל מועדון כמו בית"ר ירושלים. הרבה פעמים אנשים לא אוהבים לשמוע את בוזגלו, אבל אי אפשר להגיד שהוא לא מבין בכדורגל. לבית"ר ירושלים אין באמת חומר מספיק טוב בשביל פלייאוף עליון. גם מי שיקפוץ עכשיו ויזרוק את השמות של כל מהפנטי הכדור שמשחקים בקבוצה, צריך לזכור שבסופו של דבר מדובר בקבוצת כדורגל ולא בקרקס. מרבית השחקנים המובילים בקבוצה הם פחות או יותר אותם שחקנים. כאלה שרוצים את הכדור לרגל ורוצים לנהל את העסק. "אם איתמר ניצן הוא המצטיין זה אומר הכל", אמר אמש גורם במועדון. "כבר כמה משחקים הוא המצטיין וזה שוער שבאמצע העונה כבר ידע שהביאו לו מחליף לעונה הבאה אז מה יש להגיד יותר מזה?".

הטענה שמושמעת כלפי קלינגר היא שהוא היה יכול להוציא מהשחקנים האלה יותר ושמאמן יותר טוב יצליח יותר. לקלינגר יש ברזומה גם כישלונות אבל לבית"ר ירושלים הוא הגיע אחרי הצלחה בהפועל חיפה בעונה שעברה. זו היתה קבוצה שהוא בנה על פי תפיסת העולם האמיתית של קלינגר. על פי מה שהוא מאמין בו. צריך לומר את הדברים בצורה הכי פשוטה, בית"ר ירושלים הזו היא הרבה יותר מכבי תל אביב של 2005. קראו לה אז בלעג עגלקטיקוס. אותן טעויות שנעשו אז ושגרמו לקלינגר ללכת הביתה, נעשו העונה בבית"ר ירושלים. לא בטוח שקלינגר היה שותף לכל ההחלטות. לבטח לא היה שותף למה שעשו בבית וגן לפני שהוא הגיע בסיום הסיבוב הראשון. השאלה הגדולה אם חוגג וקלינגר יחליטו שמנסים יחד לעשות הכל מהתחלה לקראת העונה הבאה. לבנות קבוצה בצלמו של קלינגר ההוא ממכבי תל אביב של 2003 או קלינגר של הפועל חיפה מהעונה שעברה.

עוד באותו נושא

בית"ר ירושלים: תמונת הפלייאוף מסתבכת. קריאות "תתפטר" לקלינגר

לכתבה המלאה
דוד קלטינס, יעקב בריהון שחקני בית"ר ירושלים. קובי אליהו
חסרי נסיון. שחקני בית"ר אמש/קובי אליהו

3. שחקנים לא עומדים בלחץ של בית"ר

"לחץ פוגם באיכות המשחק", אמר קלינגר במסיבת העיתונאים ביום חמישי. לא אמירה חדשה ובטח לא אמירה שמתארת רק את בית"ר ירושלים. אבל בית"ר ירושלים זה מועדון עם לחץ אחר לגמרי וגם אם הקהל ברובו היה נפלא העונה ונתן גב גדול לשחקנים, עדיין לא כולם יכולים להתמודד עם צבא האוהדים של בית"ר ירושלים.

שמואל שיימן קרס אתמול מול שריקות הבוז של הקהל אחרי הטעות שהוא עשה עד שקלינגר נאלץ לעשות חילוף ולהוציא אותו כדי שהוא לא יתרסק לגמרי. גדי קינדה אולי פתח את המשחק טוב, אבל בסופו של דבר מדובר בשחקן שהיה רגיל ל-100 אוהדים באשדוד ופתאום הוא צריך לעמוד מול דרישות של אלפים ועוד עשרות אלפים בבתים. וגם השחקנים המנוסים יותר לא תמיד יכולים לעמוד בלחץ. "זה אולי רק כרטיס לפלייאוף העליון, אבל שחקנים באו למשחק הזה עם הרבה מאוד לחץ שהיה לאורך כל השבוע", אמרו אמש בבית"ר ירושלים. "המילה 'כישלון' ריחפה מעל בית וגן כל השבוע והשחקנים כנראה באו מאוד לחוצים בגלל זה. איך אפשר להשוות את המתח שלנו אל מול השקט והנינוחות של מכבי נתניה? הם עשו את שלהם ובאו הכי משוחררים למשחק הזה".

איתמר ניצן שוער בית"ר ירושלים אחרי השופט זיו אדלר. קובי אליהו
הפעם בית"ר לא האשימה את השופט. איתמר ניצן עם זיו אדלר/קובי אליהו

4. שיפוט? בקבוצה הבינו שאין מה לעסוק בכך

בית"ר ירושלים נמנעה אמש מלרוץ לתקשורת עם אמירות נגד השיפוט. קלינגר נגע בכך בעדינות מול העיתונאים, אבל כשהלך לזיו אדלר בסוף המשחק הוא עשה לו רק סימן מתריס עם האגודל, כאילו להגיד בהלצה מצידו שהיה לשופט משחק טוב, אבל נמנע מלומר לו משהו. אדלר גם מיהר לרדת מכר הדשא בניגוד לאלון יפת בבאר שבע וכך יצא שגם שחקנים של בית"ר ירושלים לא התקרבו לשופט שלקח החלטה נכונה כשאישר את השער השלישי למכבי נתניה. "בסופו של דבר אנחנו כבר מבינים שאין שום טעם בלהתקומם נגד שופטים", אמרו אמש במועדון. "לא יוצא מזה כלום חיובי ולכן צריך להפסיק את ההתעסקות בכך".

משה חוגג, אלי אוחנה בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
כמה סבלני וסלחן הוא יהיה? חוגג עם אוחנה/יוסי ציפקיס

5. חוגג מאוכזב. השאלה אם תהיה לו סבלנות

משה חוגג אמור לטוס היום לכמה ימים לחו"ל. מדובר בנסיעת עסקים. המצלמות היו אתמול עליו באיצטדיון בנתניה והתיאורים בדבר האכזבה העצומה שהוא חש, היו למכביר. אבל חוגג צריך לזכור שנדירים המקרים בהם בעלי קבוצות כדורגל קצרו הצלחה כבר בעונה הראשונה שלהם. אם הוא בא לעשות סיבוב קצר ולהיעלם, אז הוא צריך להתאכזב מאוד ממה שקורה העונה. אבל אם הוא בא, כפי שהוא אומר, לבנות מועדון, אז הוא צריך ללמוד מהעונה הזו ולא לחזור על טעויות שנעשו. "אם תהיה לחוגג סבלנות, הוא עוד ישמח ויהנה", אמרו אמש בבית"ר ירושלים. "אבל אם הוא בא לסיבוב קצר, אז הוא בטח סובל מאוד כי הפער בין בית"ר ירושלים להרבה קבוצות בליגה הוא פער גדול מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully