וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר הצטרף למועדון ה-100, אפילו יריביו הגדולים מצדיעים לו: "אתה השראה"

השוויצרי זכה בדובאי בתואר 100 בקריירה, ועשוי לשבור את השיא של קונורס: "זה היה מסע יפהפה, ונהניתי מכל רגע". צפו בסרטונים המרגשים והמחוות, כולל השיחה המשעשעת ורשימת השיאים שיהיה קשה מאוד לשבור

ATP tennis

השאלה האם רוג'ר פדרר הוא הטניסאי הגדול בכל הזמנים נותרת פתוחה, ויהיה אפשר לדון בה יותר לעומק רק אחרי שיפרשו גם רפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ' כדי לראות מה יהיו ההישגים של יריביו, אבל השווייצרי בן ה-37, שמחזיק בשיא הגרנד סלאמים (20), הוסיף אתמול עוד ציון דרך מרשים בקריירה מפוארת, כשהפך לטניסאי השני בלבד בכל הזמנים שזוכה בתואר ה-100 שלו בקריירה. פדרר גבר בשבת על סטפנוס ציציפאס בגמר דובאי, זכה בתואר השמיני שלו בדובאי, וגרף את התואר ה-100 בקריירה, כשהוא רחוק רק תשעה תארים משיאן כל הזמנים ג'ימי קונורס (109).

עוד בנושא
רוג'ר פדרר זכה בתואר ה-100 בקריירה אחרי שניצח את ציציפאס בגמר דובאי
רפאל נדאל הודח מאקפולקו על ידי ניק קיריוס ותקף: "הוא חסר כבוד"

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
כבר הבטיח שגם ב-2020 הוא יחזור לדטבאי. פדרר לא הולך לשום מקום/רויטרס

"זה היה מסע ארוך ויפהפה, ונהניתי מכל רגע בו", אמר אתמול פדרר, "זה היה קשה, אבל ההקרבה הייתה שווה. עכשיו נראה עוד כמה דלק נשאר לי במיכל, אבל להגיע ל-100 זה בהחלט חלום שהתגשם עבורי". פדרר השיג את התואר הראשון שלו בגיל 19 במילאנו בשנת 2001, ומאז (במשך 19 שנים) בכל שנה זכה לפחות בתואר אחד. כמובן שכל מי ששיחק איתו בטורניר ההוא במילאנו כבר פרש, בעוד הוא עדיין בטופ.

ב-16 מתוך 18 העונות האחרונות שלו (זו טרם נגמרה), הוא זכה בלפחות ארבעה תארים. הוא יודע שבקצב הזה, אם יישאר בריא, הוא יוכל להדביק את השיא של קונורס תוך שנתיים מוצלחות, אבל לדבריו, השיא של קונורס זה לא מה שמניע אותו. "זה יוכל להיות נחמד, אבל אני לא כאן כדי לנפץ שיאים", אמר פדרר, "מה שג'ימי עשה זה מדהים, והוא צריך להיות גאה. אני גם גאה בדברים אחרים שעשיתי. זה היה ערב מרגש עבורי לשחק מול סטאפנוס, ולראות את העתיד זה גם חלק מהמסע".

עוד באותו נושא

רוג'ר פדרר זכה בתואר ה-100 בקריירה אחרי שניצח את ציציפאס בגמר דובאי

לכתבה המלאה

יש לפדרר, כמובן, שיאים נוספים: הוא עמד הכי הרבה שבועות בראש הדירוג העולמי (310), זכה בהכי הרבה גרנד סלאמים (20), הכי הרבה פעמים בווימבלדון (8) ורשם את הרצף הכי ארוך של ניצחונות על יריבים מהטופ-10: 24.

כמו כן, הוא רשום על רצף שספק אם יישבר אי פעם: מתוך 100 התארים שלו, כמעט רבע הושגו בתקופה מדהימה שבין אוקטובר 2003 לאוקטובר 2005, תקופה שבה הוא רשם 24 משחקי גמר רצופים ללא הפסד! כלומר, ב-24 טורנירים רצופים שבהם השתתף הוא זכה, כשעד לטורניר וינה ב-2003 המאזן שלו בגמרים היה 8:9, ואחרי בנגקוק 2005 המאזן שלו היה 8:33.

או כמו שסיכם את זה היטב טניסאי העבר האמריקאי ג'יימס בלייק, שצייץ: "בדיוק סיימתי לראות את פדרר זוכה בתוארו ה-100, והבת שלי שאלה אותי 'בכמה אתה זכית?', ועניתי לה בגאווה '10'. והיא ענתה, 'איך יכול להיות שזכית רק בעשרה? זה כאילו כלום'. אז תודה רוג'ר, שגרמת לי להיראות רע מול הילדים שלי. ברכות". פדרר צייץ לו בחזרה: "בבקשה תמסור לה שאמרתי 'אבא שלך היה אגדה וג'נטלמן'". ובלייק ענה לו: "אני בטוח שהילדים שלך יודעים שזה נכון גם לגביהם. ברכות רוג'ר, תמשיך להיות השראה לכולנו".

השחקנים שהוא ניצח מצדיעים לו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully