וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ותודה לקובי בריאנט: סל הניצחון המשוגע של דווין וייד ריגש את ה-NBA

אחרי השלשה על הבאזר מול גולדן סטייט, בארצות הברית מהללים את "פלאש" ודורשים שישקול שנית אם לפרוש. התגובות והמספרים

עריכת וידאו: מתן חדד

עונת הפרישה האמוציונלית של דווין וייד מה-NBA הלילה (בין רביעי לחמישי) קיבלה את הדובדבן שבקצפת: סל ניצחון ענק מול האלופה גולדן סטייט, בשידור חי מחוף לחוף, במהלך שנראה על פניו בלתי אפשרי, ועם רגע שייזכר היטב גם אחרי ש"פלאש" בן ה-37 יתלה את הנעליים.

אחרי משחק הפכפך ודרמטי, במהלכו ההיט כבר הובילו ב-24 הפרש על הווריירס אבל הצליחו להיקלע לפיגור בשלהי הרבע האחרון, נכנס וייד לפעולה. זה החל עם שלשה 15 שניות לסיום, שצימקה את היתרון של גולדן סטייט לנקודה בלבד. ואחרי שקווין דוראנט החטיא פעם אחת מהקו, הגיע הרגע הגדול: וייד קיבל את הכדור במהלך האחרון, ניסה לשחרר שלשה נוספת, נחסם על ידי ג'ורדן בל, אבל השתלט על הכדור באורח פלא וזרק פעם נוספת, בהחלטה של מאית השנייה. למרבה ההפתעה, הכדור צלל פנימה בעזרת הקרש.

"זה רגע מיוחד עבורי", הודה וייד אחרי שחגג בהתלהבות יתרה את הסל המיוחד. "הייתי במצבים האלה כל כך הרבה פעמים בקריירה, וכל כך הרבה פעמים החטאתי את הזריקה האחרונה. ובסוף אני קולע דווקא את הזריקה הזאת - על רגל אחת, בלי להסתכל לסל, בלי לכוון כמעט. זה משוגע".

עוד בנושא

סל ניצחון בלתי נשכח לווייד, לברון חזר לנצח, יום הולדת שמח לדונצ'יץ'
קארים עבדול ג'באר תורם את טבעות האליפות שלו לצדקה
השמועות על "עלייה חדה" במשקל של לברון מתחזקות: "הוא כבד מאי פעם"

דווין וייד, ג'סטיס ווינסלו, מיאמי היט חוגגים. רויטרס
דווין וייד, ג'סטיס ווינסלו, מיאמי היט חוגגים/רויטרס
שחקני מיאמי היט חוגגים עם דווין וייד. AP
שחקני מיאמי היט חוגגים עם דווין וייד/AP
שחקני מיאמי היט חוגגים עם דווין וייד. רויטרס
שחקני מיאמי היט חוגגים עם דווין וייד/רויטרס

למרות ההפסד, גם כוכבי גולדן סטייט שמחו עם וייד ברגע המיוחד, ובסיום הוא זכה לחיבוק חם מסטף קרי. "אמרתי לסטף שהייתי צריך סל כזה בדרך החוצה מהליגה. עכשיו קיבלתם מספיק. זה כיף לקלוע סל כזה, במיוחד כשיש לך חבר'ה צעירים בקבוצה שבעיקר שמעו על דברים שעשית, אבל לא תמיד היתה להם את ההזדמנות לראות את זה קורה".

הסל של וייד הזכיר לו נשכחות. בשנת 2009, במשחק מול הלייקרס, קלע קובי בריאנט סל ניצחון דומה למדי מעל ידיו המושטות של וייד בסטייפלס סנטר. מאז הוא קיווה שיום אחד גם הוא יקלע סל כזה. "אין ספק שזה היה מסלי הניצחון הקשים בקריירה שלי", אמר וייד שסיפק לאורך הקריירה אינספור מהלכי קלאץ' וגם לא מעט סלי ניצחון. "אני זוכר שלפני הרבה שנים קובי קלע זריקה דומה מעליי, ולא הבנתי איך הוא הצליח לקלוע את זה. אז תודה, קובי, על שהראית לי את הדרך".

מלבד הסל המשוגע, יש לאחרונה לא מעט קווי דמיון בין וייד לקובי. שניהם הודיעו מבעוד מועד על עונת פרישה וזכו מדי משחק ליחס חם, גם במשחקי חוץ. והחל מהלילה, לשניהם יש גם את מספר סלי הניצחון הגדולים ביותר ב-NBA במילניום הנוכחי, עם חמישה כאלה.

כאמור, גם שחקני גולדן סטייט פרגנו ל"פלאש" על המהלך הגדול, וסטף קרי אמר ש"היו הרבה חיוכים. מהצד שלנו היו חיוכים של אכזבה, אבל זה היה מיוחד בשביל דווין לקלוע ככה. בכל מקרה, הייתי שמח לראות אותו קופץ שוב על השולחן של המזכירות כשזה לא יהיה נגדנו. עמוק בפנים, היה מגניב לראות אותו קולע סל כזה, למרות שהפסדנו. רגעים כאלה מזכירים לך איזה שחקן גדול הוא".

כמה מכוכבי גולדן סטייט למעשה גדלו על וייד בצעירותם, העריצו אותו וניסו לחקות אותו. קווין דוראנט, למשל, אמר ש"אני עוקב אחרי די וייד מאז שהייתי בחטיבה. הייתה לו קריירה מדהימה במיאמי, הוא שחקן מדהים, אדם מדהים, הוא דמות מופת פה בעיר וזה משהו שאתה כשחקן לומד לכבד ולהעריך. והעונה הוא נותן את אחת העונות הכי טובות שראיתי אי פעם משחקן שעומד לפרוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully