וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני גרשון: "מצפים לעתיד שעומד לפנינו", אבדיה: "נגיע רחוק מאוד"

25.2.2019 / 7:53

נבחרת ישראל פספסה עלייה למונדובאסקט בתבוסה לסרביה, אך יצאה מעודדת מאוד מהקמפיין. המנהל המקצועי: "לא לשכוח שאנחנו אלופי אירופה עד גיל 20". וגם: המשחק ששינה את החשיבה בקמפיין, איזה מתאזרח ילבש את מדי הנבחרת והדרך במוקדמות יורובאסקט 2021

שחקן נבחרת ישראל דני אבדיה. יוסי ציפקיס
יש על מי לסמוך. דני אבדיה/יוסי ציפקיס

1.

חלום העלייה של נבחרת ישראל לאליפות העולם בקיץ הקרוב נגוז אתמול (ראשון) עם התבוסה 97:76 לנבחרת סרביה בפיוניר בבלגרד. בזכות הניצחון של אסטוניה על גאורגיה, הייתה צריכה ישראל ניצחון בכל הפרש על סרביה כדי לעלות, אך מאמצע הרבע השני ברחו הסרבים ליתרון דו ספרתי אותו ישראל לא הצליחה לסגור, ולמעשה לא הייתה קרובה לרשום את ההפתעה הגדולה.

בניגוד לתחושות הרגילות בהדחות, אנשי נבחרת ישראל היו רחוקים מדיכאון בסיום. המאמן עודד קטש אמר לשחקנים כי הוא גאה בהם על מה שהם עשו, והשחקנים עצמם קיבלו את ההפסד בצורה סבירה, בעיקר בשל הסיכויים מראש, "צריך לומר את האמת - אם היינו מנצחים בסרביה זו הייתה אחת ההפתעות הגדולות של הכדורסל האירופי בעשור האחרון", אמר אחד מאנשי הנבחרת, "גם בסגל המלא שלנו, ספק אם יכולנו לנצח". המנהל המקצועי של נבחרת ישראל פיני גרשון שוחח בסיום עם התקשורת הסרבית והוסיף: "סרביה נבחרת טובה יותר וידענו את זה לפני המשחק, אבל לא רצינו לומר לכם. אמרתי לסשה דג'ורג'ביץ' שזה יהיה משחק קל".

המנהל המקצועי של נבחרות ישראל פיני גרשון. ברני ארדוב
מרוצה, למרות ההפסד. פיני גרשון/ברני ארדוב

מי שערך השבוע את הופעות הבכורה שלו בנבחרת היה דני אבדיה, שסיים את המשחק בסרביה, המדינה ממנה הגיע אביו, עם 10 נקודות, "חלון ראשון שלי בנבחרת הבוגרת זה דבר שאני אזכור, החבר'ה פה קיבלו אותי מאוד יפה ועזרו לי, פעם ראשונה שאני מתחבר לכל החברים פה ומשחק איתם ביחד", אמר אבדיה, "אני רוצה לפרגן לכל אחד ואחד על הקמפיין והעבודה הקשה שהוא עשה. תמיד מרגש להיות בבית השני שלך, אבא שלי שיחק פה המון משחקים ובשבילי זו חווייה לבוא ולהיות במגרש הזה ולשחק איפה שאבא שלי שיחק. הרגשתי את הקהל. תמיד שאני בא לשחק נגד נבחרת סרביה אני בא במאה אחוז".

רפי מנקו, אחד השחקנים שהחל את הדרך הארוכה של נבחרת ישראל במוקדמות אליפות העולם בנובמבר 2017, ואף סיים אותה, סיכם: "משחק לא קל , ידענו שסרביה הם קבוצה מאוד טובה וברמה מאוד מאוד גבוהה , חשבנו שנצליח להתמודד ולעשות משהו , אך לצערי זה לא קרה. אני גאה בחברים שלי על הדרך שעשינו וזה שהגענו למשחק אחד מאליפות העולם, זה הישג גדול מאוד בשבילנו ואנחנו עם הפנים קדימה".

עוד באותו נושא

עודד קטש: "אני רואה בזה מחמאה שבכלל חשבו שיש לנו סיכוי"

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת ישראל יפתח זיו, גיא פניני. יוסי ציפקיס
מהשרידים האחרונים של הדור הוותיק בנבחרת. גיא פניני/יוסי ציפקיס

2.

בסופו של דבר ישראל הייתה רחוקה ניצחון אחד בסרביה מעלייה לאליפות העולם, אך אם סיכום הקמפיין בנקודת הסיום לא תספר את התמונה המלאה. היה זה קמפיין של עליות ומורדות, של מגמות הצערה ומגמות החזרת שחקנים, של מעבר בין אולמות ושל ניצחונות הירואיים לצד הפסדים מתישים.

רק קצת על ההבדלים. בחלון הנוכחי שיחקה ישראל עם שחקן בן 18, שחקן מהליגה הלאומית ועוד שחקן שהיה כוכב בנבחרת העתודה בקיץ האחרון. לפני שמונה חודשים הסגל מנה את אבי בן שימול ורביב לימונד, שני שחקנים ששיחקו בנבחרת העתודה כשזוסמן, אבדיה וגיל בני עוד לא שיחקו כדורסל. שלושה מתאזרחים עברו בנבחרת - ריצ'רד האוול שיחק עד להשעייה שלו בעקבות סמים, ג'ון דיברתולומיאו החליף אותו לזמן קצר, למרות שפספס חלון אחד בשל פציעה, וטי ג'יי קליין היה האחרון להכנס למשבצת. אגב נכון לעכשיו, דיברתולומיאו נחשב למועמד המוביל ללבוש את מדי הנבחרת, כשבנבחרת עוקבים מקרוב אחרי נושא טי ג'יי ליף שמתנדנד בימים אלה באינדיאנה. אם יהיה בנבחרת, ליף, כמו ג'ייק כהן, לא ייחשב למתאזרח. 26 שחקנים שונים דרכו על הפרקט, כשג'ייק כהן היה זה ששיחק את הכי הרבה משחקים - 10 מתוך 12.

"עוד לפני שידענו מה תהיה ההגרלה שלנו, ידענו שלא ריאלי לדבר על עלייה לאליפות העולם", אמר השבוע אחד מאנשי הנבחרת, "נבחרת ישראל רצה במשך כמה שנים עם אותו הסגל - ליאור אליהו, עומרי כספי, יוגב אוחיון, יותם הלפרין, גיא פניני, רביב לימונד, אלישי כדיר, גל מקל ויניב גרין. המחשבה הראשונית שחוץ ממקל אף אחד לא ישחק יותר בנבחרת, בפועל פניני שיחק ואולי גם ימשיך, לימונד שיחק, אבל הוציאו את כל הליבה של הנבחרת והיה ברור שזה ייקח זמן עד שזה יידבק".

מי שהיו אמורים להוביל את הנבחרת בפועל היו גל מקל ושון דאוסון, אלא ששניהם מיעטו לשחק - הראשון בשל פציעות והשני חלק מהזמן לא זומן ואז נפצע. "המונדוסאסקט היה חלום רחוק, המטרה הראשונית הייתה לעבור את הבית הראשון ואז הגענו לבית הנוכחי ועשינו תוצאות מעבר לציפיות שלנו, מעל לרמה שלנו. מה שאפשר לקחת זה הרבה אופטימיות שנתיים, שלוש קדימה", אמר אמש עודד קטש.

המשחק אותו מסמנים בנבחרת כמשחק ששינה את המחשבה מפסימית לאופטימית היה דווקא ההפסד הכואב בגרמניה, "יצאנו למשחק ההוא בתחושה שהכל כבר גמור - הפסדנו לגאורגיה בבית, היה לנו את התבוסה באסטוניה, והיינו במאזן של שלושה ניצחונות משבעה משחקים, כשאנחנו משחקים מול נבחרת שלא הפסידה עוד", סיפר השבוע אחד משחקני הנבחרת, "פתאום מצאנו את עצמנו ביתרון 15 וחבל שזה נגמר כמו שזה נגמר. מהנקודה ההיא התחלנו להאמין שאנחנו טובים. אז אם כמעט ניצחנו שם, למה שנוריד את הראש לפני שיוצאים לסרביה?".

תמיר בלאט, נבחרת ישראל חוגג. קובי אליהו
אמור להיות המנהיג הבא של הנבחרת. תמיר בלאט/קובי אליהו

3.

. פיב"א עדיין לא הכריזה על המועד שבו תיערך הגרלת מוקדמות אליפות אירופה 2021, כשהמשחקים אמורים לצאת לדרך כבר בחודש נובמבר 2019. אלא שהקמפיין הזה של הנבחרת, אליו תגיע אחרי שהיא מחושלת והתווית של השחקנים חסרי הניסיון תרד מעל חלק גדול מהשחקנים, כבר יהיה כזה שמבחן התוצאה יהיה בו קריטי. "גם עודד יודע, פחות מעלייה לאליפות אירופה תהווה כישלון". 32 קבוצות יוגרלו לשמונה בתים בני ארבע קבוצות כל אחד, כששלוש הראשונות עולות ליורובאסקט.

"אני חושב שהחבר'ה צעירים פה, אנחנו נבחרת מאוד צעירה ויש פה שחקנים עם המון המון כישרון, לא התאמנו הרבה ביחד אבל אני חושב שכל אחד ואחד פה הוא שחקן בפני עצמו ויכול לעזור לנבחרת בצורות שונות ואני חושב שנגיע רחוק בעתיד", אמר דני אבדיה אמש ורפי מנקו הוסיף: "יש לנו אחלה חבר"ה צעירים ודור חדש שנכנס, אני מקווה שבהמשך אנחנו נמשיך להשתפר ונציג כדורסל טוב שיביא אותנו לאליפות אירופה ונשיג הישגים".

"הנבחרת שלנו צעירה, יש לנו שחקנים מתחת לגיל 22, ככה שבשבילם זה ניסיון טוב, במיוחד כשאתה משחק מול קהל כזה", סיכם פיני גרשון את החוויה והתייחס לעתיד של הנבחרת ולשיטה, "אנחנו מצפים לעתיד שעומד לפנינו. רוב השחקנים שלנו צעירים, רק הקפטן מבוגר, אל תשכחו שאנחנו אלופי אירופה עד גיל 20, הדור הבא שיעלה לנבחרת הוא דור טוב מאוד. השיטה הזאת של פיב"א נותנת לכמות גדולה יותר של נבחרות את ההזדמנות לעלות לאליפות, ונותנת הזדמנות לשחקנים צעירים, כך שזה טוב לנו".

מי שאמורים להמשיך להוביל את הנבחרת בשנים הבאות הם הבסיס אותו בנה קטש לאורך כל שש החלונות - תמיר בלאט, בר טימור, יובל זוסמן, רפי מנקו, תומר גינת, עידן זלמנסון וג'ייק כהן, אליהם יצטרף כמובן אבדיה ושחקנים נוספים שנכנסו ויצאו מהסגל כמו איתי שגב, נמרוד לוי, אדם אריאל, גולן גוט, יפתח זיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully