וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב בוזגלו: "אחרי כל כניסה במאור, אלון יפת בא אליו בזלזול: 'קום, קום'"

יעקב בוזגלו התקשה להירדם אחרי מה שהיה עם בנו מאור בב"ש. בראיון למדור "ועידת פסגה" הוא תוקף: "טעויות שיפוט מתאזנות, לא אצל בית"ר"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: תגובות מהמשחק של באר שבע נגד בית"ר

זה שוב קורה ליעקב בוזגלו. הגעה שלו לאיצטדיון טרנר מסתיימת במפח נפש. "ברור שזה כואב גם הפעם. כל מה שקרה עם הפנדל והכרטיס האדום למאור, אבל לפחות מאור סיים את המשחק ועשה כל מה שהמאמן אמר לו", הוא אומר בראיון ל'ועידת פסגה' מדור הראיונות החדש כאן בוואלה! ספורט.

הצלחת להירדם בלילה?

"זה היה מאוד קשה. מאוד קשה לקבל טעויות שיפוט שנמשכות לאורך כל העונה. פנדל אחד לרפואה לא נפסק לטובת בית"ר ירושלים. זה אולי יכול לקרות לקבוצה זניחה אבל לא לבית"ר ירושלים. כולם ראו את מה שראיתי. הפאול של מאור היה מחוץ לרחבה ומנגד פנדל לטובתנו שלא נשרק. טעויות שיפוט בדרך כלל מתאזנות, אבל לא לבית"ר ירושלים. וזה הביא את מאור לצאת מדעתו. פעם ראשונה שהוא מקבל אדום על מילה לשופט. אני ציפיתי מאלון שיבין שחקן שקופח לאורך כל המשחק. אבל לצערי הוא בחר להרחיק אותו. כל המשחק עשו עליו עבירות ואני לא מדבר על הזלזול שהוא הפגין כלפיו כל המשחק. דיברתי עם מאור. כל כניסה שהוא קיבל, בא אליו יפת ואמר לו בזלזול כזה: 'קום, קום'. זו היתה שחצנות לשמה".

עוד בנושא:

איגוד השופטים נגד בית"ר: "רמיזה מכוערת על יד עלומה כנגד הקבוצה"
"במקום להיות הגיבור, השיפוט הפך את בוזגלו לגיבור הטראגי"

יעקב בוזגלו אביו של מאור בוזגלו. קובי אליהו
"מאור שחקן ותיק עם נסיון. הוא ידע היכן הוא עושה את הגליץ'". יעקב בוזגלו/קובי אליהו

פעם ראשונה שמאור רץ כך לעבר שופט אחרי משחק?

"פעם ראשונה ועוד תבין שהוא לא ילד בן 18 שיצא מדעתו. הוא שחקן בוגר ואחראי. שחקן שעבר דבר או שניים בכדורגל. טיפה כבוד מצד השופט לא היתה מזיקה. אבל עכשיו זה נגמר ואני מאוד מקווה שבסופו של יום נישאר בליגה כי זו המטרה עכשיו".

כדי לרוץ ליפת כך עם השריקה הוא היה צריך להיות בטוח שהוא לא עשה פנדל כשהוא לא יכול היה לראות את האירוע שניה אחרי המשחק.

"מאור שחקן ותיק עם נסיון. הוא ידע היכן הוא עושה את הגליץ'. זה התחיל שלושה מטר לפני הקו. כשהוא היה על הספסל כולם דיברו על המקרה. זה הרס עונה שלמה".

שופט הרחבה יגאל פריד היה ממש קרוב. יפת הוא לא האשם היחיד.

"בוודאי ששופט הרחבה צריך להאיר את עיני השופט הראשי אם הוא עומד במקום טוב".

הכאב שלך הוא גם בגלל ששוב זה קורה לכם בבאר שבע? איך קיבלו אותך אתמול?

"כשאני מחנה את הרכב ומתחיל להיכנס לכיוון היציע אני מתקבל בהרבה מאוד כבוד ואפילו סלפי מצד אוהדים. כשאני קרוב לאנשים הם לא מדברים אלי בחוצפה. הדברים הקשים נאמרים כשאני ביציע. אני למוד נסיון ומבליג על הכל. באיזשהו מקום גם אוהדי באר שבע מבינים מה התרומה שלנו לעיר עצמה ולמועדון. במשחק יש דופק מאוד גבוה ואנשים אומרים מלים. זה גם מה שקרה למאור אתמול".

מאור בוזגלו שחקן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
העיקר שמאור סיים את המשחק בריא ושלם/יוסי ציפקיס

יכול להיות שבסוף קללת בוזגלו היא בכלל זה שאלונה ברקת עוזבת את הפועל באר שבע?

"אתם חוזרים לזה, אבל זה מאחוריי מזמן. ברוך השם מאור סיים את המשחק בריא ושלם וזה יותר חשוב מהכל".

בוא נשים רגע את הפנדל בצד. מאור מגיע להרבה מצבים ולא מצליח לכבוש מספיק שערים עבור בית"ר.

"לצערי הרב הוא נמצא בתקופה של חוסר ריכוז ואני מחוייב לעזור לו בקטע המנטלי. זה מתסכל שאתה מגיע לכל כך הרבה מצבים אבל בגלל חוסר ריכוז וחוסר מזל הכדורים לא נכנסים".

לחץ התחתית משפיע עליו?

"ככל שהציפיות גדולות יותר, האכזבות גדולות יותר. ההחמצות התחילו להיות אחרי הצמד נגד חדרה. זה מתסכל. אבל מאור יודע לעמוד בלחצים בצורה יוצאת מן הכלל טובה. לפעמים הוא יכול לאבד שיווי משקל אבל אנחנו נחזיר אותו לתלם והוא יחזור לכבוש בקרוב".

אתה אחרי הפסד הערעור שלך בתביעה של העיתונאי מוטי פשכצקי ובכל זאת הלכת להגיב בפייסבוק לדברים שנכתבו באחרונה על חוזה שהוצע למאור בבית"ר ירושלים. לא למדת לקח?

"את האמת שלי אני אמשיך להגיד ושום דבר לא יעצור אותי מלומר את האמת. מה שקרה עכשיו הזכיר לי מה שקרה עם מאור בבאר שבע. ברגע שכותבים על מאור יש הרבה תגובות. מאור היה השחקן האהוב ביותר בבאר שבע. הרבה מעל כולם. אבל ברגע שהתחילו להתפרסם כל כך הרבה המצאות עליו, זה פגע בו. הפרסום האחרון לא היה נכון. אפילו לא ישבתי עם בית"ר ירושלים והפרסומים האלה פוגעים במאור ומסיתים את הקהל. אם היה משא ומתן, לא הייתי אומר כלום. מאור משחק במועדונים עם המון קהל וברגע שהקהל שומע שהשחקן סירב למועדון על הצעות עתק של 400 או 500 אלף דולר כשרוב האוהדים משתכרים 6000 שקל, זה פוגע בו מאוד. אני מבין את הרצון שלכם להעביר ידיעות אבל בבקשה באחריות. הידיעות האלה מסיתות את הקהל".

שחקן בית"ר ירושלים, מאור בוזגלו. יוסי ציפקיס
יישאר בבית"ר בעונה הבאה? מאור בוזגלו/יוסי ציפקיס

אנחנו לפני בחירות ואתה דמות מוכרת. לא קיבלת פנייה מרשימה כלשהי להצטרף?

"בוא ניכנס לפרופורציות. אני איש של צדק אבל לא מפסיקים להכפיש אותי. אני משלם מחיר יקר בתדמית שלי. כשאני אומר מילה אחת פשוטה אני צריך לשלם מאות אלפי שקלים. אין פרופורציות במדינה ואין צדק".

אתה לא מקבל את פסק הדין למרות שגם בערעור הפסדת.

"אני יכול להפסיד בכל הערכאות אבל לא להפסיד את האמת. עם האמת שלי אלך עד הקבר. אף אחד לא היה איתי בחדרי חדרים בניהול משא ומתן. ציפיתי שהשופט יביא אנשים שיכחישו מה שנאמר. אם הייתי יודע שפגעתי בו או אמרתי דבר שלא לצורך, הייתי מתנצל. אבל אני לא יכול להתנצל ולא להסכים על דבר שאני בטוח בו במיליון אחוז. אין לי שום בעיה ללכת למכונת אמת אבל כשלא מביאים שום הוכחה וקובעים סכום תקדימי, זה מקומם. כולנו רואים במדיה איך קוראים כאן אחד לשני שקרן. איבדנו כיוון וזה ייתן פתח להרבה אנשים לתבוע. צריך לסגור את המדינה".

אתה מצטער שלא באת מוכן לתביעה הזו?

"כן. אבל היו לי את כל הסימנים בתחילת המשפט שזה הולך לכיוון אחר. הוטעיתי כי השופט נתן פתיח שגרם לי להאמין שיוציאו את האמת לאור. לצערי נתנו לשקר לנצח את האמת".

אבל בית המשפט הכריע. אתה לא מתכוון לשלם את פסק הדין?

"אני איש חוק. החוק זו הדמוקרטיה היחידה. כואב לי אבל יש לי כלים חוקיים שאני אשתמש בהם. אני כרגע מתייעץ. אולי אגיש גם ערעור לעליון. אני רוצה לעכל קודם את פסק הדין התקדימי הזה".

לסיום, היכן ישחק מאור בוזגלו בעונה הבאה?

"אנחנו תמיד בעד לשבת ולשמוע. אנחנו רוצים להישאר. זה אף פעם לא בריא וטוב לעבור קבוצה בכל עונה. אני בעד לתקוע יתדות טובים אבל יש כל כך הרבה מרכיבים שצריך לחבר. מגיע לבית"ר את כל הכבוד כשייפתח משא ומתן. אנחנו לא בורחים לשום מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully