וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-ESPN בחרו בדני אבדיה כ"אחד הדברים הכי חשובים שראינו בסופ"ש האולסטאר"

בארה"ב ממשיכים להתלהב, ילד הפלא היה השחקן היחיד שהוזכר בכתבה שאינו כוכב NBA. ב"ספורטס אילוסטרייטד" הוסיפו: "עשוי להיבחר בצמרת הדראפט של 2020. היה ברור שהוא השחקן המוכשר ביותר במחנה, והכי מוכן ל-NBA". הישראלי: "כבוד גדול להיבחר ל-MVP"

ONE

המניה של דני אבדיה בקרב מקבלי ההחלטות ב-NBA עלתה בימים האחרונים בצורה חדה. אמש (ראשון) הוכתר שחקנה בן ה-18 של מכבי תל אביב כ-MVP מחנה "כדורסל ללא גבולות" שנערך בשארלוט כחלק מסוף שבוע האולסטאר, וסגר חודש חלומי מבחינתו, גם אם כמעט לא שיחק במהלכו בקבוצת האם שלו. זה החל עם ההצטיינות בטורניר הנוער של היורוליג במינכן שמשך סקאוטים רבים מה-NBA, ונמשך עם היכולת הטובה שהציג גם בשארלוט, לעיני נציגים מכל הקבוצות בליגה - כולל מנהלים בכירים.

"היה מחנה עמוס מאוד", סיפר אבדיה, "עבדנו מאוד קשה, הכרתי המון חברים חדשים, לזכות בתאור ה-MVP זה כבוד בשבילי ולייצג את מכבי תל אביב ומדינת ישראל".

אבדיה, אם כך, עמד בלחץ שהושם עליו עוד לפני פתיחת הטורניר, אז הוזכר כאחד הכשרונות הגדולים ביותר, וכל העיניים היו עליו מלכתחילה. הערב פרסמו ב"ספורטס אילוסטרייטד" כתבה נברחת על השחקנים המרשימים ביותר במחנה, ושמו של ה-MVP הופיע, שלא במפתיע, ראשון. "אחרי שהגיע לסוף השבוע כשם הגדול ביותר, אבדיה הוכתר כ-MVP והציג את סט הכישורים הכל כך מתקדם שלו", כתב ג'רמי וו, מומחה הדראפט של המגזין.

"הוא לא שחקן שצריך להתאמץ כדי להעריך, והיה ברור מיום המשחקים הראשון שאבדיה השחקן המוכשר ביותר, והכי מוכן ל-NBA. יש לו תחושה מולדת לניהול משחק מכדרור ופוטנציאל אמיתי להפוך למישהו שיכול להשתלט על התקפה ב-NBA ולשמש כמוביל כדור ראשי למשך פרקי זמן. הוא לא ילד הפלא שלוקה דונצ'יץ' היה, אבל ההשוואות הללו ככל הנראה יגיעו בגלל סגנון המשחק שלו והחוזקות הברורות שלו".

עוד בנושא

צפו: דני אבדיה נבחר ל-MVP של מחנה "כדורסל ללא גבולות" בארה"ב
אבדיה ודורי סהר בכיוון הנכון: ספרופולוס מפרגן לצעירי מכבי תל אביב
לקראת "משחק העונה" ביורוליג: מכבי תל אביב דואגת בעיקר לפן הפיזי

וו המשיך וכתב: "בעוד קבוצות NBA מעדיפות הרכבים נטולי תפקידים, אבדיה יכול לשמש בכל אחת מעמדות הגארד. הוא ליהטט עם מגוון מסירות יצירתיות, נראה כמו קלע טוב מבחוץ ויש לו את הגודל והתחושה להיות שומר טוב. הוא לא מאוד אקספלוסיבי, ולסיים בתוך הצבע יהיה מכריע עבורו כשיפגוש יריבים קשים יותר, אבל הניצוצות שראינו מאוד חיוביים".

ב"ספורטס אילוסטרייטד", כמו בגופי תקשורת רבים, ציינו לטובה בעיקר את יכולות המסירה של הישראלי: "כשחקן שמגיע מקבוצה הרבה יותר מאורגנת מרוב מתחריו, אבדיה עשה עבודה טובה בשיתוף חבריו לקבוצה. הוא בדרך הבטוחה לבחירת לוטרי ב-2020, ובתקווה גם תפקיד גדול יותר במכבי תל אביב בעונה הבאה. המשך ההתפתחות שלו עשויה לסדר לו מקום בצמרת הדראפט של השנה הבאה".

אבל זה לא הכל. ב-ESPN פורסמה היום כתבה ובה התבקשו הכתבים הבכירים באתר לבחור את "הדברים החשובים ביותר שראינו בסוף שבוע האולסטאר", ובה בחר קווין פלטון: "להכיר את דני אבדיה". יש לציין שאף שחקן אחר שלא משחק כרגע ב-NBA לא הוזכר בכתבה. אלה שכן, מלבד ילד הפלא הישראלי, הם לברון ג'יימס, דוויין ווייד, סטפן קרי, יאניס אנטטוקומפו, אנתוני דייויס ואחרים. "במוק דראפט האחרון של ESPN אבדיה מדורג שביעי, אבל הוא חיזק את המניה שלו כשהראה קליעה טובה מחוץ לקשת ותפקוד כרכז עבור הקבוצה שלו, בגובה 2.05 מ'".

"באופן בלתי נמנע, סט הכישורים שלו והגודל שלו גרם לסקאוטים להשוות אותו ללוקה דונצ'יץ'", הוסיף פלטון. "לאבדיה אין הצלחה דומה ברמה קבוצתית, אבל אם יקבל תפקיד גדול יותר בעונה הבאה וימשיך לפתח את המשחק שלו, הוא יהיה אופציה מעניינת לקבוצות בחלק העליון של הלוטרי".

באתר 247ספורטס, התרשמו גם כן: "הוא נמצא על הרדאר של קבוצות NBA כבר זמן רב. כבר כתבנו עליו בעבר, ובכל פעם הוא הראה איזה כישרון מסקרן הוא, כפי שעשה פעם נוספת בסוף השבוע. מה שהופך אותו למעניין במיוחד הוא הגיוון יוצא הדופן שלו בהתקפה. הוא קלע טוב מאוד וסקורר טוב גם מכדרור, מוסר ברמה גבוהה מאוד ופליימייקר יוצא דופן שמשפר את החברים שלו לקבוצה. הוא גם בנוי היטב ומוריד ריבאונדים לא רע ביחס לעמדה שלו".

הסקאוט אליאס סבייט כתב אמש ש"כדי לתת פרספקטיבה, רוב הסקאוטים ב-NBA מאמינים שאבדיה יהיה בחירת לוטרי בדראפט הבא. מהיום הראשון היו סימנים ברורים לכך שאבדיה הגיע לכאן כדי להיות MVP. הוא אחד השחקנים הבודדים במחנה שהגיע עם נסיון מקצועני, אחרי שצבר דקות במכבי תל אביב. אבדיה נראה מעל כולם בכל מה שקשור להבנת המשחק, הקצב, האיכויות והשליטה במשחק. כל המהלכים שעשה באו לו בקלות".

כאמור, אבדיה עשה זאת מול עיניהן הבוחנות של שלל מנהלים וסקאוטים בכירים בליגה, ודאג לכך שאם עדיין היה מי שלא הכיר אותו, כעת הוא מכיר היטב. על התכונה הרבה במחנה אפשר ללמוד מכך שגם בספורטס אילוסטרייטד פרסמו כתבה נרחבת על הנטייה של מנהלים וסקאוטים בליגה לוותר על האירוע המרכזי של האולסטאר ולנצל את הזמן החופשי כדי לעקוב אחרי כישרונות במחנה "כדורסל ללא גבולות" ובמשחקי מכללות בקרבת מקום.

כאמור, אבדיה ממעט לשחק במדי מכבי תל אביב - ביורוליג הוא שותף בשלושה משחקים בלבד וצבר ארבע דקות בסך הכל - אולם ספק אם זה פוגע כהוא זה בהערכה לה הוא זוכה מעבר לים, בהתחשב בכך שהוא מצטיין במקומות הנכונים, כלומר טורנירים ומחנות שאליהן מגיעים סקאוטים רבים. מדובר בגישה הפוכה מלוקה דונצ'יץ', למשל, שדילג על שלל מחנות וטורנירים כאלה מגיל צעיר וצבר לעצמו מוניטין באמצעות דקות משחק בריאל מדריד.

סביר להניח שהתחזיות לגבי המניה של אבדיה, שמתכנן לצאת לדראפט ב-2020, יתעדכנו בקרוב לטובתו של הישראלי. לעת עתה במוק דראפט של ESPN מנבאים שייבחר בבחירה השביעית בדראפט, אולם במוקים אחרים טוענים שייבחר נמוך יותר. על פי NBA Draft, למשל, הוא עתיד להיבחר בבחירה ה-17, וכך גם על פי NBAdraftroom, שגם העניק לו את ההשוואה הכי פחות אטרקטיבית (במקומות רבים צוין שלאבדיה יש איכויות דומות לשל לוקה דונצ'יץ', בעוד אצלהם הוא מושווה לחואנצ'ו הרננגומס מדנבר).

אמש אמר מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס: "אני רוצה לברך את דני אבדיה שנבחר ל-MVP בארצות הברית. זה מראה איך שמכבי עובדת עם הצעירים והאקדמיה, ואיך אנחנו רוצים לשחק עם שחקנים שבאים מהאקדמיה שלנו".

מיטב המהלכים של אבדיה בטורניר הנוער במינכן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully