וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: דני אבדיה נבחר ל-MVP של מחנה "כדורסל ללא גבולות" בארה"ב

ילד הפלא של מכבי תל אביב השלים טורניר חלומי מבחינתו, הסקאוטים והפרשנים בארצות הברית התמוגגו מיכולותיו המגוונות

יח"צ

בווידאו: רגע ההכרזה

דני אבדיה השלים הערב (ראשון) הופעה חלומית במחנה "כדורסל ללא גבולות" המתקיים השנה בשארלוט, בצמוד לסוף שבוע האולסטאר של בליגה הטובה בעולם. 63 נערים ונערות מ-31 מדינות מכל העולם הוזמנו למחנה, בו מדריכים בין היתר גם שחקני NBA כגון ניקולה יוקיץ', ניקולה ווצ'ביץ', בוגדן בוגדנוביץ' ודיאנדרה אייטון, ובסופו של דבר - ילד הפלא של מכבי תל אביב הוא זה שנבחר ל-MVP.

אבדיה, יש לציין, זכה גם בתואר ה-MVP של מחנה "כדורסל ללא גבולות" הנערך בשנה שעברה בבלגרד. בכך הפך לשחקן הראשון בתולדות המחנה שזוכה בתואר השחקן המצטיין בשני טורנירים שונים. המחנה אותו מארגנים במשותף ה-NBA ופיב"א נועד כדי לקדם שחקנים צעירים מכל רחבי העולם, בשיתוף מאמנים מובילים, שחקני עבר והווה. המחנה הראשון נערך ב-2001 באירופה, ומאז נערך מדי שנה גם באסיה ואפריקה. בין זוכי ה-MVP הקודמים ניתן למצוא את גבריאל דק מריאל מדריד, ניקולה מירוטיץ' ממילווקי, ברונו קאבולקו מממפיס, כוכב מכללת דיוק אר ג'יי ברט ומיודענו דרגאן בנדר. שמות גדולים שלקחו בו חלק בעבר כוללים את ג'ואל אמביד, פסקל סיאקם, ניקולא באטום, מארק גאסול, דנילו גלינארי, עומרי כספי ואחרים.

אשתקד עשה זאת לעיני גרג פופוביץ'

צפו בניקולה יוקיץ' מדריך את אבדיה ויתר שחקני המחנה

"ה-MVP של המחנה הזה ככל הנראה יהיה דני אבדיה הישראלי או אדיסון פטרסון הקנדי", צייץ מוקדם יותר היום הסקאוט אליאס סבייט, שהתרשם לטובה משחקנה הצעיר של מכבי תל אביב לכל אורך הטורניר - וצדק. "הוא כל כך דינמי", צייץ אחרי יום המשחקים הראשון, "גארד בגובה 2.05 מ', יודע לכדרר, לקלוע, מוסר נהדר במתפרצות, יש לו תחושה מצוינת למשחק".

סבייט הרחיב בבלוג שלו, בו בחר באבדיה לשוטינג גארד הטוב ביותר במחנה: "כל כך קר רוח, כל כך מגוון. אבדיה גורם למשחק להיראות קל גם בחבורת שחקנים כל כך מוכשרת. עם יכולת יוצאת דופן לשחק בעמדות 1-4, הוא הוכיח שהוא מסוגל לשחק את הגארד המוביל, עם ראיית משחק מצוין. אי אפשר להשאיר אותו חופשי ואי אפשר ללחוץ עליו, כי הוא תוקף היטב את הסל. מה עושים מולו?"

אבל סבייט לא היה היחיד שהתרשם לטובה. טראוויס ברנהאם שעובד עבור חברת סקאוטינג אמריקאית צייץ אחרי יום המשחקים השני: "עוד תצוגת קליעה מרשימה של דני אבדיה. קליעה מאוד נקיה והוא משחרר אותה במהירות. ניצל חילופים עצלים ואת העובדה שהשומרים שלו הלכו מתחת לחסימה".

ריקי סקריקה מאתר The Stepien, המתעסק בעיקר בשחקנים צעירים המועמדים להיבחר בדראפט, כתב: "אני חושב הוא הכישרון הבינלאומי הטוב ביותר בדראפט של השנה הבאה". עד עתה, דורג הישראלי מתחת לשחקן בינלאומי אחד במוק דראפטים השונים - תיאו מאלדון הצרפתי.

מומחה הדראפט של ESPN ג'ונתן גבעוני, שמכיר את הישראלי היטב, צייץ אחרי היום הראשון במחנה: "אבדיה נתן הצגה בחמשת המשחקונים הראשונים. צלף שלשות מכל רחבי הפרקט, שלח מסירות על כל המגרש".

גם ג'רמי וו מ"ספורטס אילוסטרייטד" לא נותר אדיש. "אבדיה היה מבריק", צייץ אחרי הבוקר הראשון במחנה. "הגארד הישראלי הרבה מעל כולם מבחינת ליטוש, קבלת החלטות ו-IQ כדורסל. בדרך ללוטרי של דראפט 2020, אין שאלה".

צפו באבדיה ויתר המשתתפים במשחקי יום שישי

  • עוד באותו נושא:
  • דני אבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully