וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קטש: "זה רק דובדבן אחד בדרך. לא רוצה לשמוע יותר על הגמר ב-1999"

15.2.2019 / 6:28

הפועל ירושלים חגגה אל תוך הלילה את הזכייה בגביע המדינה. ליאור אליהו: "השדים מההפסדים בשנים הקודמות ישבו לנו בראש". אייל חומסקי: "לקחנו את החזון של אורי אלון צעד אחד קדימה". טיישון תומאס: "הופתעתי כשבחרו בי ל-MVP"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

במשך דקות ארוכות המתינו שחקני הפועל ירושלים בחדר ההלבשה, אמש (חמישי) בארנה, כשאגודליהם צמודים לפקקים בבקבוקי השמפניה, אבל טקס ההתזה המסורתי נדחה ונדחה, בשעה שכמה מאנשי ההנהלה ניסו לאתר את המאמן עודד קטש. שעתיים מאוחר יותר, כשנכנס בשערי מועדון הלילה "פייר 28" שבו חגגה הקבוצה את הזכייה בגביע המדינה, קראו השחקנים בשמו ועודדו אותו - משל היו אחרוני האוהדים ביציע.

"עד העונה הייתי מאמן גביע ממש גרוע", צחק קטש. "התחושה הראשונה שהציפה אותי כשנגמר המשחק הייתה כמה זה מגיע לשחקנים האלה. אני גאה להיות חלק מזה, ואני מרגיש מוערך ומקבל המון אהבה. כמו בעונת הדובדבנים של פיני גרשון, מה שעשינו כאן זה רק דובדבן בדרך. סגרתי מעגל עם ליאור אליהו ויוגב אוחיון, שאת שניהם אימנתי בגיל צעיר. מעכשיו, אני לא רוצה לשמוע יותר על הגביע ההוא ב-1999, ולא על אייץ' וולדמן, ולא על עבירת התוקף ההיא".

"השדים מהפסדי הגמרים בשנים האחרונות בארנה ישבו לי בראש", הודה ליאור אליהו, שזכה בתואר ה-11 בקריירה שלו - אבל הראשון כקפטן. "ממש עד רגע לפני ההנפה, לא ידעתי מה אני רוצה לעשות. אנשים נתנו לי כל מיני רעיונות והצעות, שאני לא אספר מה הם, אבל שללתי אותם. אמרו לי 'קח את זה' ו'קח את ההוא', אבל החלטתי שאני רוצה שכולנו, כל הקבוצה, נעמוד יחד בהנפה".

- עברת תקופה לא פשוטה, הושעית. עם כל מה שקרה, חששת שלא תזכה להגיע לרגע שבו תניף את הגביע?

"להגיד שחששתי זו מילה גדולה, כי זה לא תואר ראשון, אבל זה כן הביא אקסטרה התרגשות ומחויבות בתואר הזה. בפן האישי רציתי לעשות וי על גביע עם ירושלים. זה היה חשוב לי מאוד".

עוד בנושא

הפועל ירושלים זכתה בגביע המדינה אחרי 67:82 על מכבי ראשון לציון
ליאור אליהו: "זה יילך איתי כל החיים". קטש: "יש פה צוות מדהים"
גיא גודס: "המשחק ברח לנו ברבע השלישי, גאה בשחקנים שלי"

מנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל חוגג זכייה בגביע המדינה. קובי אליהו
סגירת מעגל לכל מיני אנשים. גיא הראל חוגג/קובי אליהו
שחקני הפועל ירושלים יוגב אוחיון, תמיר בלאט חוגגים זכייה בגביע המדינה. קובי אליהו
התלכיד המיוחד נושא פירות. אוחיון ובלאט עם הגביע/קובי אליהו

גם הבעלים והשותף בניהול, אייל חומסקי, התוודה כי חשש מאפקט הביתיות דווקא לאור ההפסדים בגמר למכבי תל אביב (בגביעי המדינה ב-2015 וב-2017) ולמכבי ראשון לציון (בפיינל פור ב-2016). "אני חושב שהתעוררתי כל חמש דקות השבוע, עם איזו צעקה של 'הנה, זה קורה לי שוב'. חששתי מאוד במהלך המשחק. אפילו ב-20 הפרש, כשנותרו רק שלוש דקות לסיום, ראיתי שראשון לציון קלעה שלשה וחשבתי שאני מת".

- התואר הזה הגיע דווקא אחרי עזיבתו של אורי אלון בקיץ.

"יש בזה משהו מיוחד. קרו כאן כמה דברים השנה, אבל התגברנו. יש כאן תשתיות מטורפות שהקמנו בזכות אורי אלון ועל פי החזון שלו, ואני חושב שהשנה לקחנו את זה צעד קדימה".

ה-MVP של הגמר, טיישון תומאס, סגר זכייה שנייה ברציפות בתואר (לאחר שהניף אשתקד עם הפועל חולון) וסיפר כי "לא הרגשתי ששיחקתי כל כך טוב, והבחירה בי ל-MVP די הפתיעה אותי. אני מנסה להפנים כל מה שקורה, זה מטורף. עשינו דבר גדול, אבל זה לא מספיק לי".

יוגב אוחיון, הפועל ירושלים חוגג זכייה בגביע המדינה. קובי אליהו
פניני חושש לשיא שלו? יוגב אוחיון/קובי אליהו
ג'יימס פלדין, הפועל ירושלים חוגג זכייה בגביע המדינה. קובי אליהו
לילה למזכרת. ג'יימס פלדין/קובי אליהו

לעומת תומאס, יוגב אוחיון ספר גביע שביעי בקריירה - עם שבעה ניצחונות רצופים שלו במעמד הגמר. "גיא פניני לא צריך לחשוש, יהיה קשה לשבור את השיא שלו", חייך הרכז. "את התואר האחרון שלי עם מכבי תל אביב לקחתי כאן בארנה, ואני שמח לסגור את המעגל ולזכות בתואר ראשון עם ירושלים. עברתי העונה פציעות טורדניות, ואני מקווה שהגוף חוזר לעצמו לאט לאט. עכשיו נחגוג ונשמח, אבל כבר בשבת אנחנו טסים למשחק באילת, כך שלא תהיה ברירה אלא לחזור במהירות לפוקוס".

"אליפות?", התפלא תמיר בלאט. "אני רוצה ליהנות קודם כל מהיום הזה". וקטש סיכם: "זאת הפעם הראשונה שאני לוקח תואר באמצע העונה, אז אני לא יודע מה הולך לקרות. על ענייני אופוריה תשאלו אותי בהמשך".

השתתף בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

שחקני הפועל ירושלים יוגב אוחיון, תמיר בלאט חוגגים זכייה בגביע המדינה. קובי אליהו
אוחיון ובלאט/קובי אליהו
ג'יימס פלדין, הפועל ירושלים חוגג זכייה בגביע המדינה. קובי אליהו
פלדין ניהל את החגיגות/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully