וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים זכתה בגביע המדינה אחרי 67:82 על מכבי ראשון לציון

הקבוצה של קטש רשמה זכייה חמישית בתואר היוקרתי כשהיא בורחת עם 8:29 מוחץ ברבע השלישי. טיישון תומאס הצטיין עם 15 נקודות ו-10 ריבאונדים, ג'ייקובן בראון להט עם 19 ו-4 שלשות. המילטון היה היחיד שניסה אצל גודס

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

ברכות להפועל ירושלים: הקבוצה של עודד קטש זכתה הערב (חמישי) בגביע חמישי בתולדותיה אחרי 67:82 מוחץ בגמר על מכבי ראשון לציון. אחרי שהדיחה את מכבי והפועל תל אביב בדרך לגמר, ראשון לציון הצליחה למתוח את ירושלים במחצית הראשונה שהסתיימה ביתרון 2 בלבד לירושלים, אבל רבע שלישי מוחץ של 8:29 שבר את ראשון והוביל את ירושלים לניצחון וזכייה ראשונה בגביע אחרי 11 שנים.

ליאור אליהו קפטן הפועל ירושלים מניף את גביע המדינה 2019. קובי אליהו
התעלה בדיוק בזמן הנכון. ליאור אליהו/קובי אליהו

שלושה שחקנים בלטו מעל כולם בירושלים. הראשון הוא טיישון תומאס שחגג בצבע עם 15 נקודות ו-10 ריבאונדים וגם קיבל את תואר ה-MVP של המשחק. ג'ייקובן בראון, שהיה נהדר גם בחצי הגמר, תפר 4 שלשות ב-50 אחוז והוביל את קבוצתו עם 19. ג'יימס פלדין הוסיף 15, אבל גם רשם 4 איבודים לעומת ליאור אליהו שנתן את אחד המשחקים הטובים שלו השנה בדיוק בזמן עם 8 נקודות ו-6 אסיסטים. מנגד, ראשון לציון סבלה מערב קליעה איום ונורא (33 אחוז מהשדה). אלכס המילטון לבד קלע 4 מ-17 מהשדה, אבל היה היחיד שלקח אחריות בקבוצה שלו וסיים עם 16 ו-4 אסיסטים. דיימון סימפסון, שהיה נהדר בחצי הגמר מול הפועל תל אביב, נתקע על 7 נקודות בלבד, כמעט כולם בגארבג' טיים בדקות האחרונות כשהמשחק כבר היה גמור.

עוד באותו נושא

ליאור אליהו: "זה יילך איתי כל החיים". קטש: "יש פה צוות מדהים"

לכתבה המלאה
ג'ייקובן בראון שחקן הפועל ירושלים, מאחוריו ג'יימס פלדין. קובי אליהו
חגיגות גדולות על הפרקט. ילד היום הולדת ג'ייקובן בראון/קובי אליהו

קלעו למכבי ראשון לציון: אלכס המילטון 16 נקודות (4 מ-17 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, קמרון לונג 13, דשון סטיבנס 13, דיימון סימפסון 7 (2 מ-11 מהשדה) ו-11 ריבאונדים, איגור קולשוב 7 (3 מ-11 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, איתי שגב 6 ו-10 ריבאונדים, אדם אריאל 2, נמרוד טישמן 2, עוז בלייזר 1.

קלעו להפועל ירושלים: ג'ייקובן בראון 19 נקודות (4 מ-8 לשלוש), טיישון תומאס 15 ו-10 ריבאונדים, ג'יימס פלדין 15 ו-6 ריבאונדים, ליאור אליהו 8 ו-6 אסיסטים, בר טימור 7, דשון באטלר 7, תמיר בלאט 5 (2 מ-10 מהשדה) ו-5 אסיסטים, יוגב אוחיון 4 ו-5 ריבאונדים, ג'וש אוונס 2. אלכס צ'וברביץ' (4:29 דקות) שותף, אך לא קלע.

דשון באטלר הפועל ירושלים מול איגור קולשוב מכבי ראשון לציון. קובי אליהו
דשון באטלר מנסה לחדור לסל/קובי אליהו

רבע 1

המשחק נפתח עם שלשות של אוחיון ולונג משני צדי המגרש. ירושלים הלכה על טיישון תומאס שקלע שני סלים בצבע, אבל שלשה נוספת של דשון סטיבנס קבע 5:8 לראשון. הקבוצה של גודס שמרה מצוין, אלכס המילטון חדר ודשון סטיבנס קבע יתרון של 7:13 עם חסימה וסל ועבירה מהצד השני. אבל ירושלים לא נבהלה. בר טימור קלע, סימפסון החטיא וג'ייקובן בראון תפר שלשה חופשית לגמרי והחזיר את היתרון לירושלים - 15:16. ג'ייקובן בראון תפר עוד שלשה, ראשון נתקעה ופלדין קבע את תוצאת הרבע מהקו: 18:23 לירושלים.

דשון סטיבנס מכבי ראשון לציון. קובי אליהו
פתח מצוין את המשחק. דשון סטיבנס/קובי אליהו

רבע 2

הרבע השני נפתח עם שלשה של פלדין שהשלימה ריצת 3:17, אבל אלכס המילטון המצוין החזיר שלשה מנגד וראשון ניסתה להישאר במשחק הזה. לצערה המילטון סחט עבירות אבל קלע באחוזים רעים מהקו. המשחק לא זרם ברבע השני כששתי הקבוצות מרבות להחטיא. אלכס המילטון שבר את הבצורת עם סל קשה מחצי מרחק וקבע 27:32 בלבד לירושלים. איתי שגב חטף לתמיר בלאט, קמרון לונג מצא את קולשוב שתפר שלשה מהפינה וקיזז עוד קצת את ההפרש הירושלמי. בלאט ותומאס קלעו לירושלים, אבל לקראת סוף הרבע קמרון לונג התעורר עם סל ומיד עוד שלשה. ירושלים נתקעה, המילטון קלע מהקו והחטיא שלשה בהתקפה האחרונה אבל דשון סטיבנס תיקן עם ריבאונד וסל שקבעו: 40:42 בלבד לירושלים בהפסקה.

גיא גודס מאמן מכבי ראשון לציון. קובי אליהו
היה עצבני מאוד וקיבל טכנית ברבע השני. גיא גודס/קובי אליהו

רבע 3

פתיחת הרבע השלישי לא בישרה טובות לראשון לציון שראתה את בלאט ותומאס קולעים שלשות ומובילים ריצת 0:7. דשון סטיבנס שבר את הקרח עם דאנק, אבל ירושלים המשיכה בבריחה ונקודות עונשין של תומס קבעו יתרון שיא: 42:54 לקבוצה של קטש. גודס נתן דקות מנוחה להמילטון וירושלים ניצלה את זה כדי לברוח עוד קצת עם שלשה של פלדין ונקודה מהקו שקבעה 45:58 לירושלים שאנחנו קצת פחות מארבע דקות לסיום הרבע. גודס החזיר את המילטון במקום טישמן אבל נראה שזה היה מאוחר מדי. ראשון לא מצאה את הטבעת וטיישון תומאס המצוין חדר מהצד השני, כששלשה של ג'ייקובן בראון העלתה את ירושלים ליתרון בלתי מחיק של 46:65. ראשון התפרקה לגמרי וראתה גם את בר טימור קולע שלשה משוגעת עם הבאזר ובסיום הרבע: 48:71 עצום לירושלים שבדרך הבטוחה לזכייה בגביע.

ג'ייקובן בראון שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
ג'ייקובן בראון חוגג/קובי אליהו

רבע 4

ראשון עשתה מאמץ אחרון עם שלשה של סטיבנס והצליחה להוריד את הפיגור אל מתחת ל-20 הפרש, אבל טיישון תומאס הנהדר הרגיע עם דאנק. ירושלים המשיכה לשייט כשהיתרון נע סביב 20 הפרש. הבעיה הגדולה של גודס היתה דיימון סימפסון שהיה מעולה בחצי הגמר, אבל נתקע על 0 במשחק הזה וקלע רק כשנותרו קצת פחות משלוש דקות לסיום. ג'ייקובן בראון ירה חץ נוסף עם שלשה מהפינה ובסיום: 67:82 להפועל ירושלים שזוכה בגביע אחרי 11 שנים.

טיישון תומאס שחקן הפועל ירושלים עם גביע המדינה ותואר ה-MVP. קובי אליהו
ה-MVP של הגמר. טיישון תומאס/קובי אליהו
אלכס המילטון שחקן מכבי ראשון לציון מול דשון באטלר שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
מנקודות האור היחידות של ראשון. אלכס המילטון/קובי אליהו
תמיר בלאט, טיישון תומאס, עודד קטש הפועל ירושלים. קובי אליהו
מכוונים לדאבל. תמיר בלאט, טיישון תומאס ועודד קטש/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully