וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אליהו: "זה יילך איתי כל החיים". קטש: "יש פה צוות מדהים"

14.2.2019 / 22:55

קפטן הפועל ירושלים התרגש לאחר הזכייה בגביע: "זה רגע ששווה את כל מה שעברתי במהלך העונה". המאמן פרגן לו: "אפשר להרגיש שהוא רצה את זה יותר מכולם". פלדין: "אם זה תמיד ככה כשזוכים בתארים, אז אני אהיה פה הרבה זמן"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הפועל ירושלים זכתה הערב (חמישי) בגביע המדינה בכדורסל בפעם החמישית בתולדותיה, לאחר שהביסה בגמר הביתי בארנה 67:82 את מכבי ראשון לציון. כ-8,000 אוהדים חגגו עם הזוכה הטרייה, שהמתינה 11 שנה מאז ההנפה הקודמת ונקמה ביריבתה על ההפסד בגמר הפלייאוף ב-2016. זו זכייה ראשונה של עודד קטש בגביע כמאמן, בעוד היריבה מכבי ראשון לציון רשמה הפסד שלישי בגמר בעקבות ערב של אחוזי קליעה איומים מהשדה והתפרקות ברבע השלישי.

חגיגות הזכייה בגביע לא יצאו הפעם לכיכר ספרא, אלא נשארו בארנה, גם בגלל מזג האוויר החורפי - וגם בגלל החשש מניחוסים כאלה ואחרים בהכנת בימות חגיגה.

בר טימור, אלכס צ'וברביץ' שחקני הפועל ירושלים. קובי אליהו
ככה חוגגים גביע. צ'וברוביץ' משקה את בר טימור/קובי אליהו

עודד קטש אמר בסיום: "זו זכייה כיפית מכל הבחינות. חבורה של שחקנים מדהימים. יש פה צוות מדהים והתחושה האמיתית היא שזה באמת מגיע לנו. בחצי הראשון הם הקשו עלינו מאוד. לא היינו מספיק רגועים בהתקפה. חששתי ממשחק צמוד והחלטנו שעולים כדי לנצח ולשחק משוחרר ולא לפחד".

על ליאור אליהו: "זכיתי לאמן אותו כשהוא היה בן 18 כמו גם את יוגב אוחיון. ברגע שאתה שם את הגבולות שלך ושחקן כל כך מחוייב לקבוצה אז זה מה שקורה. אפשר היה להרגיש שליאור רוצה את זה יותר מכולם וזה לא משהו שתמיד מאפיין את המשחק שלו. לפעמים צריך להעביר את המסר גם דרך הקפטן. אני מת עליו".

ג'ייקובן בראון ציין בסטייל את יום הולדתו ה-29: "זה היה נהדר, זו פעם ראשונה שאני משחק ביום הולדת שלי ואני פשוט שמח מאוד. האוהדים האלה מדהימים, אף פעם לא ראיתי דבר כזה. עשינו את זה רק בשבילם כי עבר יותר מעשור בלי גביע ואני שמח שזכיתי להיות חלק מהתואר הזה. אני מנהיג של הקבוצה ואני רוצה לזכות בתארים עם השחקנים האלה. יש פה הרבה אופי ואני אסיר תודה שאני חלק מזה".

עוד באותו נושא

הפועל ירושלים זכתה בגביע המדינה אחרי 67:82 על מכבי ראשון לציון

לכתבה המלאה
שחקני הפועל ירושלים, טיישון תומאס במרכז. קובי אליהו
שחקני ירושלים חוגגים/קובי אליהו

הקפטן ליאור אליהו: "זה יילך איתי כל החיים, אני אזכור את הניצחון הזה. זה כיף גדול. אני שמח שיצא ככה ששיחקתי טוב בגמר. תרמתי לקבוצה והיה לנו רבע שלישי גדול. זה רגע ששווה את כל מה שעברתי במהלך העונה. עברתי עונות יותר ופחות פשוטות וזו עונה לא פשוטה, אבל מה יותר כיף מזה? זה מה שזוכרים את זה בסוף".

ג'יימס פלדין כבר מכיר היטב את מלאכת הנפת הגביע, לאחר שזכה פעמיים ביוון עם פנאתינייקוס ואף נבחר ל-MVP של הגמר. "זה רגע מרגש בשבילי", אמר הגארד, שחתם לאחרונה על הארכת חוזה בירושלים עד 2021. "זו הפעם הראשונה שלי כאן, וזה שונה לחלוטין. לזכות באולם הביתי זה מיוחד. איך נחגוג? את זה אני כבר לא יכול לספר".

"עברו 11 שנים מאז שירושלים זכתה בגביע ולזכות בזה מול האוהדים שלנו ובאולם שלנו זה מדהים. הייתה לנו נפילה לקראת סוף הרבע השני, אבל הצלחנו להרים את הרמה שלנו מאוד ברבע השלישי. אם זה תמיד ככה כשזוכים בתארים, אז אני אהיה פה הרבה זמן. אני שמח מאוד בשביל ליאור אליהו. שיחקנו טוב מאוד ומבחינה אישית היה קשה, אבל אני שמח שעשינו את זה".

אמארה סטודמאייר שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
גם אמארה היה שותף לחגיגות/קובי אליהו

טיישון תומאס המצטיין במשחק אמר: "זו תחושה נהדרת, לא ציפיתי לזה, אני שמח שזכינו בגביע, ה-MVP זה נחמד. ראשון קבוצה טובה מאוד, הם ניצחו אותנו פעמיים העונה, ידענו שזה לא יהיה קל. במחצית התכנסנו והתכוננו למלחמה גדולה, באנו כמו שצריך למחצית השנייה".

גיא הראל, המנהל המקצועי של הפועל ירושלים: "הכול מתחיל ונגמר עם חומסקי. אורי אלון חתום על כל מה שקורה כאן וזה לא רק בגלל כסף. הוא הביא את החזון והאמונה לפני חמש שנים וחצי. אייל חומסקי הוא בעל הבית מספר אחת בספורט, שילוב בין ווינריות ואנושיות זה משהו יוצא דופן. בנינו קבוצה בקיץ בלי לדעת מה ייצא, ויצא יותר טוב ממה שחשבנו".

אייל חומסקי, מבעלי הפועל ירושלים, אמר: "זו הרגשה נפלאה, הקהל הזה והאהבה הזו, הקבוצה הזו, גיא הראל, עודד קטש, זה מושלם".

הפועל ירושלים עם גביע המדינה 2019. קובי אליהו
יש גביע!/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully