וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרחיו ראמוס עלול לספוג השעיה, דה יונג: "ה-VAR מסייע לגדולות"

הבלם רמז שקיבל כרטיס צהוב מכוון כדי לשחק בשלבי ההכרעה ומסתכן בהרחקה נוספת. אופ"א אישרה כי פסילת השער היתה נכונה, ברשת מלגלגים, ויניסיוס ובנזמה ממשיכים בכושר האדיר ומפרגנים אחד לשני

עריכה: מתן חדד

ככה נראית אלופת אירופה: ריאל מדריד התקשתה אתמול (רביעי) במשך דקות ארוכות באמסטרדם מול אייאקס הנלהבת, ובכל זאת הצליחה לחזור הביתה לגומלין עם ניצחון 1:2, כשהיא רושמת ניצחון שביעי רצוף על הקבוצה ההולנדית (הרצף הארוך ביותר של ניצחונות של קבוצה על יריבה במפעל). אחרי מחצית ראשונה מאופסת (שבה אייאקס שלטה, כבשה שער שנפסל והחמיצה), ויניסיוס בישל לבנזמה את השער הראשון (60). זייש עוד כבש להולנדים וקבע שוויון מוצדק (75), אבל אסנסיו עלה מהספסל ודחק מקרוב (83) אחרי התקפה מצוינת ובישול נהדר של קרבאחל. ריאל מוכיחה אופי וחוסן, אייאקס שוב מראה כישרון אבל קצת נאיביות.

עוד בנושא

שמינית גמר ליגת האלופות: ריאל מדריד ניצחה את אייאקס 1:2 במשחק הראשון באמסטרדם
עוד בליגת האלופות: טוטנהאם הביסה 0:3 את בורוסיה דורטמונד
ורטונגן אחרי ההצגה של טוטנהאם: "זה לילה מיוחד". סאנצ'ו: "אין לי מילים"

דויד נרס שחקן אייאקס מאוכזב על רקע שחקני ריאל מדריד. רויטרס
כמעט. אייאקס מאוכזבת/רויטרס

המספרים מראים: היה משחק צמוד ואיכותי

סטטיסטיקה מהמשחק ריאל מדריד מול אייאקס. צילום מסך
סטטיסטיקה מהמשחק ריאל מדריד מול אייאקס/צילום מסך

אי אפשר כמובן להתעלם מהרגע הדרמטי של המשחק, שהתחולל במחצית הראשונה: בדקה ה-37 טגליאפיקו ניצל שגיאה חמורה של שוער ריאל קורטואה, נגח לרשת, אייאקס כבר חגגה שוויון, אבל השופט פסל את השער וקבע היסטוריה - השער הראשון שנפסל ב-VAR בליגת האלופות, וזאת בגלל נבדל של סנטימטרים של שחקן אייאקס. מאופ"א נמסר כי "השופט זיהה שבמהלך השער דושאן טאדיץ' היה בעמדת נבדל והפריע לשוער או מנע ממנו להגיע לכדור, וזאת ברגע הנגיחה. לכן השער נפסל בצדק". כך או כך, ההחלטה האכזרית גררה תגובות סוערות ברשת, על איך שוב השופטים עוזרים לריאל מדריד (על אף, כאמור, שמדובר בהחלטה נכונה).

באייאקס כמובן לא השתגעו על ההחלטה. פרנקי דה יונג טען ש-VAR "מסייע לקבוצות הגדולות" ומאמנו, אריק טן האג, טען שהשער שנפסל היה הרגע המכריע במשחק: "ראיתי אייאקס נהדרת נגד יריבה ברמה עולמית, ברוב המשחק שלטנו. הביקורת היחידה צריכה להיות שלא היינו יעילים מספיק. ואז הרגע עם ה-VAR, שיכול להיות מכריע מאוד בשלבים כאלה. כל כך חבל שהשער לא אושר".

השער של אייאקס שנפסל מול ריאל מדריד. צילום מסך
החלטה מוצדקת/צילום מסך

אופ"א מסבירה את ההחלטה

אבל את הגולשים זה לא מרשים

ומכאן לסרחיו ראמוס. הבלם ספג כרטיס צהוב לאחר עבירה על קספר דולברג, הרחק מהכדור, ויפספס את משחק הגומלין בעוד שלושה שבועות. בסיום רמז הסמל שרשם את הופעתו ה-600 במדי המועדון כי קיבל את הצהוב בכוונה, על מנת שיוכל לשחק להחמיץ את הגומלין בשל שלושה כרטיסים אך להיות נקי מצהובים בשלבי ההכרעה. "אשקר אם אגיד שלא ניסיתי לאלץ את הצהוב", אמר, "לפעמים פשוט צריך לקחת החלטות כאלה". לאחר מכן חזר בו מדבריו וצייץ: "אני רוצה להבהיר שלא ניסיתי לקבל צהוב מכוון. אתמוך מהיציע כמו אוהד ואקווה שנגיע לרבע הגמר".

אם אופ"א תמצא שאכן מדובר בצהוב מכוון, כמו במקרה של דני קרבחאל בעבר, יורחק הבלם ממשחקים נוספים. קרבחאל עשה זאת בדקות הסיום של ה-0:6 על אפואל ניקוסיה והרחקה ממשחק אחד הפכה לשלושה, כשגם לראמוס יש עבר בתחום: ב-2013 הוא וצ'אבי אלונסו ספגו צהובים ספק-מכוונים מול גלאטסראיי, ועשו זאת גם מול אייאקס ב-2010.

על המשחק עצמו וההישג הנאה אמר בסיום ראמוס: "זה לא קל להגיע ל-600 הופעות במועדון הזה, ואני מקווה שיהיו עוד הרבה יותר, וכל יום אני מתעורר לחלום הזה שבו אני מייצג את הקבוצה הזאת כקפטן. זו תוצאה מצונית עבורנו, ועכשיו זה יהיה התור של אייאקס לסבול בבית שלנו מול האוהדים שלנו". ראמוס גם הודה ש"אייאקס לחצה אותנו גבוה, אבל התאמנו את עצמנו וידענו לצאת למתפרצות, נשארנו מאוחדים והבקענו שני שערי חוץ. הייתה כאן אווירה מדהימה. אני מוכרח לברך את אוהדי אייאקס ואת הקבוצה שלהם על משחק נהדר".

שחקן ריאל מדריד סרחיו ראמוס מקבל כרטיס צהוב מול אייאקס. רויטרס
אופ"א תבדוק. ראמוס מקבל צהוב/רויטרס

מי שממשיך להפגיז הוא קרים בנזמה, שכבש את שערו ה-60 בליגת האלופות. רק ארבעה שחקנים כבשו 60 שערים ומעלה בליגת האלופות: כריסטיאנו רונאלדו (121), ליאונל מסי (106), ראול (71) וקרים בנזמה (60). ברוך הבא למועדון קרים. "האמת שקיבלתי מכה חזקה בדקות הראשונות", הודה בנזמה בסיום, "זה כאב, אבל לא נורא, אהיה בסדר לסוף השבוע". ומה לגבי שיתוף הפעולה שלו עם ויניסיוס, שבישל לו את השער? "אני נהנה לשחק לצדו", אמר בנזמה על הבריזלאי, "הוא שחקן שמקשיב ולומד ועובד קשה ולוקח על עצמו הרבה. אני מקווה שיוכל להמשיך ככה". ויניסיוס ג'וניור, יש לציין, רשם את הבישול השמיני שלו העונה - יותר מכל שחקן אחר של ריאל מדריד העונה.

ויניסיוס אמר על הצרפתי: "בנזמה זה שחקן שעזר לי מאוד מהרגע שהגעתי למדריד. הוא עושה הכל על מנת לעזור לי, והקבוצה מנצחת. היה משחק קשה, אבל בשביל לזכות בליגת האלופות צריך לסבול". בנזמה הוסיף על היריבה: "אנחנו יודעים שהם משחקים כדורגל טוב, ועכשיו אנחנו יודעים עליהם יותר לקראת הגומלין. זו תוצאה טובה לחזור איתה הביתה".

שחקן ריאל מדריד קארים בנזמה. רויטרס
בכושר אדיר. בנזמה/רויטרס

וגם:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully