וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילוש תאודוסיץ' בדרך חזרה לאירופה, מכבי תל אביב הפכה לפייבוריטית

באפס טוענים שהרכז בתכניות, באירופה דווח שגם יתר הגדולות לא בתמונה: "מכבי האופציה הכי הגיונית עבור השחקן ועבור הקבוצה"

עריכת וידאו: מתן חדד

בשולי היום האחרון לטריידים ב-NBA נרשם מהלך שעשוי לחרוץ גורלות ביורוליג: מילוש תאודוסיץ' שוחרר מהקליפרס, ובימים הקרובים יוכל להגשים את משאלתו ולחזור לכדורסל האירופי. הרכז המחונן, שבחודש הבא ימלאו לו 32, נחתך משום שהקליפרס היו צריכים לפנות מקום בסגל אחרי ההצטרפות של מייקל ביזלי ואיביצה זובאץ מהלייקרס.

לא מדובר בהפתעה גדולה: העזיבה של תאודוסיץ', שמיעט לשחק העונה והעמיד ממוצע של 3.2 נקודות ב-15 משחקים בלבד, ריחפה באוויר זמן רב. הסרבי כבר הבהיר לא אחת שבעקבות הפיחות במעמדו הוא מעוניין לחזור ליורוליג, בו כיכב במשך שנים רבות לפני המעבר ל-NBA.

"אין ספק שלא אישאר כאן עוד זמן רב", אמר בראיון בסרביה בחודש נובמבר האחרון. "הגעתי, ראיתי איך זה נראה ומשום מה אני נהנה יותר ונחמד לי יותר לשחק באירופה. אז ברור שאחזור לאירופה, זה יקרה במהלך העונה הנוכחית או בסופה, נראה".

האפשרויות של תאודוסיץ' ב-NBA עדיין לא מוצו. על פי דיווחים בארצות הברית אורלנדו ושיקגו מגלות בו עניין, וגם פיניקס, אותה מאמן בן ארצו של תאודוסיץ' איגור קוקושקוב, חושקת בו. שלוש הקבוצות הללו מסוגלות להציע לו דקות משחק מרובות שלא קיבל בקליפרס, מה שאולי עוד עשוי לגרום לתאודוסיץ' לחזור בו מהרעיון לשוב ליורוליג.

עוד בנושא

גם הוא בדרך חזרה לאירופה? הצומת המכריע בקריירת ה-NBA של עומרי כספי
לא רק תאודוסיץ': כל העסקאות מהיממה האחרונה של חלון הטריידים ב-NBA
חיים מכוער: מכבי תל אביב קיבלה את הכדורסל הפרימיטיבי שביקשה - וניצחה

מילוש תאודוסיץ', לוס אנג'לס קליפרס. AP
ידיעה שולית ב-NBA שעוד תחרוץ גורלות ביורוליג. תאודוסיץ'/AP

כך או כך, ההכרעה תיפול בימים הקרובים. על פי תקנון ה-NBA, תאודוסיץ' צריך להמתין 48 שעות משעה ששוחרר לפני שיוכל לקבל הצעות מקבוצות אחרות בליגה. אחרי שפרק הזמן הזה יעבור, הוא יבחן את ההצעות ב-NBA ובאירופה ויחליט בהתאם.

היורוליג, כאמור, כמרקחה. האקסית צסק"א מוסקבה אמנם נראית כרגע מחוץ למשחק בשל ריבוי הגארדים בסגל של דימיטריס איטודיס (עימו תאודוסיץ' נמצא גם ביחסים מפוקפקים), אולם אין ספק שקבוצות רבות ינסו לשים את ידן על הרכז המצוין. בתקשורת הסרבית נטען כי קבוצת הפאר הרוסית, ריאל מדריד וברצלונה מחוץ לתמונה, שכן הן מרוצות כרגע מהקו האחורי שלהן. פנרבחצ'ה הוזכרה כמועמדת, אך "חוששת שצירוף שחקן כל כך בולט באמצע העונה יפגע בכימיה".

על פי דיווחים ברחבי היבשת, אחת המועמדות העיקריות לצרף את תאודוסיץ' היא דווקא מכבי תל אביב. על פניו שחקן במעמדו של תאודוסיץ' לא נראה בהישג יד עבור הצהובים, שתקציבם לא נחשב מהגבוהים ביורוליג. כל קבוצה שתרצה להחתים את תאודוסיץ' - כולל מכבי תל אביב, כמובן - תצטרף לשלם סכומי עתק ביחס לכדורסל האירופי. שכרו של הרכז בקליפרס העונה עמד על 6.3 מיליון דולר, ובקיץ שעבר לפני שחתם בקליפרס צסק"א הציעה לו חוזה לשלוש שנים תמורת 13.5 מיליון דולר. אולם ב"ספורטאנדו" דווח אמש שהצהובים נמצאים בקשר ישיר עם תאודוסיץ' בשבועות האחרונים ו"מוכנים להציע לו חוזה רב שנתי גדול". מכבי תל אביב העבירה את רוב העונה עם מצבת רכזים מדוללת, ורק לאחרונה חזר ג'רמי פארגו לפעילות - אולם אין ספק שתאודוסיץ' הוא שחקן בקליבר אחר לחלוטין.

עוד באותו נושא

חלון ההעברות נסגר: מארק גאסול עבר לטורונטו, ניקולה מירוטיץ' במילווקי

לכתבה המלאה
מילוש תאודוסיץ' צסק"א מוסקבה מול דייויד בלו מכבי תל אביב. מגד גוזני
מכבי תל אביב מפנטזת. תאודוסיץ' מול דייויד בלו/מגד גוזני

המתחרה העיקרית, כך נטען, היא אנדולו אפס. מאמן הקבוצה ארגין עתמאן כבר הודה בפומבי שתאודוסיץ' נמצא בראש סדר העדיפויות שלהם לעתיד הקרוב, ובטורקיה אף דווח על סיכום עקרוני בין המועדון לשחקן. למרות זאת, באתר הסרבי הפופולרי "מוצארט ספורט" טענו הבוקר ש"מכבי תל אביב היא האופציה הכי ריאלית עבור תאודוסיץ' נכון לעכשיו", ובשעות אחר הצהריים טען הג'נרל מנג'ר של הקבוצה הטורקית אלפר יילמאז כי "מילוש לא נמצא בתכניות שלנו", והוסיף כי המצב עשוי להשתנות עם תום העונה.

עוד נכתב ב"מוצארט ספורט" שתאודוסיץ' שוקל ברצינות אפשרות נוספת: להישאר ללא קבוצה עד תום העונה ולקבל את ההחלטה על קבוצתו הבאה רק בקיץ - תרחיש שיפתח לו עוד אפשרויות ביורוליג. ריאל מדריד הוזכרה כמועמדת אפשרית לצרף אותו בקיץ, והבוקר דווח שאם תאודוסיץ' ישהה את ההחלטה לקיץ, גם ברצלונה עשויה להצטרף למירוץ. כמובן שבקיץ ייתכן שגם צסק"א מוסקבה תנסה להחזיר את תאודוסיץ' לשורותיה.

לא ברור האם תאודוסיץ' שוקל ברצינות לחתום במכבי תל אביב, בידיעה שקבוצות יורוליג אחרות ובעלות עוצמה כלכלית גדולה בהרבה ירצו אותו. בתקשורת הסרבית נטען שהתשובה חיובית, משום שהקבוצות הבכירות ביורוליג לא ממהרות להשקיע הון עתק בשחקן בגיל מתבגר יחסית (במרץ יחגוג תאודוסיץ' 32), שכביכול נמצא מעבר לשיא. "מכבי תל אביב נראית כמו האופציה ההגיונית ביותר, גם מבחינת השחקן וגם מבחינת הקבוצה", נכתב באתר הסרבי basketservisi.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully