וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנורות האדומות והתדמית שהתקלקלה: קריירת ה-NBA של עומרי כספי בצומת מכריע

גליון הפציעות מדאיג, הקליעה שהייתה כרטיס הביקור מתפוגגת, וגם המוניטין בחדר ההלבשה נפגם. אז לאן מועדות פניו של עומרי כספי? תמונת מצב אחרי השחרור מממפיס

צילום מסך

לאן מועדות פניו של עומרי כספי? הישראלי הראשון ב-NBA שוחרר הלילה (בין חמישי לשישי) רשמית מממפיס כחלק ממתיחת הפנים שעברה הקבוצה בימים האחרונים, והפך לשחקן חופשי. "זה לא הלך כמו שכולנו דמיינו, אבל הקבוצה והעיר חיבקה אותי ואת בני משפחתי, ועל כך אני רוצה לומר תודה", נפרד כספי בחשבון הטוויטר שלו.

בתקשורת המקומית לא הופתעו מהמהלך, שנועד לפנות מקום בסגל של הגריזליס ולצמצם אותו ל-15 שחקנים (המכסה המותרת). הסיבה העיקרית לשחרור של כספי בריאותית: בשבוע שעבר קרע כספי את המיניסקוס ועל פי הערכות אמור היה להיעדר כחודש וחצי מהמגרשים. בממפיס טענו אמש שנראה שהפציעה אפילו חמורה יותר ועלולה להשבית את כספי עד סוף העונה - מה שהפך את השחרור שלו לכמעט עניין מובן מאליו. "ברגע שנשארו לממפיס יותר מדי שחקנים היה ברור שכספי יהיה הראשון שישלם את המחיר, במיוחד אם הפציעה שלו אכן התבררה כחמורה יותר", נכתב באתר המקומי "קומרשיאל אפיל".

עוד בנושא

זה שוב קורה לו: עומרי כספי הפצוע שוחרר מממפיס גריזליס
דראפט האולסטאר: דוראנט וקיירי בקבוצה של לברון, הארדן נבחר 8
סל ניצחון לרונדו מול בוסטון, טריפל דאבל שמיני ברציפות לווסטברוק

כך או כך, כספי יוכל לחתום כעת בכל קבוצה שתחפוץ בו. הוא יקווה שאחת הקבוצות המתחרות על מקום בפלייאוף תיתן לו צ'אנס, ואולי כך ייפטר סוף סוף מהשיא המפוקפק בו הוא מחזיק - שחקן ה-NBA הפעיל עם הכי הרבה משחקים ללא הופעות בפלייאוף. כספי, שמתקרב לגיל 31, הצהיר פעמים רבות על רצונו למצות את האפשרויות ב-NBA עד תום וסביר להניח שלא יתפתה לחזור לכדורסל האירופי כל כך מהר, אולם אין ספק שהוא נמצא כעת על פרשת דרכים.

זו העונה השלישית ברציפות שכספי נחתך מקבוצה ב-NBA, וברקע עולים עוד ועוד סימני שאלה בנוגע למצבו הפיזי. העונה שותף כספי ב-36 משחקים מתוך 56 של הקבוצה, ובשאר הזמן נעדר בשל פציעות קטנות ומחלות. בכלל, גליון ההיעדרויות של כספי לא עושה לו שירות טוב במיוחד: בשנתיים האחרונות הוא נפצע שש פעמים בקרסול, פעמיים בגב, ולאחרונה כאמור קרע את המיניסקוס. מאז עונת 201/14, אז שיחק ביוסטון, הוא לא שיחק ביותר מ-70 משחקים בעונה. בסך הכל, בשלוש העונות האחרונות שותף ב-125 משחקים בלבד במצטבר.

אם לא די בגליון הפציעה הלא מחמיא, בשנתיים האחרונות גם המוניטין של כספי כקלעי שלשות - מצרך שתמיד יש לו דרישה בליגה - נשחק בצורה משמעותית. מאז עונת השיא בסקרמנטו ב-2015/16, כספי לא העמיד ממוצע של יותר משלשה למשחק. לגולדן סטייט הוא הצטרף בעונה שעברה על תקן קלעי שלשות מהספסל אולם מיעט לזרוק מחוץ לקשת - מה שהיווה סיבה מרכזית לשחרורו רגע לפני הפלייאוף. העונה קלע כספי 15 שלשות בלבד, ובשני משחקים בלבד זרק למעלה משלוש זריקות מחוץ לקשת. במקביל, גם האחוזים מהשלוש צנחו (34.9% העונה לעומת 45.5 בעונה שעברה).

כאמור, הקליעה מהשלוש הייתה עד לא מזמן כרטיס הביקור של כספי ב-NBA. העונה, לאחר שקלע 20 נקודות מול האקסית גולדן סטייט, סטיב קר עקץ ואמר ש"הוא זרק ארבע שלשות במשחק, בכל העונה שעברה הוא לקח שמונה. אם רק היה זורק ככה אצלנו...".

כמובן שגם התקרית בחדר ההלבשה בה היה מעורב במהלך העונה, עם עימות חריף עם חברו לקבוצה גארט טמפל, לא מוסיפה לכספי נקודות זכות. לרוב, משחקן ספסל ותיק שכמוהו מצופה להיות מנהיג ובעל אישיות חזקה בחדר ההלבשה. ספק אם כספי עדיין ייתפס ככזה ב-NBA אחרי התקרית בה היה מעורב, שהצטרפה לדיווח נוסף בעונה שעברה על גישה בעייתית מחוץ למגרש, כשחקן גולדן סטייט (בזמנו טען אית'ן שטראוס מ"האתלטיק" שאחת הסיבות העיקריות לשחרורו של כספי הייתה "גישה שרחוקה מלהיות אופטימלית מחוץ למגרש").

יחד עם זאת, אם כספי יתאושש בזמן כדי לשחק עוד העונה, יש לא מעט קבוצות NBA שמחפשות שחקנים חופשיים כדי לעבות את הסגל - חלקן אף איכותיות ותחרותיות יותר מממפיס. יוטה, למשל, זקוקה לפורוורד נוסף ואפילו לאקסית גולדן סטייט נותר מקום פנוי בסגל.

עומרי כספי, ממפיס גריזליס. GettyImages
היעד הבא: מכבי תל אביב? עומרי כספי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully