וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב חוגגת: "בכדורגל היו אומרים שזה ניצחון של אליפות"

הצהובים מתלהבים מהאופי שהקבוצה מגלה, מתאהבים עוד יותר בספרופולוס, שמחים מההתעוררות של בלאק ומתמוגגים מהמחויבות של "המנהיג ההגנתי" קיין. וגם: הערב הכואב של בלאט והשיחה עם אולסי פרי

1. ההברקה של ספרופולוס

למרות הרמה הנמוכה, למרות המשחק העצבני והמתוח, מכבי תל אביב השיגה אמש (חמישי) ניצחון משמעותי ביותר לסיכויי הפלייאוף ביורוליג, אחרי שגברה 64:65 על אולימפיאקוס בבית. הסיומת הייתה דרמטית במיוחד: זה התחיל עם סל גדול של סקוטי ווילבקין 4.4 שניות לסיום, ונמשך עם החלטה מקורית של יאניס ספרופולוס, שהזעיק פסק זמן כשהיריבה כבר הייתה מסודרת לתרגיל במהלך האחרון במשחק. המהלך של ספרופולוס הוציא את הקבוצה של דיוויד בלאט מאיזון, והכריח אותם לבצע שינוי. "אין כאן סודות, זה מה שעושים לפעמים במצבים האלה", אמר המאמן היווני שניצח את קבוצתו הקודמת וגרם לאנשי מכבי להתאהב עוד יותר. "זה היה הערב של יאניס, והוא יצא ממנו עם ניצחון גדול", אמרו במכבי.

המצטיין של הצהובים היה טאריק בלאק, במשחקו הטוב ביותר במדים הצהובים, עם 19 נקודות ו-7 ריבאונדים. את הטוב שמר בלאק לרבע האחרון, בו בלט במיוחד. "באמת שלא ידעתי שאני במשחק כל כך טוב. סקוטי הוא השחקן הכי יציב שלנו ובכל משחק מספק את התפוקה שלו מבחינה התקפית", סיפר הסנטר בצניעות ופרגן לחברים, "סקוטי מוכן תמיד לרגעים הללו, והוא היה שוב בשבילנו מתי שהיינו צריכים אותו. כך גם אלכס טיוס וג'וני אובריאנט. אמרתי שכל אחד יכול לעזור לקבוצה ובכל לילה זה מישהו אחר. הלילה זה היה אני וסקוטי, בפעם הבאה זה יהיה מישהו אחר, העיקר שזה משחק קבוצתי ומאמץ קבוצתי. בזה הכל מסתכם".

ווילבקין, שהחטיא כמה וכמה זריקות מכריעות העונה אבל הפעם התעלה על עצמו, סחט מחמאות מג'רמי פארגו ("אמרתי לו 'תודה לך סקוטי'. הוא הציל אותנו היום") ונראה מאושר. "אני שמח שניצחנו כי היינו בתנופה לאחרונה ואז הפסדנו בצורה קשה לבאסקוניה", אמר הגארד שנפצע לקראת הסיום וחזר סמוך למהלך המנצח. "רצינו לחזור למסלול הניצחונות. המטרה שלנו זה הטופ 8, כך שכל משחק מעכשיו הוא חשוב. והיום היה ניצחון ענק".

עוד בנושא

מכבי תל אביב ניצחה 64:65 את אולימפיאקוס, סל ניצחון לווילבקין
ספרופולוס: "מכבי היא הבית שלי", בלאט: "הם עשו מהלך גדול בסיום"
לברון כנראה ייכשל בחידון הזה: כמה אתם יודעים על דיוויד בלאט?

מאמן מכבי תל אביב, יאניס ספרופולוס. דני מרון
האוהדים מאוהבים. ספרופולוס/דני מרון

2. "אם זה היה משחק ליגה בכדורגל, היו אומרים שזה ניצחון של אליפות"

כולם צהלו בחדר ההלבשה של הצהובים בסיום, וחיכו לווילבקין שהגיע אחרון כדי לחגוג את הרגע האישי החיובי. מכבי תל אביב תעקוב היום בדריכות אחר שני משחק ספציפיים של יריבותיה על ההעפלה לפלייאוף. באסקוניה תארח את באיירן מינכן במשחק בין שתי קבוצות שמדורגות מעל הצהובים, ודי ברור שהצהובים יעדיפו ניצחון של הבאסקים. מילאנו, שאיבדה את ארתוראס גודאיטיס השבוע, תארח את דרושפאקה החלשה.

כך או כך, הצהובים ניסו אמש בעיקר ליהנות מהרגע. "זה ניצחון גדול שהיינו זקוקים לו כדי לשמור על התקווות שלנו בחיים", אמר טאריק בלאק. "אנחנו עדיין שם. חייבים ליצור רצף חדש של ניצחונות, ואם נעשה את זה יהיה מדהים - נגיע לשמינייה ואולי גם יותר רחוק".

אחד מאנשי מכבי הסביר את השמחה הגדולה: "זה היה ניצחון במשחק מאני טיים על יריבה ברמה גבוהה ובמשחק לא גדול שלנו. זה ניצחון של אופי, אם זה היה משחק ליגה בכדורגל, יש כאלה שהיו מגדירים את זה כניצחון של אליפות. חייבים לסיים את הריצה הזאת במקום שאנחנו ראויים לו - הפלייאוף".

טאריק בלאק שחקן מכבי תל אביב עם ג'ייק כהן. דני מרון
שמר על התקוות בחיים. טאריק בלאק חוגג/דני מרון

3. הצרות של דיוויד בלאט

בדו קרב המאמנים לא רק היה ספרופולוס היה במוקד. גם דיוויד בלאט, שחזר להיכל כמאמן היריבה, קיבל יחס מיוחד. בלאט התקבל בתשואות רמות על ידי האוהדים, וגם בסיום הקהל הריע לו. אלא שבלאט לא יכול לצאת מעודד מהמשחק אתמול, ובנוסף לכל הצרות הוא התהלך בקושי רב בשל בעיות גב שהתגלו אצלו לאחרונה.

כשירד לחדר ההלבשה בסיום פגש בלאט את אולסי פרי, שהיה באולם כחלק מהכנסת רפי גינת להיכל המכבים לפני ההתמודדות. בלאט התעניין בשלומו של המתאזרח הוותיק ושמע ממנו בהפתעה דווקא על בנו תמיר: "הוא חתיכת שחקן, שתדע", אמר אולסי פרי למאמן שענה בצניעות: "אני יודע. מה שבטוח - הוא הרבה יותר טוב מאבא שלו".

אולימפיאקוס של בלאט לא הייתה רחוקה מניצחון בעיקר בזכות ואסיליס ספאנוליס. הכוכב היווני הבלתי נלאה הציג יכולת פושרת בשלושת הרבעים הראשונים, אבל התעורר במאני טיים עם תשע נקודות. בסופו של דבר גם הוא יצא מתוסכל.

"מעולם לא שיחקתי נגד אולימפיאקוס עד היום", אמר בהפתעה ג'רמי פארגו כשנשאל על היכולת של הכוכב המבוגר שמנגד. "ספאנוליס ידוע בכך שהוא עושה את הדברים האלה. הוא שחקן טוב מאוד, אנחנו לא הראשונים ולא האחרונים שנסבול ממנו".

דיוויד בלאט מאמן אולימפיאקוס. דני מרון
ערב קשה, לא רק בריאותית. בלאט/דני מרון

4. המנהיג ההגנתי חזר בדיוק בזמן

מי שחזר אמש לסגל של הצהובים הוא דיאנדרה קיין, שבועיים לפני המועד המתוכנן לחזרתו מהפציעה בשריר הירך. במכבי התרשמו מאוד מהרצינות של קיין, שהיה רחוק מכושר אופטימלי ולמרות זאת הביע נחישות לחזור מוקדם מהצפוי. בשבוע שהצהובים ספגו הרבה מאוד ביקורת על היכולת ההגנתית, שב המנהיג ההגנתי שלהם לסגל והם ספגו רק 64 נקודות.

"הרגיש נהדר לחזור", אמר קיין הנרגש, "רציתי להיות עם האחים שלי על הפרקט. הדקות שבהן שיחקתי היו טובות והרגישו נהדרות. אני מנהיג בהגנה, והאחרים הולכים איתי. אני, אנג'לו וזוס. לאחרונה ספגנו הרבה והיום לא קלענו הרבה, אבל ידענו לעצור אותם על 64 נקודות שזה נהדר".

ג'וני אובריאנט, שרשם משחק חלש נוסף שמצטרף לכושר הפחות טוב שלו לאחרונה, פרגן לחברו: "קיבלנו את דיאנדרה קיין בחזרה שהוא כוח הגנתי. איתו שמרנו מצוין. על התצוגה ההתקפית החלשה אמר אובריאנט: "זה קורה שלפעמים לא מצליחים לקלוע, אני הייתי חלש במיוחד בתחום הזה".

דיאנדרה קיין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
היה נחוש לחזור לפני הזמן. קיין/דני מרון

5. הפגרה הגיעה בדיוק בזמן

המשחק הבא של הצהובים ביורוליג - נגד מילאנו בחוץ - ייערך רק בעוד שבועיים. בין לבין מכבי תל אביב תהיה בפגרה ולראשונה זה עשור, תיאלץ לצפות בשלבי ההכרעה של גביע המדינה בטלוויזיה. הצהובים יקיימו ביום שלישי הקרוב משחק השלמה נגד עירוני נהריה ולאחר מכן יארחו את בני הרצליה, אבל אין ספק שהתקופה הקרובה תהיה פחות לחוצה, ותאפשר לספרופולוס לאמן את שחקניו כפי שהוא כל כך רוצה.

"יש הרבה מאוד זמן עד מילאנו. אנחנו יכולים עכשיו ללכת לאולם, לעבוד על מה שצריך בהגנה ובהתקפה", אמר ג'רמי פארגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully