וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איביץ' מכחיש מו"מ על חוזה חדש, סעיף השחרור: 350 אלף יורו בלבד

4.2.2019 / 6:53

מאמן מכבי תל אביב דחה את הדיווחים על הצעה משודרגת ומחזיק בסעיף שחרור נמוך. השחקנים מתגוננים ("גם יובנטוס ופ.ס.ז' בירידה"), סבוריט זוכה לשבחים ("ציון 6 יציב כל העונה"), לא יגיע רכש

דור מיכה שחקן מכבי תל אביב עם שרן ייני, אבי ריקן. קובי אליהו
זה טבעי או לא? שחקני מכבי תל אביב אחרי התיקו/קובי אליהו

1. כמו יובנטוס ופ.ס.ז': הירידה "הטבעית" של מכבי תל אביב

רגשות מעורבים במכבי תל אביב אחרי ה-1:1 אמש (ראשון) מול הפועל חיפה, שהבליט את הנסיגה ביכולתה של האלופה שבדרך. מצד אחד נשמעו בקבוצה קולות המדברים על כך שבעונה כל כך ארוכה וכשמכבי תל אביב פתחה פער כה גדול מהמקום השני, טבעי שתהיה תקופה פחות טובה ובמהלכה איבוד נקודות. מצד שני, נמתחה גם ביקורת על כך שהשחקנים לא הצליחו להרים את עצמם אחרי הניצחון בשבוע שעבר על הפועל חדרה שהושג ביכולת מאוד ירודה. "גם יובנטוס ופ.ס.ז' מאבדות נקודות בדיוק בימים האחרונים", אמר אחד משחקני הקבוצה ועשה הנחה לעצמו ולחבריו. "כנראה שזה לא פוסח על שום קבוצה מובילה במדינה שלה. יש ירידה אצלנו ולא מהיום. אפשר לבקר אבל אפשר גם להבין שזה טבעי. לשמחתנו יש לנו פער כל כך גדול מהמקום השני בטבלה ושום דבר לא צריך לסכן אותנו".

עוד בנושא

הכי קרוב להפסד בכורה: מכבי תל אביב סיימה ב-1:1 עם הפועל חיפה
איביץ' מודה: "לא היה המשחק הכי טוב שלנו", שרון מימר: "יכולנו לנצח"
סלבישה יוקאנוביץ' כמודל לחיקוי: ולאדן איביץ' מדבר על השאיפות לעתיד

שרן ייני שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
התירוץ: גם יובה ופ.ס.ז' מאבדות נקודות כעת. שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים/קובי אליהו

2. פרץ לא שולט, שכטר מפוזר, אצילי לא משפיע

את הירידה ביכולת של מכבי תל אביב, צריך לייחס קודם כל לירידה ביכולת אצל כמה משחקני המפתח של מכבי תל אביב. בראש ובראשונה אפשר לייחס זאת לתקופה לא טובה בה מצוי דור פרץ, מי שנחשב בעיני רבים לשחקן הכי חשוב במכבי תל אביב של העונה. פרץ לא שיחק במשחק הנרפה בשבוע שעבר מול הפועל חדרה ואתמול כשפתח לא היה אגרסיבי וגם לא מרוכז. כשפרץ לא שולט טוטאלית במרכז השדה של מכבי תל אביב, הקבוצה פחות טובה. אל הקשר צריך לצרף את איתי שכטר שאמנם כבש בשבוע שעבר, אבל הוא לא מספיק דומיננטי וחד בהתקפת מכבי תל אביב. כשנחה על שכטר הרוח, הוא עדיין מהחלוצים הכי טובים בכדורגל הישראלי, אבל בתקופה הזו הוא פחות טוב וזה מקרין על כל משחק ההתקפה של מכבי תל אביב. לשחקנים שנמצאים בירידה אפשר להוסיף את עומר אצילי, שכבר שני משחקים לא פותח בהרכב. אז נכון שאצילי לא ב-11 והטענות לא צריכות להיות מופנות אליו, אבל אם לתת קרדיט לולאדן איביץ', אז הוא מעלה את מי שנמצא בכושר הכי טוב באימונים וכנראה שאצילי לא בולט. שלושת השחקנים המובילים האלה של מכבי תל אביב, לא מזכירים את התקופות הטובות שלהם העונה וזו סיבה מרכזית לירידה באיכות של כל הקבוצה.

עוד באותו נושא

ליגת העל: מכבי תל אביב סיימה ב-1:1 ביתי נגד הפועל חיפה

לכתבה המלאה
איתי שכטר שחקן מכבי תל אביב עם דור פרץ. קובי אליהו
הוא בירידה, הקבוצה בירידה. שכטר מתוסכל/קובי אליהו

3. איביץ' הכחיש מו"מ. סעיף השחרור הנוכחי רק 350 אלף יורו

ולאדן איביץ' הכחיש אתמול במסיבת העיתונאים שערך בסיום המשחק, שהוא כבר החל לשבת עם הנהלת מכבי תל אביב על פתיחת חוזהו. מדובר בדיווח שפורסם אתמול ביוון שטען כי הסרבי אמור להקפיץ את חוזהו ל-500 אלף יורו בעונה הבאה ובתמורה מכבי תל אביב תקפיץ את סעיף השחרור למיליון יורו. מאמן מכבי תל אביב טען כי הוא לא נקרא עדיין לשיחה עם מעסיקיו וכי הוא לא מכיר את הדיווח.

למרות דבריו של איביץ', הפגישה המדוברת בוא תבוא. במכבי תל אביב מבינים שהם לא יכולים לקחת סיכון ולאבד את הסרבי שמחזיק בחוזהו בסעיף יציאה בגובה החוזה שלו לעונה הבאה שעומד כעת על 350 אלף יורו לא כולל בונוסים. על פי הידוע, סעיף השחרור של איביץ' עומד כעת על 350 אלף יורו בלבד ומדובר בסכום שלא ירתיע מועדונים לצרף אותו. העניין הוא שספק גדול אם איביץ' יסכים לחתום על סעיף שחרור חדש של מיליון יורו. ההערכה היא שהסעיף בחוזה הבא של המאמן יעמוד על סדר גודל של 500 אלף יורו בדומה לחוזה שוודאי יוצע לו. בכל מקרה, איביץ' לא ממהר לעזוב את מכבי תל אביב והוא מתכוון להיאבק בקיץ על מקום בליגת האלופות למרות שברור לו כי מכבי תל אביב הנוכחית אינה מספיק טובה בשביל להעפיל לשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג.

ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מכבי תל אביב השאירה פתח מסוכן בחוזה. ולאדן איביץ'/קובי אליהו

4. דסה עשוי לחזור להרכב בגביע. מכבי לא צפויה להתחזק

אלי דסה עלה אתמול ליציע פעם שנייה ברציפות. במשחק הקודם הודה איביץ' כי שלח את המגן הימני שלו ליציע, גם כי לא רצה לסכן אותו מאחר שהיתה קיימת אפשרות למכור אותו עד סגירת החלון במרבית הליגות באירופה ביום חמישי האחרון. אמש אמר איביץ' כי מאחר שהראש של דסה לא היה במכבי תל אביב בשבוע שעבר, הוא העדיף להשאיר אותו מחוץ לסגל שהתלבש למשחק. לא מן הנמנע שדסה יחזור כבר ביום רביעי להרכב במשחק החוץ במסגרת גביע המדינה מול בני סכנין. בכל האמור לצירוף שחקנים, הבהיר איביץ' אתמול פעם נוספת כי אילוצי הפייר פליי דוחים כל אפשרות של רכישת שחקן משמעותי ומשכך, הוא מעדיף להישאר עם הסגל הקיים עד סוף העונה. מה שאומר שלמרות שיש למכבי תל אביב עוד יומיים כדי לצרף זר שישי, היא לא צפויה לעשות את הצעד הזה.

שחקני מכבי תל אביב אייל גולסה, אלי דסה, איתן טיבי, דניאל פרץ. קובי אליהו
הראש לא היה במשחק. אלי דסה, במרכז/קובי אליהו

5. אנריק סבוריט, אי של יציבות

אנריק סבוריט היה אולי האופציה השלישית של ולאדן איביץ' לעמדת המגן השמאלי. הסרבי רצה בכלל מגן שמאלי קרואטי העונה לשם מארין לאובץ אותו הכיר מפאוק סלוניקי והיה עוד מישהו על הכוונת, אבל סבוריט היה הכי פחות יקר והוא נחת בישראל עם רזומה מרשים של שחקן מהלה ליגה הספרדית. אלא שהמשחקים הראשונים שלו היו מאוד מהוססים. משחקים כאלה שגרמו להגיד את המשפט שאם הוא היה נולד בישראל, הוא לבטח לא היה משחק בספרד. אלא שעם הזמן סבוריט התאקלם ויציבות היא השם האמצעי שלו. "הוא לא ייתן לך משחקים של ציון 8 אבל גם לא משחקים של ציון 4", אומרים עליו במכבי תל אביב. "זה שחקן של ציון 6 יציב לאורך כל העונה". אז אתמול סבוריט היה שווה ציון 7. השער הנהדר שכבש חיזק את התחושה שהוא כבר התאקלם כאן. דהירה כזו לאורך חצי מגרש וסיום מדויק וחזק לפינה של שטקוס, מעידים שהבאסקי/קטלאני הוא הזר הכי טוב מבין הזרים שמכבי תל אביב צירפה העונה. למכבי תל אביב יש כבר שחקן מוכן ובטוח למוקדמות ליגת האלופות בקיץ.

אנריק סבוריט שחקן מכבי תל אביב חוגג. קובי אליהו
הזר הטוב במכבי תל אביב, והוא היה בכלל ההעדפה השלישית של איביץ'. סבוריט חוגג/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully