וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניקס אופטימיים בנוגע לדוראנט, דאלאס מפנטזת על "אימפריה אירופאית"

אחרי הטרייד הענק, תוכנית העל של הניקס נחשפת: לא רק דוראנט, אלא גם קיירי. בדאלאס בטוחים שפורזינגיס ודונציץ' ישחזרו את ימי נוביצקי ונאש, וגם: האם זו היתה העסקה המהירה בהיסטוריה? כל התגובות

עריכת וידאו: מתן חדד

ליגת ה-NBA הוכתה אמש (חמישי) תדהמה, כשניו יורק סיכמה על שליחתו של קריסטאפס פורזינגיס לדאלאס. זמן קצר עבר בין הדיווח ב-ESPN לפיו הכוכב הלטבי דורש לעזוב את התפוח הגדול בטרייד ובין הדיווח על סיכום עם המאבריקס, שיספגו את החוזים של טים הארדוויי ג'וניור וקורטני לי, בתמורה לדניס סמית' ג'וניור, החוזים הנגמרים של ווסלי מת'יוז ודיאנדרה ג'ורדן ושתי בחירות סיבוב ראשון עתידיות.

האינטרס של הניקס ברור: כעת יש להם מקום לשני חוזים מקסימום בקיץ הקרוב. באופן תיאורטי, אלה עשויים להיות קווין דוראנט וקיירי אירווינג, למשל, או קווין דוראנט וקוואי לאונרד. אלה שרוצים להמשיך בפנטזיה יכולים לדמיין שניו יורק תקבל את הבחירה הראשונה בדראפט, ואל KD ואירווינג יצטרף גם סנסציית המכללות זאיון וויליאמסון. אולם אם הניקס לא יקבלו את הבחירה הראשונה, ורכז הסלטיקס יישאר בבוסטון, ניו יורק עלולה להישאר ללא כלום, שכן קשה לראות את דוראנט, לאונרד או שחקן בכיר אחר מגיע לתפוח הגדול עם כל כך מעט כישרון.

"איזו דרך להראות לאנתוני דייויס שהניקס זה המקום הנכון עבורו", כתב בסרקסטיות מקס קלרמן מ"פירסט טייק". "היי, תראו, שחקנים חופשיים מובילים, אנחנו לא יכולים לשמור על פרנצ'ייז פלייר שבחרנו בדראפט והוא עדיין על חוזה רוקי! אני ממש יכול לדמיין את דוראנט, קוואי וקיירי מסתערים. העובדה שהניקס היו צריכים לשלוח את פורזינגיס בטרייד כדי לפנות מקום לשני חוזי מקסימום היא בדיחה".

עוד בנושא:

קריסטאפס פורזינגיס על סף מעבר לדאלאס, ניו אורלינס והלייקרס פתחו בשיחות על אנתוני דייויס
חלון שהתגשם: נסו להוציא 11 מ-11 בחידון הטרייד דדליין ב-NBA
חבילה עוברת: הצעות הטרייד הכי טובות ומשתלמות על אנתוני דייויס

פורזינגיס עם מסר מסתורי

הניקס, כפי שכבר הבנתם, החליטו ללכת בכל הכוח על הדראפט הקרוב. מספר עיתונאים בארצות הברית טוענים שגם עתידם של ג'ורדן ומת'יוז מוטל בספק גדול, והם עשויים להיחתך ולמצוא לעצמם קבוצת פלייאוף בשבועות הקרובים אם ניו יורק לא תצליח לשלוח אותם בטריידים נפרדים עד סגירת החלון. יוסטון כבר הוזכרה כמועמדת בנוגע לשניים, בעוד אוקלהומה סיטי, גולדן סטייט ופילדלפיה הוזכרו בהקשר של מת'יוז.

"זה סיכון גדול", ניתח כריס מאניקס מ"ספורטס אילוסטרייטד". "אבל איזה מהלך של דאלאס. הם פספסו שוב ושוב בשוק השחקנים החופשיים והתקשו בדראפט, ועכשיו יש להם את לוקה דונצ'יץ' וקריסטאפס פורזינגיס לבנות סביבם בעשור הקרוב. הם הוציאו 20 שנה מדירק נוביצקי ויכולים לקבל 10-15 מפורזינגיס, שהוא נוביצקי 2.0".

אבל לא כל כך מהר: על פי דיווחים בארצות הברית, הלטבי צפוי לממש את האופציה בחוזהו, מה שאומר שיהפוך שחקן חופשי בקיץ 2020, ויוכל לקבוע בעצמו את עתידו. עם זאת, טים מקמהן מ-ESPN צייץ: "המאבס משוכנעים שביחד עם דונצ'יץ' ונוביצקי, הם ישכנעו אותו לחתום על חוזה ארוך טווח".

למרות הביקורות על הניקס ברחבי הליגה, במועדון משוכנעים שהעתיד ורוד. בעקבות הטרייד נפתחה לקבוצה אופציה להחתים שני שחקנים על חוזי מקסימום, והפנטזיה הגדולה, כפי שמסתמן כרגע, היא לנצל זאת כדי להחתים את קווין דוראנט וקיירי אירווינג. השניים נחשבים חברים קרובים, ואין ספק שאם KD ירצה להצטרף לניקס, כוכבים אחרים עשויים להצטרף אליו. סם אמיק מ"האתלטיק" ציין הבוקר שהניקס "מאוד אופטימיים בנוגע לאפשרות לצרף את דוראנט" בקיץ הקרוב. הכל תלוי, כמובן, בהחלטה של דוראנט, שיכול להשתחרר מחוזהו בגולדן סטייט בקיץ ולהפוך לשחקן חופשי.

יחד עם זאת, לא ברור לאן מועדות פניו של אירווינג, שייתכן שירצה לחבור בכלל ללברון ג'יימס בלייקרס. על פי סם אמיק, לברון "פתוח לגבי האפשרות לשתף פעולה עם אירווינג בשנית", אחרי שבפעם הקודמת ששילבו כוחות זה הסתיים בבקשה של אירווינג לעזוב את קליבלנד.

במקביל, נחשפים עוד ועוד פרטים על השתלשלות העניינים שהובילה לטרייד הגדול. מתברר שהניקס העמידו את פורזינגיס על המדף לפני מספר שבועות ואף ניהלו משא ומתן עם ניו אורלינס על טרייד שיכלול בין היתר את פורזינגיס ואנתוני דייויס. הניקס היו משוכנעים שיצליחו להנחית את AD בתפוח הגדול, אולם בסופו של דבר המגעים לא צלחו בעיקר בשל החשש של הפליקנס מכך שפורזינגיס יבחר להפוך לשחקן חופשי ב-2020 ולא יסכים לחתום על הארכת חוזה.

בצד של דאלאס משוכנעים שפורזינגיס יישאר לטווח הארוך, וכבר מפנטזים על שיתוף הפעולה בינו לבין לוקה דונצ'יץ'. ריק קרלייל אמר אמש ש"ברור שאנחנו חושבים שקריסטאפס כישרון ענק, שבמובנים רבים מזכיר את דירק נוביצקי. עם דונצ'יץ' ופורזינגיס בחמישייה יהיו לנו מעין סטיב נאש ודירק נוביצקי חדשים, רק גבוהים יותר".

עוד מסתבר שהמגעים בין הניקס למאבס היו מהירים במיוחד: על פי איאן בגלי מ-ESPN, נציגים משתי הקבוצות נפגשו, ו"עד שהגיעו להסכמות לא עברו יותר מחמש דקות - אולי המשא ומתן המהיר בהיסטוריה".

פורזינגיס, כך נראה, נרגש מהחונטה האירופית הקטנה שנוצרה בדאלאס. לפורזינגיס יש יחסים טובים עם דונצ'יץ' וגם עם נוביצקי, אליו הושווה פעמים רבות ושאיתו התאמן לא אחת בפגרות הקיץ בשנים עברו. "יהיה כיף עם כל השחקנים האירופאים שיש לנו בקבוצה, תהיה לנו אימפריה אירופאית", אמרו בדאלאס.

אוון טרנר: טרייד טוב לשתי הקבוצות

קארל אנתוני טאונס בהלם

גם קוזמה

ובראדלי ביל

הנה דונובן מיטשל

קווין נוקס מאוכזב

וכך גם שחקן הניקס אלונזו טרייר

מצעד אימוג'ים

והנה קצת הסתלבטויות על הניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully