וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קי ואבו יונס גאים להציג: כך תורידו את קבוצתכם ללאומית

עם כל הכבוד לפער העולמי שפתחה מכבי תל אביב בפסגת ליגת העל, ההישג של הבוסים של סכנין ואשדוד - שש נקודות מתחת לקו האדום, בעונה כזו - מרשים הרבה יותר. אורן יוסיפוביץ עם סיכום המחזור ה-20 במהדורה מיוחדת: מדריך הטרמפיסט לקטסטרופה

צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: מתן חדד

21!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

בווגאס כבר היו צועקים "ווינר, ווינר, צ'יקן דינר" אבל כאן זה לא שולחן הבלאק-ג'ק ועל החולצה של מכבי תל אביב יש פינגוין ולא תרנגול. ועדיין, פער כזה - 21 נקודות - בין הראשונה לשנייה זה דבר נדיר. כבר 35 שנים משחקים פה בשיטת שלוש הנקודות לניצחון וכזה דבר עוד לא היה, אבל עזבו את הלוקאלי. עולם שלם בכף ידינו. תחשבו בגדול.

רון אשרוב חשב. הבחור הצעיר - מפלצת מתמטיקה, חובב חיות ואוהד מכבי, שבקיץ האחרון אכן ראה עולם עם סיור במונדיאל ברוסיה, גיחה למשחק של הצהובים בהונגריה מול פרנצווארוש, קבלת חולצה חדשה מראיקוביץ' (זו עם הפינגווין, כמובן), גיחה למשחק של ס.ק סופרנובה מהליגה השנייה בלטביה רק כי היא משחקת בצהוב-כחול, וכמובן שנערך לכבודו טקס במחצית כי הוגדר כאוהד הישראלי היחיד של המועדון - הבחור הצעיר הזה מחזיק בשלל גרפים מתעדכנים אודות מצב האלופה הנכנסת.

ואמש הגענו לנקודת שיא של הגרפולוג: על פי המחשב שלו, שהריץ את כל הליגות הפעילות והנחות בעולם באתר Soccerway, ומדובר על 197 במספר, הפער של מכבי תל אביב מבני יהודה הוא הפער הגדול ביותר בין הראשונה לבין השנייה - בעולם! כן. בעולם. בכל העולם. צמד בישולי מיכה ו-0:2 קליל על הפועל חדרה גרמו לצהובים לעקוף את הפער יאנג בויז השוויצרית, שמוליכה ב-19 נקודות נכון לבוקר טוב זה. 21 נקודות הפרש במחזור 20. פסיכי.

ווינר, ווינר, פינגווין דינר.

אבל הנתון שאולי צריך לעניין אותנו יותר, וגם הוא פרי עבודתו של אולטרא סופרנוב, הוא: רק בשוויץ ובישראל הפער בין הראשונה לשנייה גדול יותר מאשר הפער בין השנייה לאחרונה.

נחזור שוב: ההפרש בין הקבוצה שבמקום הראשון לבין הקבוצה שבמקום השני *גדול* יותר מההפרש שבין הקבוצה שבמקום השני לזו שבמקום ה-14. ואצלנו זה גם בגדול: 21 נקודות בין מכבי תל אביב לבני יהודה, לעומת 16 נקודות שבין הזהובים לבין האחרונה אשדוד. יא אולוהים!

עוד בנושא

האליפות כבר בכיס, מכבי תל אביב מסתערת על ליגת האלופות
דיא סבע חתם בגוואנגז'ו: "אני יוצא לדרך חדשה ומאתגרת"
מכבי חיפה הודיעה: מנואל איטורה סיכם, יחתום עד תום העונה

2018/19 של מכבי תל אביב: כשאפילו נתון פרודיה הוא מציאותי לחלוטין

ועכשיו, לצד כל המחמאות למהלכים של מיטש-את-אנגלידיס, לניהול המקצועי של בן-ברק, לשיטות האימון של מחביא השיניים ולאדן איביץ' - עם כל הכבוד ל-21 פור בפסגה, ההישג של סכנין ואשדוד מרשים יותר.

כי באמת: בעונה כזו רנדומלית בליגה כה רנדומלית (בלי מכבי תל אביב, כמובן), בה כולן מנצחות את כולן, בה הכול צמוד, בה קבוצות במקומות 5-6 מחזיקות בהפרש שערים שלילי, בה הפער בין השנייה לזו שמקום השביעי הוא 3 נקודות ומזו שבמקום ה-12 הוא 10 נקודות; בליגה כזו, השבוע, שתי גרוטאות-ניהול יצרו פער של שש נקודות מהציווילזציה. ועם הפרש השערים הכה-שלילי של שתי היורדות הפוטנציאליות, הפער בינן לבין היתר עומד על שלושה משחקים.

ובעונה כזו - זה חתיכת הישג. אז קומו והריעו לשני גאונים, ג'קי ב.ז. וא. יונס. כי ידוע כבר מזמן: בישראל, מאמנים רעים מדרדרים קבוצות לפלייאוף התחתון, אבל בעלים גרועים מורידים קבוצות ליגה. בעונה שעברה היו אלה אשקלון ועכו קבוצות העירייה; לפני כן שחם וכבירי נתנו עבודה; ב-2015/16 שוב עכו ונתניה של אברהם אברהם או איך שקראו לו; לפני כן הפועל פתח תקוה החלה את ההתרסקות, ושוב אשדוד. ודניי לאופר המתוחקר ורמת השרון.

אז כמו שלכל סיר יש מכסה, ומאחורי כל מסירה של מיכה מסתתר גול, כך על כל גולדהאר יש בן זקן. על כל מנספורד יש דוכי. מרוץ האליפות גמור? לצערנו, גם המאבק נגד הירידה כבר ניפח מצופים והכין את המטקות.

עוד באותו נושא

"עכשיו כולם מקבלים פרופורציות לגבי מה זו קטסטרופה": טל בן חיים בפודקאסט "הפודיום"

לכתבה המלאה
ג'קי בן זקן האיש החזק בקבוצת מ.ס. אשדוד. דני מרון
כל כך קשה לקבל כל כך הרבה החלטות גרועות ברציפות. ג'קי בן זקן/דני מרון

בישראל, מה לעשות, לא כזה קשה לקחת אליפות. אם אתה שייך לקונטנדרית, רוב הסיכויים שיש לך יריבה אחת. פעמים רבות אפילו זה לא יהיה. פעם בדור יהיו לך שתי יריבות. סה טו.

אבל לרדת - לרדת זה כבר סיפור אחר. קשה יותר. מאתגר יותר. על הירידה, לרוב, מתחרות יותר קבוצות. בעלים רעים יש מעט, מועדונים עשירים אין כמעט, אבל בוסים גרועים בקבוצות עניות? אלוהים ישמור, זו מנת חלקנו. ולכן מה שג'ב"ז וא. יונס עושים מרשים כל כך. כי כל כך קשה להיות כל כך גרוע. כל כך קשה לקבל כל כך הרבה החלטות גרועות ברציפות. אבל להגנת ג'קי ואבו יונס ייאמר שהם מפגינים יציבות מרגשת. נסו פעם אחת למלא טופס טוטו ולהביא אפס ניחושים מתוך 16. נסו. תגלו שזה לא כל כך קל כמו שאתם חושבים. אבל נכון לינואר 2019, באשדוד ובסכנין הביאו את המכה. הן אפילו יד ביד השבוע. לשתיהן 15 נקודות, שתיהן עם 3 ניצחונות ו-11 הפסדים, אפילו מאזן השערים דומה (32-16, 34-15). ובעידן מלא בנתונים וכשהמדע בשיא אונו, אני מפציר בבן זקן ובאבו יונס - בחייאת, כתבו איזה קורס, לכו לאקדמיה, תעשו את זה רשמי. שיישאר משהו לדורות הבאים. הנה, נעזור עם הסיפתח:

ברוכים הבאים לקורס מזורז, "כך תורידו את הקבוצה שלכם ליגה".

מוחמד אבו יונס יושב ראש בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
ארבעה מאמנים מפוטרים אחרי הפסד למכבי תל אביב. מוחמד אבו יונס/אדריאן הרבשטיין

* החתימו מאמן זר שיצטרך זמן כדי להתאקלם - אבל אל תתנו לו את הזמן הזה!
סבירסקי בסכנין לקח את זה לקיצון ולשניצלון בעונה שעברה, אבל אשדוד התעלתה עם מינוי מילבסקי. המקדוני אפילו ניצח את באר שבע ואת בני יהודה, אבל גם זה לא עזר לו. פוטר אחרי 10 משחקים.

* החתימו מאמן צעיר שיצטרך זמן כדי להתחשל ולהבין לאן הגיע - אבל אל תתנו לו את הזמן הזה!
פה סכנין כבר הדהימה, כי עשתה את זה פעמיים באותה העונה. בני בן זקן הגיע כהבטחה, ואחרי ההתעללות שעבר בבית"ר זו היתה הזדמנות לתת לו להתנסות ואפילו לקבוע את החילופים. פוטר אחרי 9 משחקים.

* החתמת צעיר בעל פוטנציאל? פטר אותו עם 4 נקודות פור 3 מחזורים לסוף העונה
עם ארבע נקודות מעל אשקלון, באפריל שעבר, נלחץ ג'ב"ז והביא את איש העתיד יוסי מזרחי על חשבון תורג'מן - למעשה למשחק אחד, מול אותה אשקלון. מזרחי ניצח 0:1, אגר 3 מ-9, אשקלון כמובן לא אספה נקודה עד הסוף, ובן זקן לקח הישארות טריוויאלית והפך אותה לפאניקת-חלל שמשפיעה כמובן על העונה הזו. ראיתם? מי שממש רוצה להיות גרוע בינואר 2019, צריך להתחיל לחשוב גרוע כבר באפריל 2018. חבל, אם רק בן זקן היה מתייחס למאמנים שלו כמו למניות שלו… אה, אופס, סליחה, בואו נעזוב את הנושא הזה.

* מי הקבוצה שהכי "לא בליגה שלך?" פטר את המאמן שלך אחרי הפסד לקבוצה הזו!
בב"ז פוטר אחרי הפסד 3:0 למכבי תל אביב. ראוי לציין שמתוך 35 מפגשי ליגה בעשור האחרון, סכנין הפסידה למכבי תל אביב 28 פעמים וניצחה רק פעם אחת. כמות הגולים הממוצעת שהיא סופגת מול הצהובים - 2.93 למפגש. אז בב"ז עשה את מה שההיסטוריה ציפתה שיעשה, הפסיד 3:0 למכבי. ופוטר. הוא היה המאמן הרביעי (!) של סכנין שפוטר אחרי הפסד ליגה לצהובים. וכל זה בחמש העונות האחרונות. זה כאילו המצאנו נתון - עד כדי כך זה מטומטם.

* מנו את המאמן שהכי לא מתאים לקבוצה שלכם במצב הנוכחי
יובל נעים איש סימפטי שברזומה שלו השארת קבוצות עם סגלים חלשים מאוד, ועדיין, המינוי הרע הזה הסריח מקילומטר. לא היה אדם אחד שחשב שנעים מסוגל לעשות יותר ממילבסקי עם הסגל הזה (טוב, נו, להוציא את אלי לוי). ועדיין, בן זקן עשה זאת שוב. הוא אשף בזה. הוא מחזיק ברצף מינויים מופלא בדמות ראובן עטר (המומנטום הרע ביותר למאמן פעיל) לשלוש שנים (ופיטורים אחרי 6 מחזורים), עמיר תורג'מן (קראתם), מילבסקי, נעים. מלאכת מחשבת.

מאמן מ.ס. אשדוד יובל נעים. אדריאן הרבשטיין
מלאכת מחשבת. יובל נעים/אדריאן הרבשטיין

* הבן שלכם מגן? הפכו אותו לבאנקר בקבוצה שלכם ואל תתנו לו להתנסות בעולם האמיתי
אין מה להוסיף פירוט לכותרת זו. וברצינות תהומית נאחל לטום בן זקן החלמה מהירה.

* אתם גרועים במצבים נייחים? שחררו את הטוב בביזנס
כולנו ראינו במונדיאל איך הענף הזה הפך ל"מצבים נייחים תחילה". לא עבור סכנין, שהחל מפתיחת העונה שעברה נמצאת שנייה מהסוף בכיבוש גולים כתוצאה ממצבים נייחים. והנה, היא שחררה את קלאודמיר, מספר 1 מובהק. החל מהעונה שעברה, הוא אחראי ל-13 שערים כאלה - הכי הרבה בליגה, בהפרש ניכר. 9 גולים ו-4 בישולים נייחים. לא נורא, בואו נשחרר אותו להפועל תל אביב. שם הוא כבר הספיק לבשל גול אחד כזה.

* החתמתם מאמן חדש? אל תעבירו אותו בבקרה!
ואכן, מהיציע דרסיליה ראה טוב יותר את השער של מכבי פתח תקוה בדוחא. יפה מאוד.
תת סעיף: הנחתתם זרים להתרשמות? דאגו שלא יצליח לצאת מנתב"ג בגלל ענייני ביורוקרטיה. והכי חשוב, סכנין, תיראו מופתעים. כן, כמו שהופתעתם כש"ילד בן 9" ניפץ זכוכית באוטובוס מכבי חיפה, וכמו ההלם שאחז בכם בעקבות ההתפרעות ביציעי דוחא מול מכבי פתח תקוה.

* יש לכם שחקן מוכשר וסורר שפעם אחר פעם מאכזב אתכם? תנו לו את סרט הקפטן!
תעשו "גדי קינדה" בגוגל. תראו את התוצאות בעצמכם. ואחרי עוד עניין בתוך המועדון, קינדה חזר, קיבל את הסרט כנראה כדי להכניס בו אחריות. זה הוציא ממנו רוק וכרטיס אדום.

* עוזר מאמן? בשביל מה זה טוב?!
אל תתנו למאמן שלכם לצרף את העוזר שלו. תורג'מן רוצה את ארז בלפר שעובד איתו שנים אחורה? עזבו, סכנין, זה האובייס. מדוע חשוב לצרף עוזר שייתן עוד נקודת מבט, אוזן קשבת, גב תומך, כתף לבכות עליה? תשאירו את העוזר שכבר עובד במערכת ולאו דווקא מתאים להשקפה המקצועית של המאמן החדש שמגיע. למה לתת לו את מירב התנאים להצליח? ככה נשארים בליגה. לא, בואו נראה אותו מצליח עם המינימום. הכי גרוע נביא אחר. רק לא עוזר.

* כלל אצבע, "השילוש הקדוש": לפחות שלושה מאמנים בעונה
מילבסקי-נעים-? / בב"ז-תורג'מן-דרסיליה. והכי חשוב, לנסות לדאוג שאף מאמן לא יצליח יותר מקודמו. אחרת עוד בטעות נשארים בליגה.
תת סעיף: פטרו את המאמן שלכם באמצע חלון ההעברות. שחס וחלילה לא תתנו לו כמה שחקנים חדשים ואופציות אחרות כדי להוכיח את עצמו.

שחקן הפועל תל אביב, רוג'ר, מול שחקן בני סכנין, קלאודמיר. אדריאן הרבשטיין
לא נורא, בואו נשחרר אותו. קלאודמיר/אדריאן הרבשטיין

הבהרה: אלו רק כללים שלפי ההערכות יופיעו בקורס של בן זקן ואבו יונס. אין בכתיבת טור זה התחייבות שזה יהיה הסילבוס, ואין התחייבות כלל שאכן יוקם קורס כזה.

חשוב גם לומר ששני החבר'ה, בן זקן ואבו יונס, הם לא באמת בעלים של הקבוצות אלא קיבלו מינוי. חשוב גם ציין ששניהם פשוט לא מספיק טובים בזה, ושהתקווה היא שאולי הטבלה תיתן את הסטירה הרצויה, ואיכשהו הם יצליחו להפוך את הקערה.

כרגע, העלבון הכי גדול עבורם הוא שאפילו אם הקוף מטבלאות ההימורים היה מנהל את הקבוצה שלהם, הוא היה מצליח יותר מהם. במקרה שלהם, לא לעשות כלום עדיף לאין שיעור. לדעתי, אם לא היו מקבלים אפילו החלטה אחת, הקבוצה שלהם היתה היום במקום טוב יותר.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully