וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מסתערת על ליגת האלופות

29.1.2019 / 7:11

אחרי שכשל בניסיון להעפיל לליגה האירופית, ולאדן איביץ' מאמין שאפשר לחזור לבמה הגדולה עם החיזוקים הנכונים. על היכולת הלא משכנעת מול חדרה: "ארצה לזכור רק את שלוש הנקודות". וגם: במועדון נערכים למכירה של אלי דסה, קארצב ואלמוג יושאלו

צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: מתן חדד

1. איביץ' מתכוון להישאר ומסמן לעצמו מטרה

אחרי שכשלה העונה בנסיון להעפיל לליגה האירופית, במכבי תל אביב מסמנים את ליגת האלופות כמטרה לקראת העונה הבאה. גורמים בסביבת המועדון מספרים שהמאמן ולאדן איביץ', לו יש חוזה לעונה הבאה, לא חושב שמדובר במשימה שאינה ברת השגה. איביץ' אמנם פיספס בתחילת העונה את הכרטיס לליגה האירופית כאשר הודח על ידי סארפסבורג הנורבגית בשלב הפלייאוף, אבל כעת, אחרי שהוא מכיר היטב את הקבוצה שלו, הוא מאמין שאפשר לעמוד במשימה עם חיזוקים נכונים בחלון ההעברות הבא. גם במכבי תל אביב מאמינים שהסרבי יכול לעשות מה שסרבי אחר, סלאבישה יוקאנוביץ', עשה עם מכבי תל אביב בקיץ 2015. אגב, הגעה של מכבי תל אביב לליגת האלופות תטשטש את בעיית הפייר פליי שאמורה ללוות את הקבוצה גם בעונה הבאה וזאת מכיוון שהמועדון יעשה הכנסה מאוד גבוהה מהשתתפות במפעל היוקרתי. כשנשאל אמש איביץ' האם הוא חושב שמכבי תל אביב הזו לא חייבת לשדרג את עצמה כדי להגיע לשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג, הוא השיב: "יש לנו עוד הרבה זמן לעסוק בשאלה הזו".

ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. שלומי גבאי
האליפות כבר בכיס, ליגת האלופות היא המטרה הבאה. איביץ'/שלומי גבאי

2. מאמץ משותף לסגור מכירה לדסה

אלי דסה נותר אתמול ביציע במהלך הניצחון 0:2 על חדרה גם כי קיים עדיין סיכוי שהוא יעזוב את הקבוצה עד סגירת החלון באירופה ב-31 בינואר, יום חמישי הקרוב. איביץ' הודה אמש אחרי המשחק שבמכלול השיקולים שלקח כשהושיב את דסה ביציע, עמדה גם המחשבה על כך שאם מכבי תל אביב עוד רוצה להוציא על המגן הימני שלה כמה מאות אלפי יורו בהעברה כעת, כדאי לה שהוא לא יהיה פצוע. "גם על זה חשבתי", אמר איביץ'. "אבל גם על זה שרציתי שאופיר דוידזאדה יישב על הספסל כי הוא מתאמן מצוין ומגיע לו להיות בסגל. אני לא חושב שיש מקום לשני מגנים על הספסל ולכן אופיר ישב ואלי היה מחוץ לשמונה עשר שהתלבשו. רציתי גם לתת לאופיר לשחק ואני מאמין שהוא עוד ישחק הרבה".

עוד באותו נושא

ולאדן איביץ': "לא המשחק הכי טוב שלנו, אבל השגנו שלוש נקודות"

לכתבה המלאה
איתי שכטר שחקן מכבי תל אביב עם אלי דסה. קובי אליהו
במכבי מתחילים להפנים שהוא עוזב. אלי דסה עם שכטר/קובי אליהו

3. הקושי לייצר איכות בפער של 21 נקודות

אחרי המשחק אמש, במכבי תל אביב הודו אמש שקשה יהיה לשמור על איכות משחק גבוהה לאורך 90 דקות כשיש פער של 21 נקודות מהמקום השני ובמיוחד כאשר הקבוצה מחסלת את המשחק כבר במחצית הראשונה. "התפקיד שלי הוא לדעת להגיד את המלים שייצרו מוטיבציה לקראת כל משחק", אמר איביץ' אמש. "זה קורה כך בכל העולם כשיש קבוצה אחת דומיננטית בליגה שקשה לה בכל משחק להציג יכולת התקפית משובחת ויצירתיות בחלק הקדמי במשך 90 דקות. אנחנו נמשיך להתנהג כמקצוענים והשחקנים ימשיכו לעבוד קשה כל השבוע כדי לעמוד במשימה. יהיו משחקים כמו המשחק הזה שכל מה שארצה לזכור מהם זה את שלוש הנקודות שלקחנו".

איתי שכטר שחקן מכבי תל אביב. שלומי גבאי
חזר להרכב וכבש. איתי שכטר/שלומי גבאי

4. שכטר: "אני לא חלוץ שחושב רק על עצמו"

"אם נוריד רגל מהגז בליגה, זה יפגע בנו בגביע המדינה אותו אנחנו גם רוצים לקחת", כך אמר בסיום המשחק איתי שכטר שהביא סיבה מספיק טובה כדי לדרבן את עצמו ואת חבריו למרות שבליגה הסיפור כבר גמור עם 21 נקודות הפרש. לא בכל התקופות העונה שכטר ליקק דבש. הוא נקלע פה ושם לבצורות ממושכות. "אני עושה הכל כדי שהקבוצה שלי תנצח. אני לא חלוץ שחושב רק על עצמו. היו משחקים בהם לא כבשתי אז בישלתי. מטרת הקבוצה היא מעל המטרה האישית שלי".

עוד שבוע נותר לסגירת חלון ההעברות ולמרות שהכוונה של מכבי תל אביב היתה לצרף חלוץ, נראה שאיביץ' נותן אמון בשכטר ולא מתכוון לצרף חלוץ זר. "המאמן מביע בי אמון והוא מביע אמון גם בשחקנים אחרים. מה שהמועדון יחליט, נקבל כולנו בהבנה. כל דקה שאשחק, אעשה הכל כדי להוכיח את עצמי". שכטר שיחק בכל ארבע הגדולות המסורתיות של הכדורגל הישראלי ולראשונה העונה במכבי תל אביב, הוא לא התבקש לטפל בענייני אוהדים או להיות הפנים של הקבוצה בתקשורת. זו עונה בה שכטר מתעסק אולי לראשונה בקריירה שלו נטו בכדורגל. "מדהים בשבילי מה שקורה איתי העונה במכבי תל אביב. אמרתי את זה גם לחברים שלי בקבוצה שזה כיף שאני יכול להתעסק רק בכדורגל. אני בא לאימון, אוכל צהריים ונח. לא מתעסק בשום דבר אחר ואני מאושר על כך. מכבי תל אביב זה מועדון בריא וחזק. כל אחד יודע את העבודה שלו ואת התפקיד שלו ולא יותר מזה. אנחנו כל כך נהנים".

שחקן מכבי תל אביב עדן קארצב. קובי אליהו
צפוי לחזק את חדרה עד סוף העונה. עדן קארצב/קובי אליהו

5. קארצב ואלמוג יושאלו. מחלוקת על אורך החוזה של אוחיון

אחרי שהסתיים המשחק מול הפועל חדרה, מכבי תל אביב צפויה לסייע לקבוצה אותה ניצחה אמש ולהשאיל לה את עדן קארצב ואילון אלמוג עד תום העונה. במכבי תל אביב מאמינים בניסו אביטן והתרשמו מהעבודה שלו ובקבוצה רוצים שהשחקנים ישחקו תחת המאמן ויצברו דקות משחק בליגת העל. באשר לחביב אוחיון, הפועל חדרה מאוד רוצה אותו וגם מכבי תל אביב רוצה שהוא ישחק בשורותיה וישתפשף, אבל הבעיה היא שבעוד שחדרה רוצה את השוער המחונן לעונה וחצי, במועדון הצהוב רוצים להשאיל אותו רק עד תום העונה על מנת שיוכלו לקבל אותו חזרה לקראת העונה הבאה. אוחיון שכבר שיחק במשחקים של מכבי תל אביב בגביע הטוטו ונחשב לשוער המוביל בארץ לגילו, מיועד להיות שוער העתיד של מכבי תל אביב ויהיה מעניין לראות האם המועדונים מגיעים לעמק השווה בעניינו מאחר שכרגע המחלוקת הזו מונעת את קיום עסקת ההשאלה שמהווה אינטרס לשני הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully