וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק התוצאות: כל הסיבות לסיום הרומן הקצר של יובל נעים במ.ס. אשדוד

27.1.2019 / 8:11

ההבדלים בהשקפת העולם, מערכת היחסים שהידרדרה והפער ביחס לאיכות השחקנים הקיימים. יובל נעים רצה מאוד לעבוד עם ג'קי בן זקן, אבל פוטר כבר אחרי חודשיים. האם המאמן השלישי העונה (אלישע לוי?) יצליח לעשות קסם?

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

את ההחלטה לסיים את דרכו בקבוצה קיבל יובל נעים מנוני אלמוזנינו אחיו למחצה של ג'קי בן זקן. נעים שמתגורר בראשון לציון עלה אתמול לירושלים ברכבו הפרטי ונפגש עם הקבוצה שהגיעה באוטובוס מאשדוד בצומת שורש. ברכב כמו תמיד היה איתו עוזרו אלי לוי שגם גר בראשון לציון. בסיום המשחק, אחרי שנעים סיים להתראיין הוא קיבל טלפון מאלמוזנינו שביקש לפגוש אותו בצומת שורש במקום בו חנה רכבו. "דיברנו חמש דקות, לא יותר", סיפר אמש נעים. "נוני אמר לי שלפעמים הדברים לא מסתדרים כמו שרוצים ושאין ברירה אלא להיפרד. אמרתי לו שאני מבין את זה וקבענו להיפגש כדי לגמור חשבון. האמת שאבן נגולה מלבי. התקופה האחרונה היתה לי מאוד קשה".

בתקופה האחרונה נוני אלמוזנינו היה הכתובת של נעים לכל דבר. מאז שג'קי בן זקן ישב במאסר, הפך אחיו לנציגו במ.ס. אשדוד. ההחלטות עדיין מתקבלות על ידי בן זקן, אבל היה זה אלמוזנינו שדחף למינויו של נעים אחרי פיטוריו של בובי מילבסקי. כבר בקיץ הועלה שמו של נעים אצל בן זקן, אבל הוא העדיף ללכת על מאמן זר והביא את המקדוני שבעבר שיחק במ.ס. אשדוד. אחרי פיטוריו התקשה בן זקן להחליט על מאמן ישראלי עד שבא אלמוזנינו ודחף למינויו של נעים. בן זקן הוא לא איש של שיחות טלפון וגם לפני חודשיים, כשנעים מונה לא נרשמו בין השניים שיחות תכופות. אלא שבחודש האחרון מערכת היחסים בין השניים אפילו הידרדרה. כך למשל, כאשר בן זקן המריא לחופשה בחו"ל לפני מספר שבועות הוא לא דאג לעדכן את המאמן ובין השניים גם לא נערכו שיחות טלפון בתקופה האחרונה. אף שיחסיו של נעים עם בנו של בן זקן טום היו מצויינים, הקשר בין המאמן לבין הבוס לא התהדק. לבודדים שידעו עד כמה השניים לא משדרים על אותו גל, היה ברור שעם נעים, ג'קי בן זקן לא ירקום מערכת יחסים ארוכת טווח כפי שיש לו עם יוסי מזרחי.

ההחלטה של בן זקן לפטר את נעים לא נובעת רק מהתוצאות של מ.ס. אשדוד. היא מבטאת אפילו יותר את הפער שיש בהשקפת העולם של השניים כלפי הקבוצה. בעוד שבן זקן משוכנע שיש לו סגל שחקנים שאינו נופל ממחצית מקבוצות הליגה, נעים בטוח כבר תקופה ארוכה שעם הסגל הזה הוא לא יכול להשאיר את הקבוצה בליגה. "יהיה קשה לעמוד במשימה בסגל הזה", אמר נעים ביושר בראיונות האחרונים שלו והיה עוד עדין כדי לא לפגוע בשחקניו. בן זקן לעומתו בטוח שעם חיזוק מסוים בלבד, אפשר להשאיר את מ.ס. אשדוד והוא החליט לנסות מאמן שלישי העונה אחרי ששניים נכשלו.

עוד בנושא

אחרי 10 משחקי ליגה בלבד: יובל נעים פוטר ממ.ס אשדוד
מ.ס אשדוד הובסה על ידי בית"ר ירושלים 4:1 בטדי
שברו להפועל באר שבע את הלב: הסרטון השנוי במחלוקת של הזרים

יובל נעים מאמן מ.ס. אשדוד. אדריאן הרבשטיין
מערכת היחסים עם בן זקן הידרדרה. יובל נעים/אדריאן הרבשטיין

נעים היה משוכנע שמ.ס. אשדוד תחתיו תהיה קבוצה הרבה יותר טובה מאשר בתקופתו של מילבסקי. "אני מרגיש שמ.ס. אשדוד לא משחקת עם ההרכב הכי חזק שאפשר להעמיד שם", נהג לומר ביושבו על כיסא הפרשן בערוץ הספורט ערב הגעתו לקבוצה כמאמן. נעים היה בטוח שהוא יוכל להצליח יותר מאשר מילבסקי גם עם החומר הקיים, אבל אחרי שבועיים בלבד כמאמן הקבוצה הבין את גודל הברוך. גדי קינדה עליו הוא בנה היה פצוע רוב הזמן וגם כך עושה מה שבא לו עד שאי אפשר כבר להשתלט עליו, יואב ג'ראפי איבד את הביטחון שלו וייתכן שאחרי הפציעה בידו בעונה שעברה הוא שוער גם פחות טוב. הזרים של הקבוצה התנדנדנו בין פציעות חוזרות ונשנות (רומאן הבראן) לבין סתם יכולת פושרת (פיליפ קנזביץ' וקרלו ברושיץ'). דין דוד ודן ביטון המוכשרים התקשו להתמודד עם לחץ התחתית ומרבית שחקני הרכש שהובאו לקבוצה מאוד בינוניים. בן זקן כאמור האמין שעם החומר הזה אפשר להוציא יותר. נעים האמין יותר בחלון של חודש ינואר וכשזה הגיע, אשדוד לא הלכה למהפיכה אלא לשינויים מינוריים כאשר בהגנה, החולייה הכל כך בעייתית של הקבוצה, לא השתנה עד כה דבר.

ספק אם היה דבר שיובל נעים רצה יותר מאשר להגיע למ.ס. אשדוד. כן, המועדון הצנוע הזה עם עשרות האוהדים בלבד, קסם מאוד לנעים. קסם לו גם מאוד לעבוד עם ג'קי בן זקן. היה שם משהו שגרם לנעים לרצות מאוד להגיע לאשדוד והוא לא הצטער לרגע כאשר לא חתם אצל יואב כץ בהפועל חיפה או כאשר הפועל תל אביב לקחה את אופיר חיים זמן קצר בלבד לאחר שהוא מונה לאשדוד. ההנחה שאם היה פנוי, היה אולי מחליף בשעתו את קובי רפואה, לא גרמה לו להצטער. "אני אהיה באשדוד הרבה שנים", אמר לכל סובביו. "זה מקום מצוין וזה גם מרחק 20 דקות נסיעה מהבית שלי, כך שזה עוד יותר טוב". נעים לא חשש מהמעורבות של בן זקן בקבוצה. הוא גם בנה לעצמו מערכת יחסים נהדרת עם טום בן זקן ואפילו אמר עליו: "עושים לילד הזה עוול כל השנים. הוא שחקן טוב. שחקן לגיטימי בליגת העל והוא לא משחק בגלל אבא שלו, אלא כי הוא שחקן טוב וקפטן אהוב".

אמש כבר נשמע נעים קצת אחרת. אולי כי זה מה שמאמנים צריכים לומר אחרי שהם מפוטרים, אמר נעים: "יכול להיות שטעיתי כאשר לקחתי את מ.ס. אשדוד. לא הערכתי כמה יהיה קשה להשאיר את הקבוצה בליגה".

עוד באותו נושא

יובל נעים פוטר אחרי עשרה משחקי ליגה בלבד

לכתבה המלאה
אלישע לוי מאמן מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
המאמן הראשון שהצליח תחת בן זקן. אלישע לוי/קובי אליהו

13 מחזורים נותרו לסיום העונה. בקופה יש 39 נקודות. ההחלטה של בן זקן מלמדת שהוא לא התייאש. כשירד בפעם האחרונה ליגה, הוא מצא לעצמו סיבות לכך שמדובר בירידה מבורכת. "נוכל לבנות קהל חדש דרך ההצלחה בליגה הלאומית. נסחוף אחרינו בעלייה חזרה לליגת העל קהל חדש אחרי שנפטרנו מהקהל שמעולם לא אהד את מ.ס. אשדוד", אמר מייד אחרי שעירוני אשדוד והפועל אשדוד הוקמו מחדש כמועדונים שצמחו מתוך כמיהה של אוהדים לשתי הקבוצות הוותיקות בעיר שאוחדו לטובת מ.ס. אשדוד, אליה מעולם הם לא התחברו. כעת, דומה שבן זקן יודע שירידה תהיה אסון אמיתי. גם קבוצת הנוער שלו על הפנים והיא בדרך בעצמה לליגה השנייה, כך שהמהלך של אמש נועד כדי לנסות ולתת צ'אנס אחרון להישארות בליגת העל.

הפנייה הטבעית של בן זקן תהיה לאלישע לוי. לוי היה המאמן הראשון שהצליח תחת בן זקן כשזה איחד את הקבוצות בעיר לפני 19 שנים. אחרי זה יצא לוי לקריירה מפוארת וקרוב לוודאי שהוא יקרא לו כעת שוב לדגל כדי לבוא ולסגור מעגל. לא מזמן ערך בן זקן בת מצווה לבתו. לוי הגיע כרגיל לכבד עם רעייתו ובינו לבין בן זקן יש מערכת יחסים מצויינת. באותו שולחן באירוע ישב גם יוסי מזרחי. אם לוי יסרב, עשוי בן זקן לבקש ממזרחי לאמן למרות שהבטיח לו בסוף העונה שעברה כאשר מזרחי קיבל את הקבוצה במקום עמיר תורג'מן והשאיר אותה בליגה, שזו תהיה הפעם האחרונה שהוא מקפיץ אותו ממחלקת הנוער שם הוא מנהל מקצועי לעמדת המאמן. וקיימת גם אופציית חיים סילבס שזוכה לדעות חיוביות במערכת. סילבס יסכים לבוא בחוזה ארוך טווח כשמובטח לו כי גם אם יירד ליגה, הוא יהיה זה שיצטרך להחזיר את מ.ס. אשדוד לליגת העל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully