וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואניס פפאפטרו: "הייתי חייב שינוי בחיי, לשקם את הביטחון ולבחון למה אני מסוגל"

24.1.2019 / 14:00

פורוורד פנאתינייקוס יפגוש הערב ביד אליהו את יאניס ספרופולוס, שאימן אותו באולימפיאקוס. בראיון לוואלה! ספורט הוא מספר על השיחה שקיים עם בלאט, סגירת המעגל המשפחתית, החיים לצד פיטינו והחוויות הקשות בדרבי ("אתה לא יכול להתעלם כש-10,000 אנשים מקללים אותך")

צפו בתקציר המשחק

יאניס ספרופולוס ייתקל הערב (חמישי, 21:30) בלא מעט פנים מוכרות, כשיתייצב עם מכבי תל אביב לדרבי הפרטי שלו נגד פנאתינייקוס. כמאמן אולימפיאקוס, הוא הפסיד ליריבה המושבעת רק פעם אחת בארבעה משחקים במסגרת היורוליג, וכעת יתמודד עימה לראשונה עם קבוצה זרה. מפגש מסקרן במיוחד, אולי אפילו טעון, צפוי לו עם יואניס פפאפטרו - ששיחק עבורו לאורך ארבע שנותיו בפיראוס.

ההיסטוריה מלאה בלא מעט שחקנים שהופיעו בשני מועדוני הפאר של אתונה, אבל מעטים אלו שביצעו את המעבר באופן ישיר - ומעטים עוד יותר היוונים שהעזו לחצות כך את הכביש. פפאפטרו הוא המקומי הראשון שעזב את היכל השלום והאחווה לטובת האואקה ב-20 השנים האחרונות; במשך חמש עונות לבש את המדים האדומים, ובקיץ האחרון אף היה השושבין בחתונתו של יורגוס פרינטזיס. הסיבות למהלך המורכב שביצע הפורוורד בגיל 24 קשורות במידה רבה לספרופולוס.

עוד בנושא

הערב: מכבי תל אביב - פנאתינייקוס (21:30, ספורט 5)
ווילבקין למד לקח מהדרבי, זוסמן ואבדיה מככבים בהערכות לדראפט
המודל הסטטיסטי קבע: מכבי תל אביב לא תעפיל להצלבה של היורוליג

אינפו יאניס פפאפטרו. עיבוד תמונה
אינפו יאניס פפאפטרו/עיבוד תמונה

"מוזר לפגוש את ספרופולוס בפעם הראשונה כיריב דווקא בתל אביב", אומר פפאפטרו בראיון לוואלה! ספורט. "עבדנו יחד במשך ארבע שנים, ידענו הצלחות וגם כישלונות. לכל מאמן יש את השיטה שלו. לחלק מהשחקנים היא מתאימה, ולחלקם לא. כשאני נגדו, אני רוצה לנצח, כמו בכל משחק".

במהלך השיחה, שקיימנו בלובי מלון קרלטון בתל אביב שבו שוהה פאו לקראת משחקה ביד אליהו, השתדל פפאפטרו שלא לתקוף את ספרופולוס או למתוח עליו ביקורת, אבל כשהוא מדבר על ההבדל בין ימיו כמחליף שני ואפילו שלישי באדום לבין ימיו כיום כשחקן מרכזי בירוק - התמונה מתבהרת.

"ההתחלה שלי באולימפיאקוס [בימיו של יורגוס ברצוקאס] הייתה מצוינת, ושיחקתי בסדר גמור עד שנפצעתי ונותרתי כמעט שנה בחוץ. אחר כך, הלכתי קדימה ואחורה שוב ושוב, לא הייתה לי עמדה קבועה, לפעמים שיחקתי ולפעמים לא. למדתי הרבה על עצמי בתקופה הזו, הפכתי אדם קשוח יותר, אבל הגעתי למצב שבו הרגשתי שאני חייב לבצע שינוי בחיי".

- אבל ספרופולוס עזב ודיוויד בלאט הגיע דווקא כשעזבת.

"שוחחתי עם בלאט. אני חושב שהוא מאמן גדול, ואני רואה את העבודה המצוינת שהוא עושה באולימפיאקוס. ברור שלא עזבתי בגללו, וגם אמרתי לו: 'רק בגלל שאתה באת, אני מוכן לשקול מחדש את ההחלטה שלי', אבל אז הבנתי שבעצם הפור כבר נפל. צ'אבי פסקואל דיבר איתי לא מעט, הסביר לי בדיוק למה הוא מצפה ממני ואיזה תפקיד יהיה לי, ורציתי לעשות את הצעד הזה. רציתי לצאת מאזור הנוחות, לשקם את הביטחון העצמי שלי ולבחון מה אני באמת מסוגל לעשות".

עוד באותו נושא

ריק פיטינו: "יכול להיות שמכבי תל אביב משחקת את הכדורסל הטוב באירופה כרגע"

לכתבה המלאה
יאניס פפאפטרו עם יאניס ספרופולוס. Action Images, אתר רשמי
"לכל מאמן יש את השיטה שלו. לחלק מהשחקנים היא מתאימה, ולחלקם לא". יואניס פפאפטרו עם יאניס ספרופולוס/אתר רשמי, Action Images

בפנאתינייקוס תורם פפאפטרו 8.7 נקודות למשחק, כשרק ניק קלאתיס וקית' לנגפורד מקדימים אותו, והוא מעמיד את המספרים הטובים בקריירה שלו - אף שהושבת לחודש בגלל פציעה בכף ידו. הבעיה המרכזית שלו הייתה ונותרה ביציבות: רק פעם אחת ב-14 הופעותיו ביורוליג, הצליח לקלוע בדאבל פיגרס בשני משחקים רצופים.

- השינוי הזה תרם לך?

"באופן אישי כן. אני מרגיש שהשנה משתמשים בי נכון יותר, אני מרגיש טוב בקבוצה ואני משחק טוב יותר".

- אבל פנאתינייקוס נמצאת במצב לא טוב. לראשונה מאז 2010, היא עלולה לאבד את מקומה בין שמונה הגדולות ביורוליג. היא נותרה קבוצה ביתית די מובהקת, אבל הפסידה עד כה בשמונה מתשעה משחקי חוץ.

"אין לי הסבר להבדל הזה בין הבית לחוץ. אני חושב שבאיזשהו שלב זה הפך לעניין פסיכולוגי. קשה לנצח אותנו באולם שלנו, ואנחנו צריכים להביא את המנטליות הזו גם למשחקי חוץ. היו כמה משחקים שבהם הצלחנו לעשות את זה, אבל זה לא הספיק. בשבוע שעבר בקובנה שיחקנו טוב והיינו בתמונה, הייתה לנו הזדמנות נהדרת לנצח, אבל פיקששנו ודפקנו את עצמנו. איכזבנו את עצמנו בדקות האחרונות".

יאניס פפאפטרו שחקן פנאתינייקוס. לירון מולדובן
"אני מבין שאנשים כועסים עליי, ולא אוהבים את מה שעשיתי, אבל הם לא מכירים אותי". יואניס פפאפטרו/לירון מולדובן

- לפני שלושה שבועות הגעת להיכל השלום והאחווה בפעם הראשונה עם פאו, וזו לא הייתה חוויה מרנינה במיוחד. האוהדים קיללו אותך, קבוצתך הובסה וגם לך באופן אישי היה משחק חלש.

"לא קרה שם משהו שלא צפיתי, ידעתי בדיוק מה יקרה. אני מבין שאנשים כועסים עליי, ולא אוהבים את מה שעשיתי, אבל הם לא מכירים אותי. הם לא יודעים מה היו הנסיבות ומה גרם לי לעזוב. כש-10,000 אנשים מקללים אותך יחד, אתה לא יכול שלא לשמוע את זה. אני כל הזמן סופג הערות ברחוב, אבל זה בגדר הנורמלי. מעולם לא חשתי מאוים. אני מחויב לעצמי ולמשפחה שלי. יש יריבות גדולה בין המועדונים, ובסוף צריך לבצע את השיקולים בצורה קרה ומושכלת".

בפאו לובש פפאפטרו את הגופייה מספר עשר, ששימשה את אביו ארגיריס במשך עשור בין 1985 ל-1994. "יורגוס פפאיאניס לקח את הסיפרה שש, שאיתה שיחקתי, והחלטתי שאני לא רב על דברים כאלה. זו דווקא הייתה הזדמנות לפתוח דף חדש, במקום חדש, וגם עם מספר חדש. ברגע שהבנתי שהגופייה של אבא פנויה, מיד לקחתי אותה".

- במה ריק פיטינו שונה מכל המאמנים האירופאים שעבורם שיחקת?

"בראש ובראשונה, הוא אדם שונה. יש לו אישיות חזקה שמגדירה מי הוא באמת. אי אפשר לפספס אצלו: הוא תמיד יגרום לך להבין כמה הוא מרוצה או לא מרוצה ממך. יש לו תשוקה עצומה למשחק, הוא מבטא את מה שבאמת חשוב לו, וגם מבחינה מקצועית הוא הביא איתו דברים שמאמנים אירופאים לא כל כך משתמשים בהם. זה שונה מהסגנון שאנחנו מכירים, ואני מעריך שנהיה טובים מאוד ברגע שנתרגל לזה".

יאניס פפאפטרו בגיל ארבע, על ספסל פנאתינייקוס, עם אביו ארגיריס. צילום מסך
"ברגע שהבנתי שהגופייה של אבא פנויה, מיד לקחתי אותה". יואניס פפאפטרו בן ה-4/צילום מסך

- השותף שלך לחדר בטיסות לחו"ל, ניקוס פאפאס, נפצע אתמול בצורה די קשה.

"אני מאוד עצוב, כי אני יודע כמה הוא אוהב את המשחק. צפויה לו ולנו תקופה קשה, ואנחנו נהיה איתו. לא פשוט להתאושש ממכה כזאת בתוך יום, אבל אנחנו חייבים לראות את התמונה הגדולה. אתה אף פעם לא יכול לדעת מה אלוהים מתכנן בשבילך".

- העונה הזו עוד לא גמורה, אבל באופק כבר רואים את הפיינל פור באואקה בעונה הבאה?

"כמו שאמרת, זה רחוק, אבל ברור שזו הזדמנות אדירה בשבילנו. הייתי כבר בשני פיינל פורים עם אולימפיאקוס - במדריד הפסדנו בגמר לריאל ובאיסטנבול הפסדנו בגמר לפנרבחצ'ה. כך שאני מבין כמה זה יכול להיות משמעותי וחשוב. זה לא מבטיח שום דבר, אבל אין ספק שאם נהיה שם, זו תהיה חוויה מיוחדת. ב-2007, כשפאו אירחה את הפיינל פור וזכתה, הייתי בן 13 ולא הלכתי למשחקים. זו הייתה טעות".

יאניס פפאפטרו שחקן פנאתינייקוס. לירון מולדובן
"הפיינל פור הוא חוויה מיוחדת". יואניס פפאפטרו/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully