וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

261 נקודות בלי אסיסט אחד לרפואה: המספרים המדהימים של ג'יימס הארדן

חמישה משחקים רצופים בהם עשה הכל בעצמו, דומיננטיות שגם קובי וג'ורדן לא השתוו לה, ועוד שיאים היסטוריים שעומדים בפתח: סיכום משחק השיא של הארדן, כולל הדאגה של ד'אנטוני - איך מרגישים החברים לקבוצה?

עריכת וידאו: מתן חדד

ג'יימס הארדן ממשיך להשתעשע ביריבות ולהתקדם לעבר זכייה שנייה ברציפות בתואר MVP העונה. הלילה (בין רביעי לחמישי) הגיע כוכב יוסטון לשיאו, עם 61 נקודות מול הניקס במדיסון סקוור גארדן. הרוקטס ניצחו 110:114, כשהארדן מוסיף גם 15 ריבאונדים ורשום על המהלך המכריע במשחק, עם חטיפה ודאנק שסגרו עניין בשניות האחרונות.

ומאחר שכמעט הכל כבר נאמר על הכושר המסחרר של הארדן, ניתן למספרים לדבר:

* הארדן חצה את רף 30 הנקודות במשחק ה-21 ברציפות, ועשה זאת במהירות שיא עם לא פחות מ-36 נקודות במחצית הראשונה לבדה. זו היתה הפעם החמישית בקריירה שהארדן קולע 35 נקודות ומעלה במחצית - מספר שרק קובי בריאנט התעלה עליו ב-20 השנים האחרונות.

* 61 הנקודות שקלע שוות לשיא כל הזמנים לשחקן אורח במדיסון סקוור גארדן. קובי בריאנט הגיע לאותו מספר לפניו. שיא הנקודות ב-MSG לכל שחקן, לא רק שחקן אורח, עדיין שייך לכרמלו אנתוני (62).

* כמובן שמדובר בשיא קריירה להארדן. כמו כן, זהו שיא הנקודות אי לשחקן של הרוקטס.

* הארדן הוא השחקן הראשון מאז שאקיל אוניל במרץ 2000 שמגיע ל-60 נקודות ו-15 ריבאונדים במשחק.

* בחמשת המשחקים האחרונים קלע הארדן, 37, 48, 57, 58 ו-61 נקודות - ממוצע של 52.2 נקודות (!).

* החלק המדהים עוד יותר: בחמשת המשחקים הללו, בהם קלע 261 נקודות, אף לא נקודה אחת נוצרה כתוצאה מאסיסט. 76 סלים היו לו בסך הכל, ואת כולם ייצר לעצמו. הסל האחרון שקלע הארדן כתוצאה מאסיסט היה אי שם ב-13 בינואר. לשם השוואה, שיא הנקודות ללא אסיסט ב-20 השנים האחרונות - לפני הארדן, כמובן - עמד על 53 נקודות בלבד.

* שלושה משחקים נותרו ליוסטון בחודש ינואר, ובינתיים ממוצע הנקודות של הארדן החודש עומד על 45.3 למשחק. השחקן האחרון שהעמיד ממוצע של 45 נקודות ומעלה למשחק בחודש שלם היה ווילט צ'מברליין במרץ 1963.

* עד כה מעמיד הארדן ממוצע עונתי של 36.3 נקודות. אם ימשיך בקצב הזה הוא יהפוך לשחקן החמישי אי פעם שקולע למעלה מ-35 נקודות בממוצע במשך עונה שלמה, אחרי קובי בריאנט, מייקל ג'ורדן, ריק בארי, ווילט צ'מברליין וריק בארי.

עוד בנושא

61 נקודות להארדן במדיסון סקוור גארדן, חשש שאולדיפו סיים את העונה
עוד הלילה: 4 נקודות לעומרי כספי בהפסד ממפיס, פילי גברה על סן אנטוניו
אבות אכלו בוסר: האם בוסטון מסוגלת להפוך את העונה מאכזבה להצלחה?

ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס. GettyImages
בלתי ניתן לעצירה. הארדן/GettyImages

"זה אחד האולמות ההיסטוריים והחשובים ביותר שיש. גם האוהדים כאן הם מהטובים בליגה. אז די מגניב לתת להם שואו כזה", אמר הארדן, וסיפר שבמהלך המשחק אוהדי הניקס גם עודדו אותו אבל גם שרקו לו בוז. "הם לא הצליחו להחליט איך להתייחס למה שעשיתי על המגרש. אני מעריך אותם, הם הניעו אותי היום וגרמו למשחק הזה להיות מרגש במיוחד. בגלל זה המקום הזה מיוחד".

אז הארדן מככב וחבריו ניזונים בעיקר מהשאריות - מצב שמייק ד'אנטוני מודה שהוא לא בריא. "לפעמים זה קצת קשה לשאר החבר'ה, כי ג'יימס פשוט קולע כל פעם. אבל אנחנו צריכים להיות חזקים מנטלית וללמוד ליהנות ממה שהוא עושה על המגרש, גם בתור קבוצה", אמר.

עוד באותו נושא

61 נקודות להארדן במדיסון סקוור גארדן, חשש שאולדיפו סיים את העונה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully