וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים של כישרון: היכרות עם ים מדר, הגיבור המפתיע של הדרבי התל אביבי

הוא התגלה מאוחר, הפך לסיוט של הצהובים גם בנוער ומשך תשומת לב מסקאוטים באירופה. אחרי ההתעלות בדרבי: היכרות עם הרכז המבטיח של הפועל תל אביב

צפו בתקציר המשחק

תומר גינת וריצ'רד האוול סיימו את הדרבי שלשום בראש רשימת הקלעים של הפועל תל אביב, אבל מי שגנב את ההצגה היה ללא ספק ים מדר, עד לאחרונה שם אלמוני למדי. עם סיום הזמן החוקי נותרה הקבוצה של דני פרנקו ללא הגארדים המובילים רביב לימונד וג'רל מקניל שיצאו בחמש עבירות, ומדר בן ה-18 (1.90) נקרא לדגל והיה צריך לשאת על כתפיו הצנומות את עול הולכת הכדור וניהול המשחק של האדומים בתוספת הזמן. למרבה ההפתעה זה עבד נהדר: בחמש הדקות של ההארכה רשם מדר 4 נקודות, הוסיף חטיפה חשובה, הפגין ביטחון ואומץ, והיה מהגורמים המכריעים לניצחון הלא צפוי של האדומים.

התעלויות במשחקי דרבי, מסתבר, הם לא דבר זר עבור מדר. הרכז הצעיר, שמשחק השנה גם בנוער של הפועל תל אביב במקביל להשתייכותו לקבוצת הבוגרים, הוביל את האדומים בשמינית גמר הגביע מול מכבי תל אביב, עם 34 נקודות, 11 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, מה שלא הספיק לניצחון. שלושה חודשים לפני כן, בטורניר הנוער הבינלאומי שנערך בתל אביב, הצעיד מדר את הפועל תל אביב לזכייה בגביע עם ניצחון ב-25 הפרש על היריבה העירונית, כשהוא צולף 29 נקודות.

עוד בנושא

אחרי דרמה: הפועל תל אביב ניצחה 94:104 את מכבי תל אביב בדרבי
קיין סינן "פאק יו" לאוהדי הפועל, פרנקו: "שמנו את הלב על המגרש"
מכבי תל אביב מתוסכלת אחרי ההפסד בדרבי: "שיחקנו משחק לא חכם"
הפועל תל אביב חגגה: "ניצחנו את מכבי והשופטים", גינת מהלל את מדר

בכלל, מאז שהצטרף למחלקת הנוער של הפועל תל אביב כשהיה בכיתה י', נחשב מדר בקרב עכברי הכדורסל הישראלי לאחד הכישרונות המלהיבים ביותר בשנים האחרונות, למרות שפרץ לתודעה בשלב מאוחר יחסית. הוא קיבל צ'אנס ראשון בנבחרת רק כשהגיע לגיל נוער, כשנכלל בסגל נבחרת הנוער לטורניר אלברט שוויצר. דני אבדיה, יותם חנוכי ותומר לוינסון נחשבו לכישרונות הבולטים יותר בסגל הישראלי, אבל גם מדר הפגין ניצוצות ובמהלך הטורניר אף הוזכר באתר הסקאוטינג Europeanprospects כאחד הרכזים המובילים בטורניר. "למדר יש סגנון משחק מלהיב, עם מהירות, אתלטיות ויכולת חדירה שמתאימה לרמות הגבוהות", נכתב על הרכז הצעיר, "גם מוטת הידיים שלו נראית מרשימה על פניו, אבל הוא צריך לשפר את הקליעה ואת קבלת ההחלטות".

ההופעה הטובה בטורניר במנהיים שבגרמניה הקנה לו מקום גם בנבחרת הנוער, שהשתתפה באליפות אירופה דרג ב' בקיץ החולף. גם שם מדר המשיך להראות פוטנציאל גבוה עם ממוצעים של 11.4 נקודות, 3.3 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, אבל שוב הפגין יד לא יציבה מבחוץ (24 אחוזים מחוץ לקשת), מה שנחשב לעקב האכילס במשחקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מדר בפעולה בטורניר אלברט שווייצר

העונה, כאמור, זוכה מדר לקרדיט גדול מדני פרנקו גם בקבוצה הבוגרת של הפועל תל אביב, אחרי שחתם בקיץ על חוזה לארבע שנים. למרות גילו הצעיר הוא מקבל 10 דקות בממוצע למשחק, ומעמיד ממוצעים של 2.9 נקודות (52 אחוזים משתי נקודות, 9 אחוזים בלבד מהשלוש, ו-80 אחוזים מהעונשין), ריבאונד, 1.2 אסיסטים וגם 1.1 איבודים ב-13 הופעות ליגה.

אמש, בדרבי, מדר עשה קפיצת מדרגה נוספת. "ים זרק שתי עונשין במאני טיים של הארכה ואמרתי לו באוזן שהוא הכי גבר בעולם. ילד בן 18 שעולה לדרבי בהארכה ועושה את מה שעשה, מגיע לו כל הכבוד", שיבח תומר גינת את חברו לקבוצה.

בקיץ הקרוב יעמוד מדר בפני מבחן נוסף: יחד עם דני אבדיה, הוא אמור להיות אחד מכוכבי נבחרת העתודה שתארח את אליפות אירופה בישראל. כך או כך, נראה שהפועל תל אביב גידלה חתיכת כישרון גדול.

מדר מלהטט במדי נבחרת הנוער באליפות אירופה דרג ב'

שחקן הפועל תל אביב ים מדר. לירון מולדובן
מכאן זה רק יילך וישתפר. ים מדר/לירון מולדובן
  • עוד באותו נושא:
  • ים מדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully