וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מתוסכלת אחרי ההפסד בדרבי: "שיחקנו משחק לא חכם"

21.1.2019 / 7:25

במועדון נשמעה ביקורת על כמות השלשות הגדולה שנזרקה ב-104:94 להפועל תל אביב, ווילבקין: "לא עשינו מספיק כדי לנצח". טענות גם לאובריאנט: "טייל בהגנה, ככה לא משחקים", ותמיכה לקיין: "אמרו לו דברים לא שפויים"

צפו בתקציר המשחק

דווקא בזמן ריצה מצוינת ביורוליג, ושהיא חוזרת להיות רלוונטית במלחמה על הכניסה לפלייאוף במפעל האירופי, ספגה אמש (ראשון) מכבי תל אביב הפסד בדרבי התל אביבי 104:94 לאחר הארכה להפועל תל אביב בדרייב אין. הצהובים פיגרו לאורך כל המשחק, כשהיתרון האדום לא מוטל בספק, אלא שרבע אחרון יוצא מן הכלל של סקוטי ווילבקין, שקלע 25 נקודות, שיא כל הזמנים בליגת העל לרבע אחד, מתוך ה-36 של קבוצתו, סידר הארכה. דווקא בחמש הדקות הנוספות, וכשהפועל משחקת ללא שני הגארדים המובילים שלה, קרסה שוב מכבי והפסידה.

בסיום המשחק בודדה המשטרה את שתי הקבוצות בחדר ההלבשה ולא נתנה לאיש מלבד המורשים להתקרב. חלק מחברי ההנהלה של מכבי ניגשו כדי לשוחח עם הצוות ולהבין לדעתם מה בדיוק הוביל להפסד. המאמן יאניס ספרופולוס הצביע על הנתון של זריקת 47 שלשות, גם כאן שיא כל הזמנים בליגת העל במשחק אחד, כנתון בעייתי מאוד, במיוחד שהקבוצה לקחה רק 32 זריקות ל-2 נקודות.

עוד בנושא:

קיין סינן "פאק יו" לאוהדי הפועל, פרנקו: "שמנו את הלב על המגרש"
אחרי דרמת ענק: הפועל תל אביב ניצחה 94:104 את מכבי תל אביב בדרבי
אוהדי מכבי תל אביב הודיעו כי יחרימו את הפיינל פור של ליגת העל

ג'וני אובריאנט שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
ספג ביקורת. ג'וני אובריאנט/דני מרון

"זה הפסד מרגיז מאוד, גם אם נתעלם מהעובדה שזה דרבי, ואנחנו לא יכולים", אמר אחד מאנשי מכבי בסיום, "המאמן סיפר כי הוא והקבוצה ידעו שהפועל תצופף את הצבע ותיתן את הזריקות מבחוץ כאופציה. אמנם לא קלענו באחוזים רעים מדי, אבל להמשיך ולזרוק ולזרוק בלי הפסקה, בלי שום פיתרון, זה פשוט היה משחק לא חכם".

השחקנים הצהובים עזבו את הדרייב אין כשהם מלווים על ידי אבטחה ונכנסו לאוטובוס כשרובם לא רוצים לדבר. "יש פה כמה שחקנים שאולי הגיעו עם ביטחון יתר, לפעמים זה טוב לקבל סטירה, חבל שזה בדרבי", הוסיף אחד מאנשי מכבי. יובל זוסמן סיים ללא נקודות ונראה חסר ביטחון שוב, אלכס טיוס קלע 2 נקודות בלבד ב-17 דקות ולא התמודד עם הצפיפות של האדומים, ג'רמי פארגו הוכיח שהוא עוד חלוד, וג'וני אובריאנט קיבל 14 דקות וסיים עם נקודה אחת ומדד מינוס 5. "הוא לא היה בכלל בעניינים, וטייל בהגנה, ככה לא משחקים", ביקרו בקבוצה את הפורוורד.

עוד באותו נושא

קיין סינן "פאק יו" לאוהדי הפועל, פרנקו: "שמנו את הלב על המגרש"

לכתבה המלאה
סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
נקודת האור של הצהובים. סקוטי ווילבקין/דני מרון

סקוטי ווילבקין כאמור היה נקודת האור הבולטת במכבי עם 36 נקודות, כולל 7 שלשות מוצלחות מ-15 נסיונות, "לא באנו כמו שהיינו צריכים", סיפר הגארד בסיום המשחק, "זה הדבר המרכזי, לא באנו כמו ששיחקנו בשבועות האחרונים, זה הדבר שצריך לקחת מהמשחק הזה, אי אפשר לחשוב שבגלל שניצחנו כמה משחקים הקבוצות פשוט יתנו לנו לנצח משחקים, זה לקח חשוב ממשחק גדול כזה שרצינו לנצח. צריך לשים את המשחק הזה מאחורינו. ההופעה שלי הייתה טובה אם היינו מנצחים, אבל זה לא הספיק".

על הנפילה הגדולה של קבוצתו בהארכה הוסיף הגארד האמריקאי: "יש דברים שמחוץ לשליטה שלנו, איבדנו כמה כדורים, הגענו לזריקות טובות בכל הארכה, הם פשוט לא נכנסו, הם קלעו זריקות גדולות, הצליחו להגיע לקו העונשין, זה כנראה הדבר הכי טוב שהם עשו כל המשחק, להגיע לקו העונשין. אנחנו לא עשינו מספיק דברים כדי לנצח".

כשנשאל ווילבקין על כך שהקבוצה הפסידה במשחקי המאני טיים בתקופה האחרונה, בדרבי ולראשון לציון בליגה ומה זה אומר הוא מעט התעצבן וענה: "זה שהפסדנו היום ובראשון לא אומר הרבה. אנחנו מבינים שזה משחק חשוב בשביל האוהדים ובשביל מכבי, אבל אי אפשר להתרכז רק במשחק הזה, המשחק הזה נגמר, ויש הרבה משחקים עדיין. ממש רצינו את זה. נבוא רעבים יותר אחרי המשחק הזה".

מאמן כושר מכבי תל אביב רגב פנאן. ברני ארדוב
ערב לא קל. רגב פנאן/ברני ארדוב

כאמור, שחקני מכבי לוו לאוטובוס באמצעות האבטחה, כשדיאנדרה קיין, שייעדר בחודש הקרוב בשל פציעה בשריר הירך האחורי, סופג את מירב הקללות מאוהדי הפועל מחוץ לאולם בעקבות תקרית במהלך האחרון של הזמן החוקי. לאחר שסקוטי ווילבקין כפה הארכה עם שתי זריקות עונשין, 0.2 שניות לסיום החל קיין בתנועות לכיוון אוהדי הפועל והוסיף "קרח בורידים", כשג'וני אובריאנט מצטרף אליו. האדומים מאחורי הספסל של ספרופולוס קיללו את הגארד, שהחזיר בקללות, ואמר לעברם, "פאק יו". "הדברים שנאמרו לו שם, לא שפויים", הגיב אחד מיושבי הספסל, "אבל הוא צריך להיות יותר חכם ולא להגיב".

מאמן הכושר של הצהובים רגב פנאן יצא מהפרקט עצבני מאוד ומתוסכל בעקבות היחס של האדומים כלפיו. עוד לפני המשחק החלו אוהדי הפועל לשיר שירי נאצה ושנאה כלפיו וכלפי אביו המנוח, ובמחצית, בשעה שהצהובים התחממו מתחת ליציע האולטראס של האדומים, השירים רק התחזקו ואחד האוהדים אף ירק על פנאן שאיבד את שלוותו למספר רגעים. גם בסיום אוהדי הפועל המשיכו בקללות לעבר פנאן שנכנס למנהרת השחקנים בעצבים.

במכבי ישובו היום להתאמן לקראת פנאתנייקוס ביום חמישי, משחק שיכול להשוות את מספר הניצחונות של הצהובים למספר של ויטוריה, שמדורגת במקום השמיני כעת בטבלת היורוליג, מקום שמוביל לפלייאוף. בקבוצה ירצו לשים את ההפסד מאחוריהם, אך צפויים לראות וידאו מהתמודדות כדי לנסות וללמוד מהטעויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully