וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כספי וממפיס במגמות הפוכות: הסיטואציה ה"מבאסת ומשוגעת" של הישראלי

כספי חוזר לעניינים בזמן שממפיס צונחת, ולמרות שהפרשנים מחמיאים לו, הוא וחבריו בעיקר מוטרדים מההתרחשויות על ומחוץ למגרש: "צריך לדבר פחות ולעשות יותר". וגם: קיירי סוף סוף מבין לליבו של לברון, דוראנט מסביר למה כולם חקיינים גרועים של קרי

עריכת וידאו: מתן חדד

עומרי כספי וממפיס במגמות הפוכות: אחרי שהקבוצה פתחה את העונה היטב בזמן שהישראלי מיעט לשחק, לאחרונה הגריזליס נמצאים ברצף שלילי בעוד כספי דווקא מתחיל למצוא את מקומו. הקבוצה ספגה הלילה (בין רביעי לחמישי) הפסד תשיעי בעשרת המשחקים האחרונים, 111:101 למילווקי, בזמן שכספי רשם את אחד ממשחקיו הטובים ביותר העונה עם 17 נקודות (7 מ-13 מהשדה, 1 מ-3 מהשלוש, 2 מ-4 מהעונשין), 6 ריבאונדים ושני אסיסטים ב-36 דקות - הכי הרבה שלו במשחק מזה שלוש שנים.

כספי נמצא לאחרונה בכושר טוב, ומנצל היטב את הדלילות של ממפיס בעמדות הפורוורד, כולל פציעה של הפורוורד הבכיר בקבוצה קייל אנדרסון. בחמשת המשחקים האחרונים הוא מקבל דקות קבועות שרק הולכות ועולות (22.8 דקות בממוצע), קולע 9.2 נקודות למשחק, תורם גם בריבאונדים (4.4) ובעיקר שוב זורק (וגם קולע) מהשלוש. גם בעיתונות המקומית מתייחסים בחיוביות לכספי לאחרונה, וב"אתלטיק" נכתב אמש ש"כספי ראוי לדקות שהתפנו מהשחקנים שנעדרים. יש לו עונה טובה עד עכשיו, כשבוחנים את מכלול הפרמטרים".

עוד בנושא

17 נקודות ו-36 דקות לעומרי כספי בהפסד ממפיס למילווקי
נתונים לוויכוח: השיאים המדהימים שעשויים להישבר העונה
שוב מסתבך: טורקיה דורשת את הסגרתו של אנס קאנטר

עומרי כספי, ממפיס גריזליס, מול ארסן איליאסובה, מילווקי באקס. רויטרס
מייחל לרגע שהקבוצה תנצח והוא יבלוט. כספי/רויטרס

למרות זאת, כספי נראה מתוסכל למדי ממצבה של הקבוצה ובסיום, ובראיון סיום המשחק, כשנשאל על ההטבה במעמדו בקבוצה השיב בקצרה: "זה חלק מה-NBA, אתה חייב להיות מוכן, להיות בקצב, לשמור על כושר, ולתת את התפוקה שלך כשנותנים לך הזדמנות".

כספי הוסיף שהמצב של ממפיס "די מבאס, די משוגע. הפסדנו די הרבה לאחרונה, אבל אסור להרים את הראש. הפסדנו 10 משחקים, הפסדנו 11, אז חייבים להתפקס ולעצור את הצניחה הזאת. זה ככה כבר די הרבה זמן, אז צריך להפסיק דבר ולעשות יותר על הפרקט".

כספי נחשב לאחד השחקנים החשובים בספסל של הגריזליס, שספג ביקורת משחקני החמישייה בתקופה האחרונה. שיא המתיחות בין שחקני החמישייה לשחקני הספסל הגיעה כשכספי התעמת עם גארט טמפל, אולם לפחות הלילה הספסל סיפק את הסחורה בזמן שהחמישייה קרטעה. חמישיית הספסל של הגריזליס הייתה זו שמחקה פיגור גדול בתחילת המחצית השנייה, ולאחרונה היא מציגה יכולת משופרת.

עוד באותו נושא

הארדן קלע 58 והפסיד, קרי ואירווינג להטו, 17 לעומרי כספי

לכתבה המלאה

יחד עם זאת, הבעיות החברתיות והחיכוכים בין שחקנים בחדר ההלבשה עדיין לא נעלמו לחלוטין, כנראה, אם להאמין לדברים של המאמן ג'יי בי ביקרסטאף. "החבר'ה קצת עצבניים, אבל אף אחד לא מוותר, אף אחד לא מרים ידיים או הולך הביתה", הודה ביקרסטאף. "נעבוד קשה כדי לפתור את המצב. כשאתה למטה מתחילים לקרות דברים רעים. אסור לנו להתחיל לרחם על עצמנו או להוריד את הראש".

כספי אמר על המשחק הלילה: "לא התחלנו את המשחק אנרגטיים מספיק, אף פעם לא הייתי במשחק עם כל כך הרבה עליות וירידות, התחלנו את המשחק בפיגור גדול, חזרנו למינוס שתיים בלבד, הם הגדילו את ההפרש ל-30 ובסוף הסתיים ב-10 בלבד. זה די מוזר. אני לא יודע מה לא עבד ברבע השלישי, אפשרנו להם הרבה שלשות פתוחות, לא הצלחנו לחזור למשחק, איבדנו יותר מדי והם עשו ריצה יפה. אנחנו צריכים לפענח את ההגנה שלנו".

שחקן בוסטון סלטיקס קיירי אירווינג מול שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. GettyImages
פתאום הם מצאו שפה משותפת. קיירי ולברון/GettyImages

* הלילה, אחרי הניצחון 108:117 על טורונטו, אותו סיים עם 27 נקודות ושיא קריירה של 18 אסיסטים, סיפר קיירי שהתקשר במהלך השבוע לקינג ג'יימס כדי להתנצל על האופן שבו קיבל (או לא קיבל) את הביקורת וההדרכה ממנו בזמן ששיחקו יחדיו. "זה היה ביג דיל עבורי, כי הייתי צריך להתקשר ללברון ולהתנצל על השחקן הצעיר שהייתי, זה שרצה שהכל יהיה בשליטה שלו, שכל הפוקוס יהיה אליו", אמר אירווינג, שלאחרונה הביע בפומבי את חוסר שביעות הרצון שלו מהתפקוד של צעירי בוסטון. "רציתי להיות האיש שמוביל קבוצה לאליפות, רציתי להיות המנהיג, אבל רק עכשיו אני מבין את האחריות שכרוכה בכך. להיות השחקן הטוב בעולם ולהנהיג את הקבוצה שלך, לא כל אחד בנוי לזה".

אירווינג הוסיף ש"לברון היה אחד מהשחקנים שהגיעו לקליבלנד וניסו להראות לנו הצעירים איך זוכים באליפות, וזה היה לו קשה. לא תמיד הכי קל להוציא את המקסימום מהחברים שלך לקבוצה".

* אחרי עוד מפגן שלשות מופלא, אחרי שהוביל את גולדן סטייט לניצחון שישי ברציפות (140:147 על ניו אורלינס), קווין דוראנט מסביר מדוע סטף קרי הוא יחיד סגולה. "כשמארק ג'קסון אמר שסטף הורס את המשחק, אני יודע שהרבה אנשים לקחו את זה למקום אישי. האמת היא שאני קצת מבין למה הוא מתכוון, כי לא ראיתי מעולם אף אחד שמסוגל לזרוק כמו סטף, והיום כולם חושבים ומאמינים שהם כן מסוגלים, למרות שהם לא", אמר דוראנט על קרי, שקלע 41 נקודות וצלף תשע שלשות (משחק שלישי רצוף שהוא קולע שמונה שלשות ומעלה). "כשאני רואה את סטף אני המום כי אני יודע ששחקן כזה מגיע פעם בדור, שכזה כישרון צומח פעם בחיים. הוא גורם להכל להיראות כל כך קל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully