וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה דורשת את הסגרתו של אנס קאנטר באשמת "חברות בארגון טרור"

תובעים טורקיים ביקשו את עזרת האינטרפול בהסגרתו של סנטר הניקס, שידוע כמבקר של ארדואן ומחזיק בקשרים הדוקים עם פתהוללה גולן

עריכת וידאו: מתן חדד

רשת סוכנות הידיעות הטורקית אנדולו דיווחה היום (רביעי) שתובעים טורקיים דורשים מהאינטרפול עזרה בהסגרתו של סנטר הניו יורקס ניקס, אנס קאנטר, באשמת חברות בארגון טרור בשל קשריו ההדוקים עם איש הדת הטורקי פתהוללה גולן.

כבר בשנה שעברה הוגש כתב אישום על ידי בית משפט טורקי כנגד קאנטר, מבקר קולני של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, על רקע היותו חבר ב"קבוצה טרוריסטית חמושה". קאנטר לא הגיע מאז לטורקיה, והשתדל גם להישאר בארצות הברית ולא לנסוע למדינות אחרות באירופה. טורקיה שללה כבר את דרכונו של קאנטר והכריזה עליו כעל נמלט מהחוק.

בשנת 2016 קאנטר קיבל גרין קארד אמריקאי, אשר הפך אותו לתושב קבע בארצות הברית. משמעות הגרין קארד היא שהוא יכול להישאר בארצות הברית כמה זמן שירצה, כל עוד לא יעבור על החוק, אך הוא לא יהיה זכאי לדרכון. בשל שלילת הדרכון הטורקי, קאנטר למעשה לא רשאי לעזוב את ארצות הברית ולא יכול לטוס כרגע לאף מדינה אחרת.

כזכור, מוקדם יותר החודש קאנטר סיפר שהוא לא יצטרף לנסיעה של הניקס מחר ללונדון למשחק הבינלאומי נגד וושינגטון, מכיוון שהוא חושש לחייו. קאנטר סיפר כי לטענתו, באנגליה ישנם מרגלים של ארדואן שיכולים לחטוף אותו או להתנקש בחייו. הסנטר אמר: "עדיף להימנע ממצב כזה. אני רוצה לעזור לקבוצה שלי, אבל אני לא יכול בגלל הדיקטטור המטורף הזה".

עוד בנושא:

"חבריי לקבוצה אמרו לי לא לקחת סיכון": אנס קאנטר מסביר למה החליט לא לנסוע ללונדון
"זה היה הרבע הכי טוב שראיתי": הווריירס באופוריה, קר התמוגג
גולדן סטייט שברה שיא נקודות לרבע בדנבר, באטלר חגג מול האקסית

אנס קאנטר. AP
טורקיה ביקשה את הסגרתו. אנס קאנטר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully