וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולאדן איביץ': "הליגה בישראל טובה, אני מרגיש יותר בטוח כאן מבבלגרד או בסלוניקי"

מאמן מכבי תל אביב סיפר בראיון בסרביה: "הליגה כאן עדיפה על הסרבית ונחותה מהיוונית, היריבה הגדולה ביותר שלנו היא מכבי חיפה, אומרים שבלומפילד הוא אחד האצטדיונים החמים באירופה, תל אביב דומה לעיר אמריקאית, בקיץ הטמפרטורה נעה בין 40 ל-45 מעלות"

עריכת וידאו: מתן חדד

ולאדן איביץ' כבש את ליגת העל כבר בשנתו הראשונה כמאמן מכבי תל אביב, אותה הוא סוחף לאליפות קלילה אחרי שלוש שנות שליטה של הפועל באר שבע, והבוקר (רביעי) הוא סיפק כמה רשמים מעניינים על החיים שלו בתל אביב בראיון שהעניק לאתר הסרבי 'מוצרט ספורט'.

"ידעתי לאן הגעתי", אמר איביץ'. "זה המועדון הכי גדול בישראל, אבל הוא לא זכה בתואר כבר שלוש שנים. בהתחלה היה לנו קשה בגלל ענייני הפייר פליי ולא יכולנו להחתים שחקני רכש אלא רק שחקנים חופשיים. היו לנו הרבה דאגות, ובנוסף וידאר קיארטנסון נמכר לרוסטוב, והוא היה חלוץ שכבש 50 שערים בשנתיים".

"ספגנו את ההפסד היחיד שלנו העונה דווקא מול סרפסבורג במוקדמות", נזכר איביץ'. "ולא הצלחנו להעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית, שזו היתה אחת המטרות שלנו. אבל לאחר מכן זכינו בגביע הטוטו, והתחלנו להיכנס לקצב. כרגע יש לנו פער גדול מהמקום השני, ועוד יותר גדול מהפועל באר שבע האלופה".

"אנחנו מארחים את המשחקים שלנו באצטדיון בנתניה, 30 קילמוטרים מתל אביב", הוא סיפר. "בגלל שהאצטדיון שלנו בשיפוצים ויהיה מוכן רק בשנה הבאה. אומרים שבלומפילד הוא אחד האצטדיונים החמים באירופה, ומכפילים את התפוסה שלו ל-29,000 מקומות. למכבי יש את הכי הרבה אוהדים והכי הרבה תארים במדינה, ולכן היא נקראת הגאווה של ישראל. גם הכדורגלנים וגם הכדורסלנים של מכבי תל אביב פופולריים מאוד כאן, והמון פעמים אוהדים עוצרים אותם ברחוב בבקשה להצטלם ולקבל חתימה. האוהדים של מכבי מאוד קשורים למועדון".

עוד בנושא:

חוגג הבהיר למכבי תל אביב: "לא אשלם יותר מ-1.5 מיליון יורו על אלמוג"
באיגוד השופטים בודקים אם ניתן להמיר את האדום לשכטר באדום לריקן
איתי שכטר זועם: "הורחקתי כי זיו אדלר מחפש אותי"

ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"יש הרבה דמיון בין החיים כאן לחיים ביוון". ולאדן איביץ'/יוסי ציפקיס

על החשש מהמצב הביטחוני בישראל אמר איביץ': "לפני שהגעתי לכאן שמעתי הרבה סיפורים על כך שזה לא מקום בטוח, שיש כאן עימותים אלימים, אבל אני מרגיש יותר בטוח כאן מבבלגרד או מסלוניקי. יש כאן הרבה גורמי אבטחה, ולמשל אי אפשר להיכנס לקניון מבלי לעבור בדיקה ביטחונית. אחרי חודש כבר התרגלתי לזה. במובנים רבים תל אביב דומה לעיר אמריקאית גדולה. יש הרבה דמיון בין החיים כאן לחיים ביוון. מזג האוויר טוב, עונת הרחצה נמשכת עד סוף נובמבר, וגם בדצמבר וינואר יש בערך 22 מעלות. בקיץ פחות נעים כי הטמפרטורה נעה בין 40 ל-45 מעלות. המשפחה שלי כאן איתי, הילדים שלי לומדים בבית ספר אמריקאי. הדבר היחיד שהייתי צריך להתרגל אליו הוא השבת".

כשנשאל על התרשמותו מהליגה הישראלית אמר איביץ': "היריבה הגדולה ביותר שלנו היא מכבי חיפה. כאן קוראים ליריבות הזו הקלאסיקו הישראלי. גם לבית"ר ירושלים יש מסורת גדולה ואוהדים רבים, יש את הפועל תל אביב שירדה ליגה לפני שנתיים מסיבות כלכליות אבל חזרה מיד לליגה הבכירה, וכמובן את הפועל באר שבע שזכתה באליפות בשנים האחרונות. יש כאן 4-5 קבוצות שתמיד יש להן שאיפות גדולות".

"יש כאן קבוצות איכותיות, והליגה הישראלית טובה מהליגה הסרבית", המשיך איביץ'. "בניגוד אלינו, יש כאן זרים ברמה גבוהה יותר, אין משחקים קלים וצריך להציג יכולת טובה כדי להשיג ניצחונות חוץ. אם צריך להשוות את הליגה בישראל לליגה היוונית, היא פחות חזקה. במיוחד עכשיו, כי בקבוצות כמו אולימפיאקוס ופאוק יש שחקנים עם חוזים של מיליוני יורו, וכשאני הייתי ביוון השחקנים הכי יקרים היו מרוויחים 600-700 אלף יורו בלבד".

עוד באותו נושא

חוגג הבהיר למכבי תל אביב: "לא אשלם יותר מ-1.5 מיליון יורו על אלמוג"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully