וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורי היגינס: "אני לא אוהב את הפיינל פור. היורוליג צריכה לעבור לסדרות"

11.1.2019 / 6:30

ההפיכה לכוכב בצסק"א ("קל לקלוע כשיש מי שדואג למצוא אותך חופשי"), החיים לצד אבא ששיחק ב-NBA ("הוא אוהב לצפות בכדורסל אירופי"), הסנדק מייקל ג'ורדן ("מעולם לא חשבתי לבחור במספר 23") והחבר תאודוסיץ' ("הוא כבר הוכיח גם בארה"ב כמה הוא גדול"). ראיון

באדיבות ONE

צסק"א מוסקבה שינתה מעט את פניה בעונה הנוכחית. אחרי שריעננה את הסגל המקומי ונפרדה מוויקטור חריאפה ומוויטאלי פרידזון הוותיקים, היא חילקה מחדש את הקלפים בין השחקנים שנשארו: הדומיננטיות הממגנטת של ננדו דה קולו פחתה, וויל קלייברן הפך לאול אראונד פלייר המוביל והמוחלט, ולמשבצת המוציא לפועל העיקרי בהתקפה שייט בטבעיות קורי היגינס. הערב (שישי) מחכים הגארד האמריקאי וחבריו למכבי תל אביב במחזור ה-18 ביורוליג.

העונה הנוכחית היא עונתו הרביעית של היגינס בבירת רוסיה, ורף ההתקדמות שלו עקבי ומרשים: 9.2 נקודות למשחק בעונת הבכורה, 9.5 בעונה השנייה, 14.2 בשלישית ו-15.2 העונה. בדרך לנתון המרשים הזה, היגינס מאיים לנפץ כמה וכמה שיאי מועדון:

* 15.2 הנקודות שלו - הכי הרבה שקלע שחקן אמריקאי בצסק"א מאז מרקוס בראון ב-2005.

* לראשונה בעידן המאמן דימיטריס איטודיס, ולמעשה מאז סוני ווימס ב-2014 - הקלע המוביל של צסק"א אינו דה קולו או מילוש תאודוסיץ'.

* 55.8 אחוזים לשלוש - שיא לשחקן צסק"א ביורוליג, הכי הרבה מאז ואלרי דאינקו ב-1999.

"מאז הגעתי לכאן, השיטה נותרה פחות או יותר אותה שיטה", אומר היגינס בראיון לוואלה! ספורט. "מה שכן, חלק מהאנשים השתנו, ולכן החלפנו תפקידים במקרים מסוימים". "אני לא חושב ששיניתי הרבה רבדים במשחק שלי לאורך השנים", הוא מסביר. "העניין היה להסתגל לשיטה, לבצע התאמות וללמוד להסתדר עם העובדה שיש עוד שחקנים דומיננטיים לצידך".

עוד בנושא

צסק"א והיגינס מחכים למכבי תל אביב (19:00, ספורט 5)
עוד ביורוליג הערב: פאו אצל ברצלונה, באיירן נגד מילאנו
אמש: ריאל הביסה את אולימפיאקוס ובלאט, ניצחון לפנר

קורי היגינס, ניקיטה קורבאנוב, צסק"א מוסקבה. M. Serbin, CSKA Basket, אתר רשמי
עושה חיים בצסק"א. היגינס עם ניקיטה קורבאנוב/אתר רשמי, M. Serbin, CSKA Basket

- ובכל זאת, נעת לאורך הקריירה סביב 40 אחוזים לשלוש, והקפצת את הנתון הזה באופן משמעותי העונה.

"אתה רק צריך לעבוד קשה, ובסוף זה משתלם. ברור שלא מזיקה העובדה שחבריי לקבוצה כל כך מוכשרים, ויודעים למצוא אותי במצבי קליעה נוחים".

בתום העונה יחגוג קורי, או בשמו המתבקש החדש - סקורי, את יום הולדתו ה-30. הוא סוחב על גבו שורשים מחייבים: אביו, רוד היגינס, שיחק ב-NBA במשך 13 עונות במהלך שנות ה-80 וה-90, והסנדק שלו הוא לא אחר ממייקל ג'ורדן. "אני לובש את הגופייה מספר 22 בגלל אבא, שתמיד היה מקור ההשראה המרכזי שלי ככדורסלן", מספר היגינס. "הגופייה הזו שימשה אותו לאורך רוב הקריירה, והאמת היא שאפילו לרגע אחד לא חשבתי על 23".

בתום העונה יסתיים חוזהו של היגינס בצסק"א. "לא חשבתי שכך הקריירה שלי תתפתח, והשתדלתי לא לעסוק בשאלה הזו. אבא שלי תמיד אמר לי שזה לא משהו שאנחנו יכולים לשלוט בו, וכל מה שנשאר לנו זה ליהנות מהמסע. הוא נהנה לראות אותי משחק ומצליח בכדורסל האירופי. ומה הלאה? אני בסך הכל רוצה לשחק הכי טוב שאני יכול בכל עונה, ונראה כבר לאן זה יוביל אותי".

עוד באותו נושא

ספרופולוס מוריד לחץ: "להפסיד במוסקבה זה לא כמו להפסיד בבית"

לכתבה המלאה
קורי היגינס, צסק"א מוסקבה, מול מכבי תל אביב. M. Serbin, CSKA Basket, אתר רשמי
הערב הוא שוב כאב הראש של מכבי. היגינס במשחק הקודם בהיכל/אתר רשמי, M. Serbin, CSKA Basket

- לא תמיד קל להחיות מחדש את חלום ה-NBA בשלב הזה של הקריירה. אתה רואה מה קורה העונה לשותפך לשעבר בצסק"א, תאודוסיץ'.

"מילוש הוכיח כבר שהוא שחקן גדול גם בארה"ב. ב-NBA יש חשיבות גדולה למזל, לסיטואציה ולהזדמנויות שתקבל".

על דבר אחד היגינס מתרעם: שיטת הפיינל פור הנהוגה ביורוליג. הדומיננטיות של צסק"א במפעל מרשימה ומוחלטת. היא הגיעה ל-15 מ-16 הפיינל פורים האחרונים, ומחזיקה במאזן הניצחונות הגבוה ביותר בפער עצום מכל קבוצה אחרת, אבל ב-12 השנים החולפות זכתה רק בשלושה גביעים. אף ששום קבוצה אחרת לא הצליחה לגרוף יותר תארים ממנה בתקופה האמורה, עדיין מדובר באכזבה עבור הרוסים - שאף כונו לא פעם "לוזרים" על קריסתם ברגעי האמת.

להיגינס ברור מה צריך להיות הפתרון. "אני לא אוהב את שיטת הפיינל פור", הוא מודה. "בהחלט הייתי מעדיף שהיורוליג תעבור לסדרות פלייאוף".

קורי היגינס, צסק"א מוסקבה. M. Serbin, CSKA Basket, אתר רשמי
מצפה לשינוי שיטה. היגינס/אתר רשמי, M. Serbin, CSKA Basket

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully