וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס, סמיר ורוקנרול: סמיר נאסרי חוזר לפרמיירליג אחרי עונש ארוך

11.1.2019 / 17:00

פרשת בגידה מביכה הובילה באופן ביזארי להרחקה ממושכת, התדמית הבעייתית ממילא ספגה מכה קשה והקריירה נראתה גמורה. אחרי 14 חודשים בלי כדורגל, המסתבך הסדרתי סמיר נאסרי חזר ללונדון כדי למצוא גאולה במדי ווסטהאם. כבר נגד האקסית המיתולוגית ארסנל?

עריכה: מתן חדד

"זו הייתה הפעם הראשונה שבכיתי בגלל הכדורגל, שבכיתי על הקריירה שלי. אני בדרך כלל חזק מנטלית, אבל עברתי רגעים קשים וחשבתי שהקריירה נגמרה. כשאתה בחוץ שנה שלמה, איך אפשר לחשוב אחרת".

גם עבור המסתבך הסדרתי סמיר נאסרי, זו הייתה צרה אחת יותר מדי.

עוד בנושא:
איש של אנשים: על המינוי המפתיע של פרד רוטן למאמן אנדרלכט
זלצבורג לא מרוצה מההצהרה של מונס דאבור, מאטס הומלס יעבור לליברפול?
ברטון חטפה תשיעייה ממנצ'סטר סיטי, המאמן: "לא שיחקנו כל כך רע, הצלחנו למנוע את העשירי"

סמיר נאסרי שחקן ווסטהאם. רויטרס
חזר אדם אחר? סמיר נאסרי על הספסל של ווסטהאם/רויטרס

בדצמבר 2016, כאשר שיחק כמושאל בסביליה, מרפאה בשם "דריפ דוקטורס" פרסמה כי קיבל אצלה עירוי לאחר התייבשות וצירפה תמונה של נאסרי מחובק עם אחת ממנהלות החברה מחוץ לחדרו במלון בלוס אנג'לס, שם טופל. חברתו לשעבר לא אהבה את התמונה, פרצה לחשבון הטוויטר שלו ובסדרת ציוצים בשמו של נאסרי חשפה כי היה שם קצת יותר מטיפול רפואי. "תספרו בבקשה לעולם על הטיפול השני שהבחורה הזו העניקה לי", כתבה אנארה אטאנס, כביכול בשמו של נאסרי. "רק רציתי להגיד לכם שאם אתם בסביבה ומרגישים בודדים, תשלחו הודעה לבחורה הזו. היא הגיעה אליי למלון ב-3:00 והמשיכה להעניק לי את השירותים האחרים. היא התלבשה כמו זונה והתנהגה ככה. אני אדם נורא ולא הייתי נאמן למשפחה או לחברה שלי במשך ארבע שנים".

נאסרי מיהר למחוק את הציוצים שחשפו את קלונו ברבים וסיפק התנצלות, אבל ההד התקשורתי עשה את שלו. הסיפור הגיע לסוכנות העולמית נגד סמים בספורט, שאינה מתירה קבלת עירוי עם כמות נוזלים כה גבוהה והחלה לחקור האם מדובר בחומרים אסורים. בפברואר 2018 הושעה לשישה חודשים ובאוגוסט העונש הוחמר לשנה וחצי. הצרפתי לא האמין שזה קורה לו. הוא אמנם עורר סערות ומחלוקות בכל פנייה במהלך 15 שנותיו ככדורגלן מקצוען, אבל פה זה כבר יצא משליטה, ובניגוד לפרשת הסחיטה של חברו קארים בנזמה, ההסתבכות שלו גם הרחיקה אותו מהמגרשים.

אבל בניגוד לחשש שקונן בלבו במהלך תקופת ההשעייה, הקריירה לא תמה. נאסרי זכה להזדמנות השנייה, התאחד עם מנואל פלגריני בווסטהאם ואת הקאמבק שלו לפרמיירליג יעשה מחר (שבת, 14:30, ספורט 1) מול האקסית המיתולוגית ארסנל. "אני חוזר אדם אחר", הבטיח. האמנם?

עוד באותו נושא

האהבה תנצח: כוח הרצון של סנטי קאסורלה חולל נס רפואי מדהים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמונה שעוררה את הסערה והובילה בסופו של דבר להשעייתו. סמיר נאסרי עם ג'מילה סוזאדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאשר ערך את הופעת הבכורה שלו במדי נבחרת צרפת במרץ 2007, עוד בטרם מלאו לו 20, נאסרי היה חלק מהדור המבטיח של הטריקולור. במארסיי בה גדל נהגו להשוות אותו לזינדין זידאן, והרכיב יחד עם בנזמה, חאתם בן ארפה וז'רמי מנז את רביעיית ילידי 1987 המלהיבה שהובילה לזכייה ביורו עד גיל 17 וזכתה להשוואות לרביעיית הקסם הצרפתית משנות ה-80'. בסופו של דבר, החבורה הפרובלמטית הזו לא מיצתה את עצמה בנבחרת. פרחי 87' הפכו לפרחחי 87'. אף אחד מהם אפילו לא היה קרוב להיות חלק מהסגל למונדיאל ברוסיה, כל אחד מסיבותיו שלו. במקום לרקוד עם מדליית זהב בגשם של מוסקבה, נאסרי ישב בבית ורק קיווה שמישהו יזרוק לו חבל הצלה.

למזלו של הקשר, דווקא אחרי הארכת העונש הדגישה ועדת האתיקה כי ההרחקה החלה רטרואקטיבית ב-1 ביולי 2017, אף על פי שהספיק לשחק במהלך התקופה הזו במדי אנטליהספור הטורקית (שני שערים בשמונה משחקים). עם ההתקרבות לתום ההשעיה בגין שימוש בחומרים אסורים, החלו להגיע הצעות מספרד ואנגליה, כשווסטהאם ואברטון הגיעו לקו הסיום. הפטישים הציעו שכר גבוה יותר ושם גם חיכה המאמן פלגריני, אצלו כיכב נאסרי באליפות של מנצ'סטר סיטי ב-2013/14. החיבור היה מתבקש.

ב-31 בדצמבר, ביום האחרון של ההרחקה מהמגרשים, הודיעה ווסטהאם כי נאסרי חתם עד לסיום העונה, עם אופציה לעונה נוספת. זה קרה אחרי שהצרפתי בן ה-31 התאמן בקבוצה במשך כחמישה שבועות, הוריד משקל והוכיח שהוא חוזר לכושר. "כשהוא הגיע לאימון הראשון, מיד ראינו שהוא בכלל לא בכושר", אמר החלוץ אנדי קארול. "אבל הוא עבד, הוא עבד באמת קשה באימונים. מהרגע הראשון גם אפשר היה לראות שהטכניקה שלו לא נעלמה ובחיים לא תיעלם. הוא באמת טוב עם הכדור, ממש טוב".

נאסרי לא הסתיר את התרגשותו. "התמזל מזלי לקבל הזדמנות שנייה", הודה. "לחזור לליגה הכי תחרותית בעולם, להגיע לקבוצה עם שאיפות רבות ולהתאחד עם מאמן שאני מכיר... זו העבודה הטובה בעולם ואני נרגש מאוד לקראתה".

סמיר נאסרי שחקן ווסטהאם עם מאמנו מנואל פלגריני. רויטרס
עדיין מאמין בכישרון שלו. מנואל פלגריני עם סמיר נאסרי לאחר הבכורה בגביע/רויטרס

רק ארבעה משחקי ליגה (בגלל פציעה) החמיץ נאסרי אצל פלגריני בדרך לזכייה באליפות כשחקן מנצ'סטר סיטי לפני חמש שנים. הוא כבש אז שבעה שערים, כולל כמה מכריעים, בישל עוד תשעה ופרט לאדן הזאר גם יצר יותר מצבים מכל שחקן אחר בפרמיירליג. בשנתיים הבאות הפציעות הפריעו והתפוקה ירדה בהתאם, וכאשר פפ גווארדיולה הגיע הוא שלח את נאסרי להשאלה בסביליה. סיטי שכחה ממנו, אבל פלגריני לא.

"הוא יכול להיות בדיוק אותו שחקן שהיה במנצ'סטר סיטי", טען פלגריני לאחר החתימה. "הוא הפחית ממשקלו, נראה טוב ואני סומך עליו. הכישרון קיים וכדורגל זה בדיוק כמו לרכוב על אופניים. הוא לא שכח איך לעשות את זה. זו כנראה ההזדמנות האחרונה שלו לעשות משהו גדול. זו ההזדמנות שלו לגאולה".

לפחות על פי הופעת הבכורה, פלגריני לא טעה. בשבת האחרונה, בפעם הראשונה שעלה על הדשא מאז משחקו האחרון במדי אנטליהספור בנובמבר 2017, נאסרי באמת נראה טוב ב-58 דקות הגביע שקיבל מול בירמינגהאם. הוא ניווט את התקפת הפטישים, דייק ב-44 מ-46 המסירות שלו (אחוזי הדיוק הכי גבוהים מבין שחקני ווסטהאם) וגם נבחר לאיש המשחק. עבור קבוצה שלא מקבלת מספרים מהקישור וחסרה את השחקן הכי יצירתי שלה (מנואל לאנסיני הארגנטינאי שקרע את הרצועה הצולבת עוד לפני המונדיאל) נאסרי יכול להתברר כפתרון הולם.

שחקן סביליה סמיר נאסרי נוגח בפניו של שחקן לסטר סיטי ג'יימי ורדי. GettyImages
גם הרגע הזכור היחיד מסביליה היה שערורייתי. סמיר נאסרי בעימות עם ג'יימי ורדי שהוביל להרחקתו/GettyImages

פלגריני השאיר את נאסרי על הספסל נגד ברייטון, כך שאת הקאמבק שלו לפרמיירליג יעשה הקשר הצרפתי נגד קבוצתו הראשונה באנגליה, שם לא שכחו את העריקה שלו לטובת הסיטיזנס ב-2011. בעונתו האחרונה בארסנל, נאסרי גם שימש לפרקים כקפטן וכבש 15 שערים בדרך למקום בנבחרת העונה של הפרמיירליג. ואז הגיעה הבגידה. הוא היה האבטיפוס של שכירי החרב בעשור הנוכחי. אוהדי התותחנים כינו אותו "נחש" והאשימו בתאוות בצע. הצרפתי הסביר ב-2016: "הייתה לי הרבה אהבה לאוהדים האלה, אבל אחרי המתקפה הזו נוצרה אצלי קצת שנאה. אמרתי: 'בחייכם, לא עשיתי לכם שום דבר רע, למה אתם עושים את זה?'. הרי אם חברה גדולה יותר רוצה אתכם, ויש לכם שאיפות להתקדם, אתם הולכים. ככה זה. מנצ'סטר סיטי הייתה קבוצה הרבה יותר טובה".

תדמית שכיר החרב הצטרפה לשלל סיפורים שליוו את נאסרי במהלך הקריירה. ביורו 2008 הוא תפס לתיירי הנרי את המקום באוטובוס הנבחרת וסירב לפנותו. לאחר מכן הסתכסך גם עם וויליאם גאלאס ושחקנים אחרים בנבחרת, השמיץ מאמנים שלו (בראשם דידייה דשאן) והתעמת עם אנשי תקשורת. אפילו הרגע הזכור ביותר שלו מסביליה היה חמוץ, כאשר הורחק בעקבות עימות עם ג'יימי ורדי ותרם להדחת קבוצתו מליגת האלופות. לכל מקום סחב גיבנת של שחקן בלתי ניתן לשליטה, ונחשב לאחת הדמויות הכי שנויות במחלוקת בכדורגל הצרפתי. וכיאה לרוק סטאר שכזה, ב-28 בינואר יעלה סרט דוקומנטרי של "ל'אקיפ" אודות מעלליו, עם הכותרת הלא מפתיעה: "סמיר נאסרי, השם הרע".

ווסטהאם ופלגריני העניקו לנאסרי הזדמנות לשקם את השם הרע ולתקן את התדמית. אחרי שחשב שהקריירה שלו גמורה, יש לו אפשרות לפצות על הזמן האבוד בלונדון ולתת לאוהדי הפטישים שחששו מהתדמית הבעייתית שלו, ליהנות קצת מהכישרון הרב הטמון ברגליו. זריחה מחודשת נראית אולי בלתי אפשרית, אבל נאסרי בהחלט יכול לספק שקיעה יפה.

סמיר נאסרי שחקן ווסטהאם. GettyImages
הזדמנות לגאולה ושיקום התדמית. סמיר נאסרי במדי ווסטהאם/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully