וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אוהדי בית"ר ירושלים מותקפים לפני המשחק בסכנין: "זה היה קרוב ללינץ'"

7.1.2019 / 10:30

סרטון מראה רכב עם אוהדי בית"ר מותקף, האוהדים מספרים על רגעי הפחד, מירי רגב ביקרה ("מראות מזעזעים"), בסכנין הגיבו לה: "הסתה וגניבת דעת"

צילום גולשים

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה היום (שני) לסרטון שבו נראה רכב עם אוהדי בית"ר ירושלים מותקף לפני המשחק בשבת בין בית"ר לבני סכנין. מהשרה נמסר ש"זה מזעזע", בעוד מסכנין נמסר בתגובה שמירי רגב מסיתה ומעוותת את הסיפור.

משטרת ישראל דיווחה בשבת על התקרית שבה היו מעורבים אוהדי בית"ר, שהיו בדרכם למשחק בסכנין. על פי המשטרה, "אוטובוס של אוהדי קבוצת בית"ר ירושלים שהיה בדרכו לאיצטדיון דוחא בסכנין נסע בעיר עראבה, ובזמן שהאוטובוס עצר בפקק תנועה, ירדו חלק מהאוהדים והתפתח עימות עם מספר מקומיים". שוטרי משטרת ישראל שפעלו במקום חצצו בין הצדדים וליוו את האוטובוס לאיצטדיון דוחא. מנגד, בסכנין טענו שהאוהדים באוטובוס קיללו ושרו שירים גזעניים שהובילו למהומה.

אוהד בית"ר ירושלים שהיה עד לאירוע סיפר: "היינו בדרך לסכנין, עברנו בעראבה, כ-20 רכבים שליוו את האוטובוס של אוהדים, ונוצר פקק. פתאום הגיעה חבורה של צעירים מקומיים, התחילה לזרוק עלינו בקבוקים ואבנים על המכוניות, שברו חלק מהשמשות, ובאיזשהו שלב האוהדים התחילו לצאת מהרכבים כדי להגן על עצמם. התחילה מהומה גדולה, עד שהאוטובוס התחיל לנסוע, הפקק נפתח, וכולנו נסענו עם המכוניות. זה היה קרוב ללינץ'".

עוד בנושא
משה חוגג "מיואש", בבית"ר זועמים על השחקנים: "משחק מביש"
"יכול להיות שהרעש מסביב השפיע, לא סתם מדברים על חיזוק"
הקלה בבית"ר ירושלים לאחר ההחלטה לרדת מעסקת טאפוקו

אוהדי בית"ר ירושלים מותקפים לפני המשחק מול סכנין. עיבוד תמונה
"השוטר רק ביקש שנברח משם". התקרית/עיבוד תמונה

אוהד אחר מספר: "היו שם כמה שניסו להיכנס לאוטו שלי, ולקחת ממני את המפתחות. הרימו את בלם היד ותקפו אותי. ניסיתי להדוף אותם עם הרגליים ולקחו לי את הנעליים". אותו אוהד העביר ביקורת על התנהלות המשטרה בתקרית: "היה שם שוטר שלא עשה כלום, רק ביקש שנברח משם".

מהשרה מירי רגב נמסר: "המראות המזעזעים של אוהדי סכנין תוקפים באכזריות רכב ובו אוהדי בית"ר ירושלים מחרידים ואסור לנו לעבור בשתיקה על האירועים הללו", נמסר מהשרה, "מדובר באירוע חריג וחציית קו אדום שמחייבת את גורמי האכיפה וכל הגורמים הרלוונטיים להגיב בחריפות נוכח הברבריות והאלימות כפי שעולה מהסרטון שפורסם.

"קראתי את עדויות אוהדי הקבוצה שנסעו באוטובוס ונאלצו להגן על עצמם בעקבות יידויי האבנים לעבר הרכב, ואני מצפה ממשטרת ישראל לפעול במהרה לשים ידם על כל המעורבים באלימות האכזרית הזו.
זוהי לא התנהגות של אוהדים כי אם של עבריינים המסכנים את ענף הכדורגל ומקומם אינו במגרשי הספורט.

"זוהי שעת מבחן למ"מ המפכ"ל, ליו"ר ההתאחדות הנכנס שינו זוארץ ולמערכת אכיפת החוק. אני קוראת לכל הגורמים להסיר כפפות ולפעול בכל הכלים העומדים ברשותם ולדאוג שהעבריינים יבואו על עונשם. מדובר באירוע שתמרור אזהרה גדול מתנוסס מעל כולו. זהו רגע מבחן ליחידת המשטרה למניעת אלימות בספורט שיזמתי את הקמתה ומשרדי מממן מדי שנה במיליונים רבים את פעילותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עמיר תורג'מן מאמן בני סכנין עם מאמן בית"ר ירושלים ניר קלינגר. אדריאן הרבשטיין
חיבוקים ועימותים. בית"ר מול סכנין/אדריאן הרבשטיין

דובר בני סכנין מונדר חלאיילה הגיב לדברי מירי רגב ואמר: "שוב ושוב ממשיכה שרת הספורט לדוש בשדות ההסתה ולשוב על סורה. ניסיון נוסף של גניבת דעת קהל ונטיעת עשבים שוטים בשדות הספורט הינו מנהג שגרתי של שרת הספורט כאשר מדובר בבני סכנין.

"בניגוד מוחלט לסיכום מפקדי המשטרה וסיקור כ-30 אנשי תקשורת אשר שיבחו את ההתנהגויות של הקבוצה המארחת ואת אוהדיה ואת השהות באיצטדיון ובעיר - החליטה השרה להשליך קוץ ודרדר במגרשים ולהמטיר אש וגפריר. האירוע אשר עליו מדובר בדרך לעיר סכנין, מתואר על ידי השרה במתירנות, מעלה תמהון כלפי האוטובוס המסופר והרכב שנסע אחריו.

"עדויוית של תושבים מהעיר השכנה מתארים התגרות וריקוד, מלווים בשירה במהות גזענית של נוסעי האוטובוס, ובכל זאת שוטרים נכחו במקום ואין דיווח על החרגה, אין עצורים מלבד אוהד אחד של בית"ר אשר שוחרר במידית.

"הקול קול מירי רגב והידיים ידי בחירות. כאן משחקים כדורגל ולא קידום בחירות. גברת מירי, תגובתך רעועת מציאות ורוויית התלהבות להמציא אירוע. די כבר...".

מבית"ר ירושלים נמסר: "אנו רואים באופן חמור ומביעים שאט נפש מהאופן בהם לא טופלו כראוי שני מקרי תקיפה אלימים במיוחד אוהדי הקבוצה אשר ליוו אותנו למשחק מול בני סכנין (אוטובוס אוהדים אשר נקלע לתקיפה בעררבה הסמוכה לסכנין וניפוץ שמשות רכבים פרטיים של אוהדי בית"ר בסמוך ל"דוחא"). אוהדי הקבוצה אשר התנהלו למופת בזמן ההגעה והשהות באצטדיון "דוחא" בסכנין, אפס גזענות, אפס אלימות ובעיקר סובלנות ואיפוק. למרות הניסיונות להתגרות ולעורר פרובוקציות מצד מיעוט בקרב אוהדי בני סכנין. זאת למרות שהרוב מבין כי מדובר באירוע ספורט בלבד. ברור לנו שניסיון הקומץ בקרב אוהדי סכנין מנסה להרוס את מה שבונים בעמל רב ובשיתוף פעולה הנהלות שני המועדונים. אנו משוכנעים כי הנהלת בני סכנין תפתור את הנושא".

מעיריית עראבה נמסר: "קריאות גזעניות כמו 'מוות לערבים', 'רוצים מדינה יא בני זונות!!!!' נשמעו בצהלה מהאוטובוס ועוד תנועות מגונות אשר נראו מחלונות האוטובוס. רכב פרטי אשר נסע בקדמת אותו אוטובוס, עצר וירדו ממנו ארבעה בחורים דוברי עברית אשר פנו לעבר מספר צעירים אשר נכחו במקום. שוטרים הפרידו בין שני הצדדים ומנעו קטטה בינהם. ראש העיר יחד עם מכובדים מהעיר הגיעו לאזור הכביש ושהו שם זמן סביר על מנת להרגיע את הצעירים המקומיים שלא להגיב לקריאות הגזעניות הנשמעות. עיריית עראבה נותנת כבוד רב לכל אזרח אשר נכנס או עובר דרך האזור שלה ומצפה להתנהגות מכובדת מצדו".

כידוע, בית"ר וסכנין סיכמו בעבר כי למשחקים ביניהן לא יגיע קהל אורח לאצטדיונים דוחא וטדי, אך הדבר השתנה לאחר הגעתו של משה חוגג, שתחת ניהולו נרשמה התקרבות בין הנהלות הקבוצות. בעבר גם כשהקהל האורח של בית"ר היה מגיע לדוחא, האוהדים היו מתכנסים בפארק אוסטרליה, ונכנסים לאצטדיון תחת אבטחה בשבילי עפר. הפעם הכניסה הייתה חופשית עד לחניה, מה שאיפשר את העימותים בדרך.

בבית"ר עמלים על חיזוק לקראת פתיחת חלון ההעברות ומעוניינים לצרף חלוץ בעל שיעור קומה. הקבוצה הגישה הצעה כספית לחלוץ הקמרוני רובר אנדיפ טאמבה ומצפה לתשובה ממנו ב-48 שעות הקרובות. בבית"ר מאמינים שהחלוץ לא יתמהמה היות וקיבל הצעה כספית מכובדת, מה גם שלא מצא את מקומו ברומניה והעונה רשם 6 הופעות ואפס שערים.

רוברט טאמבה במדי נבחרת קמרון. AP
יגיע לטדי? רובר אנדיפ טאמבה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully