וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולמים בהגנה וחולמים עדיין על קאמבק: מכבי תל אביב מסכמת הפסד במדריד

למרות ההפסד הסביר, משחק רביעי ברציפות שמכבי תל אביב מציגה הגנה לא טובה, ואפילו טיוס שחזר לעניינים מודה: "חייבים לשמור יותר טוב". תסכול לגבי הפציעה של בלאק ("כששחקן חש בכאבים, לא מסכנים אותו"), ומהנפילות של ווילבקין

אתר רשמי

1. מה עם ההגנה?

מכבי תל אביב רשמה אמש (חמישי) את הפסד היורוליג ה-11 שלה העונה ב-16 מחזורים כשנוצחה בחוץ 91:79 בידי ריאל מדריד. הצהובים רשמו מחצית ראשונה טובה מול מחזיקת היורוליג, כשהם יורדים בשוויון 44:44, אלא שריצת 2:9 של הבלאנקוס בתחילת המחצית השנייה החלה שליטה ביתית שממנה מכבי כבר לא חזרה. מייקל רול הוביל את קלעי הצהובים עם 23 נקודות, כולל 6 מ-7 יוצאים מן הכלל מחוץ לקשת, כשאלכס טיוס מוסיף 17 נקודות ו-8 ריבאונדים ואנג'לו קלויארו קולע 13 נקודות משלו.

התחושות בחדר ההלבשה של הצהובים בסיום היו מעורבות. מצד אחד בקבוצה הודו כי ללא טאריק בלאק, שלפני המשחק התלונן על כאבים בשריר הירך האחורי ולא התלבש, הסיכוי לנצח הפך מקטן לכמעט בלתי אפשרי, ולכן העובדה כי רשמו משחק תחרותי היא טובה. מנגד, במכבי יודעים כי מה שחשוב בשלב הזה הוא להשיג ניצחונות, וההפסד אמש מצמצם עוד יותר את סיכויי ההעפלה לפלייאוף.

"היה לנו חוסר ריכוז בהגנה במחצית השנייה, נתנו להם לקלוע סלים קלים ואז הם עשו כמה מהלכים התקפיים שגמרו את המשחק", אמר אלכס טיוס שרשם משחק שני טוב ברציפות ביורוליג, "בסך הכל שיחקנו משחק קשה בחוץ ובפעם הבאה נצטרך לעשות את מה שעשינו במחצית הראשונה לאורך 40 דקות".

המאמן יאניס ספרופולוס הודה בסיום כי מה שגמר את המשחק היה חוסר פוקוס בתחילת המחצית השנייה, בשני צידי המגרש, וכי לקבוצה אין סיכוי לנצח משחקי חוץ כשהם סופגים 91 נקודות. מדובר במשחק הרביעי ברציפות בו מציגה מכבי יכולת הגנתית חלשה, ובקבוצה יודעים שהם יהיו חייבים לשנות מגמה, ובקרוב. "אנחנו יכולים לשחק נגד כל קבוצה", הוסיף טיוס על המשחק, "היינו במשחק ברוב שלביו,שתי הקבוצות עשו ריצות. חייבים לשמור יותר טוב, לשחק טוב לאורך 40 הדקות, להסתכל על הוידאו ולהמשיך הלאה מכאן".

אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב מאוכזב. דני מרון
מתוסכל ממהגנה. אלכס טיוס/דני מרון

מה עם הפציעות של בלאק ו-ווילבקין?

כאמור, כשעה לפני ההתמודדות הודיעה מכבי תל אביב כי טאריק בלאק התלונן על כאבים בשריר הירך האחורי ולא נרשם להתמודדות. בלאק עלה אתמול בבוקר לאימון הקליעות בויזינק סנטר וערך אותו כרגיל, אלא שלאחר ששבה הקבוצה לבית המלון ציין כי הוא חש בכאבים ועבר בדיקה וטיפול. כחצי שעה לפני שיצאה הקבוצה לכיוון האולם, ערך ספרפולוס אסיפה אחרונה, ולפניה ציין בלאק שוב את הכאבים והוחלט שלא לסכנו.

"אם שחקן אומר שהוא חש בכאבים, אתה לא יכול לסכן אותו", אמרו במכבי אתמול, "נגיע לארץ ונבדוק את הפציעה הזאת, נקווה שלא מדובר במשהו שישבית אותו ממשחק נוסף". זה היה משחק היורוליג השני ברציפות שבלאק מחמיץ, והרביעי בסך הכל מפתיחת העונה, אחרי שבשבוע שעבר חלה לפני המשחק נגד מילאנו. בסביבת המועדון היו מאוד מתוסכלים לפני המשחק נגד מילאנו, כשחשו שהמחלה של בלאק עשויה להותיר אותם ללא סיכוי מתחת לסלים, אך בסופו של יום יצאה הקבוצה עם ניצחון ביתי חשוב. נגד ריאל מדריד, זה היה יותר מדי, למרות יום התקפי נהדר של טיוס. גוסטוב איון עם 18 נקודות ו-9 ריבאונדים לא נתקל בהתנגדות רבה.

סקוטי ווילבקין נפל על הפרקט במהלך הרבע הראשון והשני ויצא, אך חזר והשלים 18 וחצי דקות לא טובות בהן קלע רק 2 נקודות והוסיף 2 אסיסטים ו-4 איבודים. "הפציעות הוציאו אותו מהמשחק", סיפרו במכבי, "הוא התקשה להכנס לקצב ובמחצית השנייה כבר היה פחות טוב". עם זאת, גורם בקבוצה סיכם באכזבה את ההופעה של הגארד: "אין לנו שום דבר איכותי מלבדו בעמדה הזאת, אם הוא היה משחק ב-50 אחוז ממה שהוא יודע, היה לנו סיכוי אמיתי לצאת עם ניצחון מכאן".

עוד באותו נושא

התרמית והפראיירים: מכבי תל אביב בדרך לעוד עונה נטולת הישגים

לכתבה המלאה
סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
2 נקודות בלבד. סקוטי ווילבקין/דני מרון

3. מה עם הפלייאוף?

למרות הביקורות והספקנות, במכבי תל אביב ממשיכים להאמין שניתן עוד להלחם על הכניסה לפלייאוף. הפער בין הצהובים למקום שמוביל בסיום העונה לשמונה האחרונות יעמוד בתום המחזור הנוכחי על שלושה משחקים, כשבשבוע הבא ייערך מחזור כפול ביורוליג בו תארח מכבי ברביעי את בודוצ'נוסט ממונטנגרו, עליה גברה בחוץ בסיבוב הראשון, ותתארח במשחק חוץ קשה מאוד נגד צסק"א מוסקבה בשישי.

"אם לא ננצח את בודוצ'נוסט בבית, סיימנו את הסיפור", הודה אחד מאנשי המועדון במהלך השבוע, עוד לפני תוצאות המחזור וההפסד של הצהובים במדריד. הקבוצה ממונטנגרו התחזקה במהלך התקופה האחרונה בשלושה שחקנים - נוריס קול, אקס הצהובים, ג'יימס בל, שחקנה של הפועל חולון בעבר, ששיחק בעונה שעברה עם ווילבקין בדרושפאקה, והסנטר הגאורגי הנהדר גוגה ביטדזה, שניצח את ישראל עם נבחרת גאורגיה בחודש שעבר. בנוסף המאמן אלכסנדר דזיקיץ' פוטר והוחלף ביסמין רפשה, מה שלא עזר להם במילאנו אתמול שם הובסה הקבוצה 111:94.

במכבי מסמנים כבר שבועות רבים את רצף המשחקים שיחל אחרי המשחק נגד צסק"א, אליו הם מקווים להגיע לפחות עם שישה ניצחונות, כרצף שיכול לתת להם את הסיכוי להפוך את העונה. הצהובים יפתחו את הרצף עם שלושה משחקי בית מתוך ארבעה בהם יפגשו את ברצלונה, פנאתנייקוס ואולימפיאקוס, כשבאמצע משחק חוץ בויטוריה, ייתכן שללא טוקו שנגאליה. לאחר מכן תצא הקבוצה לפגרת הגביע. "מסתכלים משחק אחרי משחק, אבל כמעט כל המשחקים שיש לנו אחרי צסק"א הם משחקים ברי ניצחון", אמרו בקבוצה השבוע.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
לא מאבדים תקווה. יאניס ספרופולוס/דני מרון

4. מה עם פארגו?

ב-12 לדצמבר הודיעה מכבי כי ג'רמי פארגו ישוב לאימוני כדורסל מלאים להערכתם בעוד כארבעה עד שישה שבועות. על פי החלק האופטימי של ההערכה, פארגו יוכל להיות כשיר לאימונים כבר במהלך השבוע הבא, אלא שאל תצפו לראות אותו על הפרקט נגד בודוצ'נוסט או צסק"א. השחקן צפוי לקבל בימים הקרובים תשובות מרופאי הקבוצה האם הם מאשרים לו לשוב לפעילות, כשהוא מספר למקורביו על הרצון הרב שלו לעלות על הפרקט.

ולמרות זאת, גם אם פארגו יעלה במפתיע על הפרקט בעוד זמן לא רחוק על הפרקט, תשלים מכבי כשני שליש עונה ללא גארד בכיר, כשרק במשך שני משחקים הגיע לכאן מחליף בדמותו של רמון סשנס. אין ספק כי מדובר במהלך או יותר נכון חוסר מהלך, משמעותי מאוד בעונה הנוכחית של הצהובים, שאיבדו בשל אותה התמהמהות לא ברורה את הסיכוי הריאלי לעלות לפלייאוף ביורוליג ואת גביע המדינה.

שחקן מכבי תל אביב ג'רמי פארגו. ברני ארדוב
ישוב בקרוב? ג'רמי פארגו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully