וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טמפל: "אחים מתכסחים", כספי: "מה שקורה בחדר ההלבשה צריך להישאר שם"

הישראלי וחברו לגריזליס התייחסו לתקרית האלימה ביניהם, טמפל: "אקבל כל עונש שיוטל". ה-GM וואלאס: "לא ניתן לזה לפרק אותנו". דיווח: הרקע לעימות היה טענות נגד שחקני הספסל על "חוסר מאמץ"

רויטרס

עוד ועוד פרטים נחשפים על העימות הפיזי בין עומרי כספי לגארט טמפל בחדר ההלבשה אחרי הפסד ממפיס אמש (בין רביעי לחמישי) לדטרויט. כזכור, מיד אחרי ההפסד, שהיה השמיני של הגריזליס בעשרת המשחקים האחרונים, התכנסו שחקני ממפיס לשיחה מתוחה. במהלך השיחה נקלעו כספי וטמפל - מכרים ותיקים ששיתפו פעולה בשתי קדנציות שונות בסקרמנטו - לויכוח מילולי שהתלהט מהר מאוד והפך לעימות פיזי, עד ששחקנים אחרים היו צריכים להפריד בין השניים.

הערב התייחסו המעורבים בתקרית לראשונה למה שאירע בראיונות לפני אימון הקבוצה, וכספי אמר לתקשורת המקומית: "מה שקורה בחדר ההלבשה צריך להישאר בחדר ההלבשה, מן הסתם כולנו כקבוצה מתוסכלים מהמצב, כולנו רוצים לכוון את הספינה לכיוון הנכון. זה מה שזה, וכרגע כולנו מרוכזים בזה. תמיד היינו מרוכזים בזה, אבל לפעמים דברים לא הולכים, אבל כולנו מרוכזים בלנצח ובלהתכונן למשחק מחר".

טמפל התייחס בהרחבה ליחסיו עם כספי ואמר: "אחים מתכסחים לפעמים. תמיד כשמפסידים משחקים, הרבה משחקים, בעיקר אחרי ההתחלה שהייתה לנו לעונה, העצבים עולים ואנשים מתלהטים. בסופו של דבר האימרה שהניצחון מרפא את הכל נכונה. הייתה לנו אסיפה קבוצתית, נאמרו כמה דברים, וכמה דברים קרו, אבל בסופו של דבר אנחנו אחים. אנחנו מכירים אחד את השני מאז שאנחנו רוקיז, ויצאנו מהפגישה הזו בראש אחד, השחקנים והמאמנים, ואנחנו ממשיכים הלאה".

טמפל הוסיף: "אני בטוח שלפחות 75% מהקבוצות שמתחרות על אליפות ה-NBA עוברות דברים כאלה לפעמים, כולם עוברים את זה עם האחים שלהם. לפעמים אנחנו הולכים ראש בראש עם אנשים שחשובים לנו, בעיקר בנושאים שממש בוערים בנו. אני מודע לכך שצריכות להיות השלכות, ואקבל כל עונש שיוטל".

כריס וואלאס, הג'נרל מנג'ר של הקבוצה, אמר: "הייתה לנו אסיפה טעונה רגשית אתמול, ולצערי הרגשות התגברו עלינו. אנחנו עדיין מאמינים באופי של הבחורים בחדר ההלבשה שלנו. זו חבורה בעלת תושיה, חבורה שנהדר לעבוד איתה, ואני חושב שהבחורים יתלכדו ברגע הזה, לא ניתן לו לפרק אותנו, רק לקרב אותנו עוד יותר. אנחנו מתנצלים על התקרית המצערת, ומסתכלים קדימה למשחק מול ברוקלין".

עוד בנושא

דיווח: עומרי כספי וגארט טמפל התעמתו אחרי ההפסד של ממפיס
הבריון שמצית את הדמיון: ג'ואל אמביד מציב אתגר חדש ל-NBA
להוריד את הטיקט: הלקחים שאנתוני דייויס יכול ללמוד מקווין גארנט

עומרי כספי, ממפיס גריזליס. AP
ממפיס במגמת צלילה, ונראה שגם הוא. כספי/AP

שאמס צ'ראניה מ"האתלטיק" היה הראשון שדיווח על האירוע החריג, ומאוחר יותר הוסיף פרטים נוספים. לטענת צ'ראניה, במהלך השיחה השחקנים פקפקו זה בזה וטענו שחלק מהשחקנים לא משקיעים את המאמץ הדרוש. ככל הנראה, הטענות הופנו בעיקר כלפי שחקני הספסל, שכספי הוא חלק מהם. צ'ראניה כתב ש"השיחה התמקדה בטענות של שחקני החמישייה כלפי חוסר ההתלהבות של שחקני המשנה, ואז כספי הרים את הקול כדי להגן את עצמו. לאחר מכן טמפל וכספי החליפו כמה מילים בצעקות, והחלו להתעמת פיזית".

צ'ראניה ציין בנוגע לכספי שמדובר ב"שחקן ותיק ומוערך שידוע בין היתר בזכות הנוכחות החיובית שלו בחדר ההלבשה". גם לגבי טמפל צוין ש"הוא מנהיג ידוע ב-NBA" וכן ש"מאז עבר בקיץ האחרון בטרייד מסקרמנטו לממפיס הוא הפך למנהיג חיובי".

בארצות הברית הופתעו מהעימות בעיקר בגלל המוניטין שיצא לכספי וטמפל בליגה. שניהם נחשבים שחקנים ותיקים יחסית ולדמויות נינוחות. טמפל אף משמש כסגן נשיא ארגון השחקנים, ונחשב אהוד ומוערך בקרב שאר שחקני הליגה. "כספי וטמפל הם הסימפטום, לא המחלה. אם אנשים נוחים כאלה מגיעים למצב כזה, זה אומר משהו על הקבוצה כולה", נכתב בבלוג המסקר את ממפיס.

מדובר בהפתעה בין היתר גם משום שהשניים הפכו במהלך השנים המשותפות לחברים. לפני שלושה חודשים, בכתבה נרחבת שפורסמה על כספי באתר המקומי "קומרשיאל אפיל", טמפל הרבה לשבח אותו, וכן סיפר שהם נוהגים לשוחח על פוליטיקה ודת בטיסות הרבות של הקבוצה ברחבי ארצות הברית.

"הוא שואל אותי הרבה שאלות על אמריקה ומנסה להבין באמת מה קורה, במקום להסתפק בלחשוב שמה שאומרים לו בתקשורת בהכרח אמיתי", סיפר טמפל, שאף תיאר את כספי כ"אדם שרחוק מאוד מלהיות שחקן ה-NBA הטיפוסי".

עוד באותו נושא

דיווח: עומרי כספי וגארט טמפל התעמתו אחרי ההפסד של ממפיס

לכתבה המלאה
עומרי כספי ממפיס גולדן סטייט NBA טבעת אליפות. AP
גם בגולדן סטייט היו צרות בחדר ההלבשה? כספי מקבל את טבעת האליפות מה-GM בוב מאיירס/AP

בארצות הברית עסקו בתקרית בהרחבה יחסית לקבוצה שולית יחסית כמו ממפיס. העיתונאי הבכיר מאט מור, לשעבר ב-CBS, ביקר את כספי וטען ש"זו הפעם השנייה שיש לו עניינים בחדר ההלבשה. גולדן סטייט הייתה כל כך מאוכזבת ממנו, שחתכה אותו במהלך העונה שעברה". כוונתו הייתה, ככל הנראה, לדיווח מחודש אוגוסט האחרון, לפיו מה שהוביל לעזיבתו של כספי את גולדן סטייט לא היה רק שיקולים מקצועיים. בדיווח ההוא כתב העיתונאי אית'ן שטראוס ש"היה הרבה תסכול משני הצדדים, גם של הווריירס וגם של כספי. באופן כללי, הוא לא הציג את היכולת שגולדן סטייט ציפתה שיציג, וגם הייתה תחושה שהגישה שלו מחוץ למגרש רחוקה מלהיות אופטימלית".

עדיין לא ברור מה יהיו ההשלכות המיידיות לעימות בין כספי לטמפל, אם בכלל. ב"אתלטיק" נכתב הערב ש"אמנם המאמן ג'יי בי ביקרסטאף אומר שהוא מרוצה מהסגל הקיים ושעדיין יש לו אמון מלא בו, אבל לא ברור איך הקבוצה, שנמצאת עכשיו במגמת נפילה, תמשיך מכאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully