וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידו בכל: האחריות של מני ויצמן במצב של הפועל תל אביב

יובל לידור

2.1.2019 / 9:00

מני ויצמן לא חתום על אף מסמך בהפועל תל אביב, אבל בכל הרכב של ניהול ידו משכה בחוטים מאחור. טביב? רמון? כבירי? כשמחפשים את הגורם הראשי למצב שאליו נקלעו האדומים, יש כתובת אחת, שמוחבאת היטב בסמל הפטיש והמגל. הכוונות היו טובות, הביצוע הוביל לקריסה. דעה

עריכת וידאו: מתן חדד

בנטפליקס רצה בחודש האחרון סדרת דרמה סוחפת, אנושית ומרגשת - "סנדרלנד עד המוות". הסדרה מלווה את מועדון הכדורגל מצפון מזרח אנגליה מהעונה האחרונה שלו בפרמיירליג לפני שנתיים ובעונה הקודמת, בה תכנן לעלות מליגת המשנה, אבל מצא עצמו יורד ליגה פעם נוספת.

את הדו"ח שהגישו לבית המשפט המפרקים של בעלת השליטה לשעבר בהפועל תל אביב, חברת הראל אחזקות, מומלץ להעביר גם לנטפליקס. הסיפורים, העדויות, הפרשיות, המספרים והשמות המעורבים, והרקע שלהם, מבטיחים סדרת טלוויזיה משובחת. לאורך 225 עמודים מתארים עו"ד שאול קוטלר ורו"ח חן ברידצ'ב את עלילותיו של מועדון הכדורגל מסיטואציה של סכנת ירידה, דרך הופעות מרשימות בליגת האלופות והליגה האירופית, זכייה בשלושה גביעי מדינה רצופים, אליפות בלתי נשכחת ועד לפירוק וירידת ליגה. מועדון ישראלי שהכניס לקופתו למעלה מ-100 מיליון שקל מקמפיינים מוצלחים בזירה האירופית והגיע למצב של פירוק עם חובות ישירים של 79 מיליון שקל ועוד חובות עקיפים על בעליו ומקורביו בהיקף לא ידוע של עשרות מיליוני שקלים.

עוד בנושא

נוקאאוט בחסות הבקרה: השתלשלות האירועים המלאה בנפילת הפועל תל אביב
הוגש דו"ח המפרק של הפועל תל אביב: "בהעברה מטביב לרמון החלה הידרדרות"
שילם על ייצוג פרטי מכספי המועדון: מעללי אלי טביב בהפועל תל אביב נחשפים
חוזה כפול לעומרי אלטמן, פעילות כספית אסורה: ימי רמון וכבירי בהפועל תל אביב
לחוות הדעת המלאה של המפרקים

מני ויצמן יחד עם אמיר כבירי. רפי דלויה
דמות אחת שמרחפת מעל כולם. מני ויצמן/רפי דלויה

כמעט מאז תחילת המילניום הנוכחי עברו בהפועל תל אביב שישה גורמים משמעותיים שניהלו את המועדון. מאיש הפרסום משה תאומים, שהוביל קבוצת ניהול שנתמכה על ידי איש העסקים סמי סגול, דרך מוני הראל שניהל את המועדון בשתי תקופות שונות, אלי טביב שהגיע למועדון כשותף של הראל והשתלט עליו, שר המשפטים לשעבר חיים רמון שהרכיב פאזל של בעלי אינטרסים כדי להוציא את המועדון מידיו של טביב, עמותת "האדומים" שנציגה, בארי בן זאב, ניהל את המועדון לתקופה קצרה, ואיש העסקים אמיר כבירי שהוביל את האימפריה האדומה להתרסקות פיננסית.

אבל, מעל כל התנהלותה של הפועל תל אביב במהלך 20 שנים האחרונות, בכל הרכב של ניהול ולא משנה מי קיבל החלטות במועדון האדום, יש דמות אחת שמרחפת - איש העסקים והעסקן הספורטיבי מני ויצמן. ויצמן הוא, מצד אחד, 'האיש שלא היה שם' כי הוא מעולם לא נשא בשום תפקיד רשמי במועדון ולא תמצאו אותו חתום על שום מסמך רשמי בשמה של הפועל תל אביב, אבל מצד שני, רוחו ריחפה ונכחה בכל מהלך שביצע המועדון. מני ויצמן הוא האיש שהיה מעורב בכל רכישה משמעותית של מאמן או שחקן, הוא האיש שסגר למועדון קיץ אחר קיץ את מחנה האימון באירופה, הוא האדם שהיה חתום על הערבויות של המועדון מול בקרת התקציבים של ההתאחדות לכדורגל.

עוד באותו נושא

מפרק הפועל תל אביב: "מרגע שהזכויות הועברו מטביב לרמון החלה הידרדרות"

לכתבה המלאה
עופר אורליצקי יושב ראש בקרת התקציבים. ברני ארדוב
ויצמן היה האיש שמרים לו טלפון. עופר אורליצקי/ברני ארדוב

מני ויצמן הוא האיש שבמו ידיו, פעילותו, ערבוביו וכספו שהזרים בדרך ישירה ועקיפה, הפך את עצמו ב-20 השנים האחרונות לדמות הקיימת בתוך הסמל של הפועל תל אביב, הדמות הזו שנעטפת על ידי הפטיש והמגל. הפטרון של המועדון. הדוד מאירופה של קבוצת כדורגל מזרח תיכונית. לא משנה מי החזיק בבעלות או בזכויות הניהול של הפועל תל אביב, לא משנה מי היו מורשי החתימה במוסדות ההתאחדות או מנהלת הליגה וזה גם ממש לא משנה מי היה הפרונט מול התקשורת, אנשי המקצוע שקבעו את סגל השחקנים תמיד מני ויצמן היה מעורב ומעורבב. הוא זה שניהל בצורה ישירה ועקיפה את המו"מ מול אלי טביב להעברת המועדון לחיים רמון. הוא זה שגיבש את קבוצת בעלי האינטרסים שהתגבשה סביב רמון. הוא היה משכנע מאמנים ושחקנים להגיע לקבוצה. הוא היה מרים טלפון לרו"ח עופר אורליצקי, ואם צריך גם מתייצב לפגישה, כדי להעביר את המועדון בבקרה לפני תחילת העונה. הוא פתר בעיות תזרים והוא זה שגייס ספונסרים. מני כל יכול.

על פניו זה יכול להישמע כמו עסקה ודיל שכל מועדון כדורגל ישראלי היה חותם עליו, אבל מה שקרה בפועל הוא שחוסר הוודאות הפיננסית בהפועל תל אביב הוא זה שחיסל את המועדון. מני הבטיח, אבל לא תמיד הצליח. מני נתן מילה, אבל לא תמיד עמד בה. מני אמר שיגייס כסף מאנשי עסקים, אבל אלה התאיידו והתפיידו. מה שטוב לערבויות בהתאחדות, לא מספיק טוב כדי לשלם שכר לשחקנים בסוף החודש. בעיות התזרים בהפועל הלכו ונערמו. המועדון, בעידודו של מני ויצמן, אלא מה, לקח הלוואה ראשונה בבנק דיסקונט והוסיף הלוואה נוספת, ואת ההלוואות האלה היו צריכים להחזיר מקופת המועדון שנכנס לסחרור כספי. במקום להכניס את הפועל תל אביב למסלול של שפיות פיננסית, סגירת גירעונות ודיאטה תקציבית, מני חלם ופינטז על עוד סיבוב בליגת האלופות והדביק בכך את כבירי שפיזר התחייבויות שלא הולמות את ההכנסות והיכולות הפיננסיות של הקבוצה. הקבוצה התרסקה על הדשא וקרסה מחוצה לו.

מני ויצמן הוא אולי האיש שלא היה שם, אבל הוא האדם שגרם לקריסה של הפועל תל אביב. הוא ולא אחר.

* הכותב שותף בחברת "פרו אסטרטגיה" לייעוץ תקשורתי וניהול משברים וכיהן כחבר הוועד המנהל של עמותת "האדומים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully