וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזה כפול לאלטמן, פעילות כספית אסורה: ימי רמון וכבירי בהפועל תל אביב

1.1.2019 / 11:28

כבירי משך כספים ללא אישור, מני ויצמן התערב, וגם הבקרה רחוקה מלצאת נקייה. דו"ח המפרק חשף את ההתנהלות המפוקפקת, רמון מגיב: "המפרק מונע מתאוות פרסום"

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: חיים רמון מדבר על מצב המועדון במסע"ת ב-2015

דו"ח המפרקים של הפועל תל אביב שהוגש היום (שלישי) לבית המשפט חושף את ההתנהלות הקלוקלת של ראשי ובעלי המועדון בשנים שעד 2016, אז פורק. מרבית האחריות הוטלה על מני ויצמן, אמיר כבירי, חיים רמון ובקרת התקציבים - ובדו"ח עצמו נחשפת לפרטי פרטים ההתנהלות של הבעלים. קיבצנו את עיקרי הדברים.

לחוות הדעת המלאה של המפרקים

עוד בנושא

הוגש דו"ח המפרק של הפועל תל אביב: "בהעברה מטביב לרמון החלה הידרדרות"
שילם על ייצוג פרטי מכספי המועדון: מעללי טביב בהפועל תל אביב נחשפים
כבירי טען: "השקעתי יותר מ-62 מיליון שקל בהפועל תל אביב, שילמתי מחיר כבד"

הבעלים של הפועל תל אביב אמיר כבירי. ניב אהרונסון
פזרנות לא ברורה. כבירי/ניב אהרונסון

כבירי משך כספים ללא אישור, הבקרה שחררה בטוחות למרות אי עמידה בהתחייבויות

"בבדיקות של תיקי הבקרה נמצא כי בעלי הקבוצה הוחתמו על הצהרות, שלא ימשכו את הכספים שהשקיעו בקבוצה ללא אישור, בכתב, של יו"ר הבקרה התקציבית. רק לאחר חתימה יו"ר הבקרה התקציבית על תקציב הקבוצה לעונת המשחקים הקרובה - ניתן להתחיל לפעול לחתום חוזים של שחקנים ומאמנים.

"כמפורט להלן, בניגוד להתחייבויות עליהן חתום מר אמיר כבירי, הוא משך כספים רבים מהקבוצה. יחד עם זאת, עולה מהמסמכים בתיקי הבקרה התקציבית, כי הבטוחות שהופקדו לעונת המשחקים 2016/17 שוחררו על ידי הבקרה התקציבית, למרות שהקבוצה לא עמדה בתנאים על פי כתבי ההתחייבויות. נושא זה, מנותח בהרחבה בדוח המפרקים. האמור להלן בדבר משיכות כספים על ידי כבירי הוא מעבר לנדרש ומבלי לפגוע בטענה זו.

"כנגד השקעת הכספים על ידי מר אמיר כבירי בקבוצה, התחייב האחרון במסמך כתוב והצהרה מאומתת על ידי עורך דין, לא למשוך כספים מהקבוצה. מסקירת הנהלת החשבונות של הקבוצה, דפי בנק וצ'קים שנמשכו מחשבונות הבנק, נמצא כי כספים רבים נמשכו על ידי בעלי הקבוצה מר אמיר כבירי, במקביל ובניגוד להתחייבויות שניתנו בחתימתו לבקרה התקציבית. יודגש, כי כל משיכות הכספים על ידי מר אמיר כבירי מחשבונות הבנק של קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב בוצעו ללא אישור כתוב מיו"ר הבקרה התקציבית.

יושב ראש בקרת התקציבים עופר אורליצקי. קובי אליהו
גם הבקרה חוטפת. יו"ר הרשות עופר אורליצקי/קובי אליהו

מני ויצמן היה מעורב בניהול השוטף

"הח"מ מצא כי מר מני ויצמן היה מעורב פעיל בפעילות החברה וקבוצת הכדורגל הפועל תל אביב. מר מני ויצמן העניק הלוואות לחברה, חתם על ערבויות אישיות, קיבל שטרי הון מהחברה, נוהל על שמו כרטיס הנהלת חשבונות (שבו נכללו אך חלק קטן מהתנועות הכספיות שבוצעו על ידי מר מני ויצמן), העביר צ'קים אישיים למר כבירי, קיבל דיווחים פיננסים ממנהלי הכספים בחברה, קיבל דיווחים פיננסים, דיווחים על פגישות, הסכמים ומו"מ עם שחקנים, דיווחי שכר וכדומה.

מעורבות בעלי התפקידים בחברה מבקשים את אישורו של מר מני ויצמן - לביצוע פעולות ואף פונים אליו כבעלי החברה. נדגם מקרה בו צ'ק אישי של מני ויצמן בסך 500 אלף שקל הועבר לאמיר כבירי. ניתן להיווכח, כי מר מני ויצמן היה מעורב פעיל בניהול השוטף, במימון, מתן ערבויות וסילוק חובות כספיים של החברה.

שחקן הפועל תל אביב עומרי אלטמן. יוסי ציפקיס
חוזה מפוקפק. עמרי אלטמן/יוסי ציפקיס

החוזה הכפול לעומרי אלטמן

"עמרי אלטמן חתם על הסכם עם החברה בגין עונת המשחקים 2015/16. ההסכם קיבל את אישור וחתימת יו"ר הבקרה התקציבית. . מניתוח שערך הח"מ עולה, כי "הסכם רכישה" נוסף נחתם בין השחקן עמרי אלטמן לחברה ביום 18 ביוני 2015. ההסכם לא אושר ולא נחתם על ידי יו"ר הבקרה התקציבית. בהסכם הרכישה נקבע כי החברה תשלם לשחקן 1,000,000 שקל בשלושה תשלומים שווים. בתשובת בא כוח הבקרה התקציבית לבקשת אלטמן צוין, בין היתר, כי הסכם הרכישה מיום 18 ביוני 2015 לא הופקד ולא קיבל אישור של הבקרה התקציבית בהתאחדות. הח"מ פנה לרשות לבקרה תקציבית בהתאחדות לכדורגל. הבקרה הציגה לח"מ את ההסכמים שהופקדו אצלה בגין אלטמן.

חיים רמון הבעלים של הפועל תל אביב. מגד גוזני
מתכוון לתבוע את קוטלר. חיים רמון/מגד גוזני

תגובת חיים רמון לדו"ח

"המפרקים מתעלמים מכך שטביב הודיע בקיץ 2012 שהוא נוטש את הפועל והקבוצה עמדה על סף פירוק ועמד להתמנות לה כונס נכסים. התחייבויות טביב לעונת 2012/13 הסתכמו בגרעון של כ-20 מיליון שקל ואלמלא קיבלתי עלי את זכויות הניהול הקבוצה הייתה מתפרקת. התמונה המצטיירת מדו"ח המפרק כאילו קיבלתי קבוצה מבוססת עם אמצעים הוא שקר מוחלט.

"בשנתיים שניהלתי באופן בלעדי את הקבוצה, גייסתי כ-30 מליון שקל, רובם בהלוואות לזמן ארוך והקדמת תשלומים מספקים כמו אריאל שיינמן שהסכים להקדים תשלומים על חשבון העתיד. בתקופתי שולמו כל המשכורות בזמן, לא חזר אף שיק וכל הספקים קיבלו את כספם, ותוך כדי כך הפועל סיימה את השנה הראשונה במקום שלישי, את השנה השנייה במקום רביעי, השתתפה בשנים הללו בליגה האירופית ובשנת 2012/13 עלתה לשלב הבתים של הליגה האירופית.

"כשהגעתי להפועל היא היתה קבוצה ללא עתיד ובשיניים הצלחתי להעניק לה שנתיים של ניהול תקין והישגים ספורטיביים, כל זאת בהתנדבות ללא קבלת שכר או הוצאות. המפרקים שמונו ככונסים והבטיחו להבריא את הפועל פעלו בחוסר מקצועיות, ברשלנות ומתוך פאניקה והביאו ללא שום הצדקה לפירוקה של הפועל ולירידתה לליגה הלאומית.

"אמיר כבירי, מני וייצמן ואני מתכוונים לתבוע את המפרקים על סך עשרות מיליוני שקל על הנזק שהם גרמו למועדון. יש בכוונתנו להציג בפני בית המשפט את העובדות לאשורן באופן שיחשוף את המניעים האמיתיים של המפרקים שנובעים מתאוות בצע ופרסום".

תגובת אמיר כבירי

בא כוחו של אמיר כבירי עורך דין עדי בראונשטיין: "בקיץ 2015, תוך שהוא פועל מתוך אינסטינקט טהור של אהדה לקבוצה ועם תחושת שליחות ומחויבות, מר אמיר כבירי החליט לעשות מאמצים להציל את המועדון מסכנת פירוק לאור מצבו הכלכלי הקשה וחוסר יכולתה של עמותת האוהדים למצוא לו רוכש. במהלך התקופה בה עמד בראש המועדון, מר כבירי השקיע את כל זמנו ומיטב כספו בכדי למנוע קריסתו הכלכלית.

הוא עשה זאת תוך הקרבת חייו האישיים, עסקיו, ממונו וממון משפחתו. כשנה וחצי לאחר שעשה כל שביכולתו לייצב את המועדון כלכלית, תוך הזרמת מיליוני שקלים לקופת המועדון, ולאחר שנחשף תוך כדי תנועה למצבת החובות האמיתים של המועדון, החליט כבירי בצעד לא פופוליסטי לפנות לבית המשפט הנכבד בבקשה למתן צו להקפאת הליכים, מתוך תקווה שניתן יהיה להציל את המועדון, שהיה קורבן לניהול כלכלי כושל וחסר אחריות במשך למעלה מעשור, ותוך כוונה להמשיך ולתמוך במועדון בזמן הקפאת ההליכים ועד שיימצא רוכש ראוי. מר אמיר כבירי שילם מחיר אישי וכלכלי יקר מאוד, ואף משלם כיום למעלה מ- 15 מיליון שקלים נוספים מתוקף ערבויות אישיות מתקופתו כבעלי המועדון.

עם הגשת הדו"ח אנו לומדים את ממצאיו ומר כבירי מצר על ממיצאיו המוכחשים מכל וכל, אך היות והעניין תלוי ועומד בפני בית המשפט מר כבירי ימסור תגובה סדורה בעניין לבית המשפט הנכבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully