וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי טביב שילם על ייצוג פרטי מכספי הפועל תל אביב

1.1.2019 / 10:45

משיכת כספים לעו"ד פרטי מחשבון הקבוצה, העברת שחקנים מכפר סבא שלא כחוק, תשלומים אחרי שכבר עזב ועוד: מעלליו של טביב בהפועל תל אביב נחשפים

עריכת וידאו: מתן חדד

דו"ח המפרקים של הפועל תל אביב שהוגש היום (שלישי) לבית המשפט חושף את ההתנהלות הקלוקלת של ראשי ובעלי המועדון בשנים שעד 2016, אז פורק. מרבית האחריות הוטלה על מני ויצמן, אמיר כבירי, חיים רמון ובקרת התקציבים, אולם גם הבעלים הקודם אלי טביב לא יוצא נקי לחלוטין. המפרק ביקש לתבוע מטביב כ-12 מיליון שקלים ופירט מדוע (הפירוט המלא מופיע למטה).

בדו"ח עצמו, חשף כמה מהמקרים בהם טביב התנהל בצורה שנויה במחלוקת. קיבצנו עבורכם את חלקם.

לחוות הדעת המלאה של המפרקים

עוד בנושא

הוגש דו"ח המפרק של הפועל תל אביב: "בהעברה מטביב לרמון החלה הידרדרות"
רמון תקף כבר אתמול: "הטענות שמשכנתי את עתיד הפועל אבסורדית ומגוחכת"
כבירי טען: "השקעתי יותר מ-62 מיליון שקל בהפועל תל אביב, שילמתי מחיר כבד"

אלי טביב הבעלים של הפועל תל אביב. ברני ארדוב
גם הוא לא נקי מאשמה. אלי טביב בימי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

פרשת התקיפה: תשלום על ייצוג פרטי מכספי הקבוצה

בין היתר, נטען כי טביב משך כספים מחשבון הבנק של הפועל תל אביב כדי לקבל ייצוג משפטי פרטי בתיק גרימת החבלה לאוהד שהפגין מול ביתו.

"בית משפט השלום בתל אביב הרשיע בתאריך 8.1 את מר אלי טביב, בגין חבלה ופציעה בנסיבות מחמירות לאחר שהכה אוהד, נער בן 17, שהפגין מול ביתו, בעת שהיה בעליה של הפועל תל אביב. כמו כן הורשע טביב בהשמדת ראיות ובשיבוש הליכי משפט. עו"ד ציון אמיר ייצג את מר אלי טביב בהליך המשפטי בו הוא נאשם והורשע. הח"מ מצא שני תשלומים שבוצעו בעברות בנקאיות לעו"ד ציון אמיר מחשבון הבנק של קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב", נכתב בדו"ח.

עוד באותו נושא

חוזה כפול לאלטמן, פעילות כספית אסורה: ימי רמון וכבירי בהפועל תל אביב

לכתבה המלאה
שחקן הפועל תל אביב, אביחי ידין. לירון מולדובן
עוד סיפור מפוקפק. אביחי ידין/לירון מולדובן

העברת שחקנים מהפועל כפר סבא: דה סילבה, יבואה וידין צורפו שלא כחוק

"למרות ההליכים הפורמאליים למכירת הזכויות בהפועל כפר סבא שנמשכו זמן, בפועל היו פרסומים לכך שמר טביב מנהל, באותה עת, משא ומתן לרכישת חלק מקבוצת הפועל תל אביב ובמקביל מנהל משא ומתן למכירת שחקנים מהפועל כפר סבא להפועל תל אביב.

"כפי שיוצג להלן, במועדים מקבילים לאמור לעיל, התקיים משא ומתן למכירת שחקנים מקבוצת הכדורגל הפועל כפר סבא (בה טביב מנסה למכור את זכויותיו כבעלי הקבוצה) לקבוצת הכדורגל הפועל תל אביב (בה טביב נמצא במשא ומתן למול מר מוני הראל לרכישת חלק ממניות הקבוצה). בנוסף עולה, שכל התמורה בגין השחקנים כאמור לעיל, שולמה בפועל לכיסו הפרטי של מר טביב.

"לאור העובדה שהשחקנים החלו את פעילותם בקבוצת הכדורגל הפועל תל אביב בתחילת עונת המשחקים 2008/9 (בהתאם לרישומים בהתאחדות לכדורגל: דאגלס דה סילבה וסמואל יבואה עברו בתאריך 7.8.2008 להפועל תל-אביב ואביחי ידין עבר בתאריך 28.8), הרי שניתן להניח שההסכמות בין טביב לבין הראל היו עוד קודם לכן ובסמוך הגם שההסכמים לא נושאים תאריך.

"לטענת המפרק הזמני של קבוצת הפועל כפר סבא, כי התמורה למכירת השחקנים נכנסה לכיסו הפרטי של מר טביב, על מנת, שיהיו אמצעי לרכישת חלקו של טביב בקבוצת הפועל תל אביב, חזר וציין מר טביב בתשובתו, כי האינטרס הכלכלי של מר טביב היה למקסם את המחיר שקבוצת הפועל תל אביב תשלם להפועל כפר סבא".

אלי טביב בעלי הפועל תל אביב עם גבי קצרה. ברני ארדוב
קיבל כסף אחרי שכבר עזב. טביב עם גבי קצרה/ברני ארדוב

התסבוכת עם גבי קצרה: תשלומים לנציגו אחרי שסיים את תפקידו

"מר גבי קצרה שימש כנציגו של מר טביב, מנכ"ל ובעל זכויות חתימה בהפועל כפר סבא ולאחר מכן כנציגו של מר טביב בהפועל תל אביב. הוא שימש כמנכ"ל בהפועל תל אביב החל מעונת הכדורגל 2009/10. מניתוח מערכת הנהלת החשבונות של קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב, נמצאו תשלומים שבוצעו למר גבי קצרה סך כספי של 548,000 שקל, כשנה וחצי לאחר שסיים את תפקידו בקבוצה ולאחר גמר חשבון. חלק מהותי מהתשלומים בוצע לאחר ובסמוך להעברת הניהול ממר אלי טביב למר חיים רמון".

אוהדי הפועל תל אביב מוחים נגד הבעלים אלי טביב. ברני ארדוב
גם ביתו של טביב קיבלה כספים. אוהדי הפועל תל אביב במחאה נגד הבעלים דאז/ברני ארדוב

אחרי שכבר עזב: משיכת כספים מחשבון המועדון

"בהתאם להנחיות הבקרה התקציבית של ההתאחדות לכדורגל, חל איסור על בעלים של קבוצת כדורגל למשוך כספים ללא אישור מתועד של הבקרה התקציבית. מסקירת כרטסות הנהלת החשבונות של החברה, נמצאו 3 תנועות תשלום שבוצעו בהעברות בנקאיות ושולמו למר טביב (סך 340,000 שקל).

"הח"מ נוכח, כי התשלומים בוצעו לאחר שמר טביב עזב את הקבוצה בחודש 7/12. התשלומים בוצעו מחשבון הבנק של הקבוצה שהיה בשליטת מר טביב.

"מסקירת מערכת הנהלת החשבונות של הקבוצה עולה, כי שולמו תשלומים קבועים וחודשיים מחשבונות הבנק של הקבוצה לגב' ליהי טביב (בתו של מר אלי טביב). התשלומים בוצעו, בין היתר, מחשבון הבנק של הקבוצה, שנוהל בנאמנות על ידי הקבוצה ולפי הוראות של מר טביב בלבד. בניגוד לכל יתר עובדי החברה, שכרה של גב' ליהי טביב, דווח לביטוח לאומי בדיווח נפרד בגינה בלבד. נמסר לח"מ על ידי מנהלת החשבונות של הקבוצה גב' לימור טל, כי הדיווח לביטוח לאומי בוצע על ידי רו"ח יצחק זיגדון, במועד שכבר לא הועסק על ידי הקבוצה. הדיווח/שידור לביטוח לאומי על ידי רו"ח זיגדון בוצע במספר תיק הניכויים של החברה בביטוח לאומי ושכרה שולם מחשבון הנאמנות של הקבוצה שנוהל במשרד עו"ד שפיגלמן-קורן-זמיר, זאת בניגוד ליתר העובדים".

שאול קוטלר המפרק של הפועל תל אביב. דני מרון
האשמות גם כלפי טביב. המפרק שאול קוטלר/דני מרון

הפירוט המלא: הכספים שתובעים המפרקים מאלי טביב

779 אלף שקל - מדובר בדרישה לתשלום עבור כספים ששולמו ל"ספיר טביב אירועים" כאשר מחציתו היה בבעלות טביב .

548 אלף שקל - סכומים ששולמו לגבי קצרה שנה וחצי מתום העסקתו בחברה.

340 אלף שקל - סכומים ששולמו לטביב מחשבונות החברה לאחר העסקה עם רמון

286 אלף שקל - עלות מעביד לליהי טביב, בתו של אלי טביב, לאחר עסקת רמון ולאחר הפסקת עבודתה בחברה.

139,600 - תשלום מכספי החברה לעורך הדין ציון אמיר עבור טביב בגין ייצוג בהליך פלילי

175,500 - תשלום למשרד עורך דין שפיגלמן ללא הסכם

8,739,908 - חובות עבר על פי הסכם רמון-טביב

1.4 מיליון שקל - כספי החברה שהופקתו בבקרת התקציבים והועברו לטביב אחזקות

221,976 - כספים ששולמו לרו"ח זיגדון

146,250 אלף שקל - כספים נוספים ששולמו לרו"ח זיגדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully