וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב כועסת אחרי ההדחה: "אנחנו בדרך לשבור את כל השיאים השליליים"

31.12.2018 / 7:36

ספרופולוס צרח על הספסל ובחדר ההלבשה, השחקנים היו עצבניים, שמעון מזרחי היה חסר מנוחה ואף אחד לא יוצא נקי: "כולם איבדו את הראש, מהשחקנים ועד המאמן. בחלק מהמשחק זה היה נראה כאילו ראשון לציון זה ריאל מדריד"

אתר רשמי

למרות נסיונות להרחיק את התקשורת מאיזור חדר ההלבשה, קשה היה שלא לשמוע את הצעקות שהשמיע מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס לעבר שחקניו בסיום ההפסד אמש (ראשון) 88:77 למכבי ראשון לציון ברבע גמר גביע המדינה. היווני חזר כמה פעמים על כך שלא באו מוכנים מנטאלית, שנשברו, והיה נשמע מיואש מאוד.

אחרי תשע שנים של הופעות רצופות בגמר הגביע, הודחו אמש הצהובים עוד לפני חצי הגמר, ואם נהיה ריאלים ונתייחס לעונת היורוליג כפחות או יותר גמורה, נשארה לאלופת המדינה רק להילחם על תארה מאשתקד, במשחקים שייערכו בעוד חצי שנה, "ועד אז להעביר את הזמן", כמאמר אחד מאנשי המועדון בסיום המשחק.

בפעם הקודמת שמכבי תל אביב הודחה במעמד הזה, בעונת 2009/10 בחוץ מול עירוני נהריה, היו אלה ימיו הראשונים של פיני גרשון בתפקיד אחרי שהחליף את אפי בירנבוים. המאמן השמיע נאום די מביך בסיום, שגרר לא מעט ביקורות. "אז, כשהפסדנו בנהריה, זה היה די מביך אבל אחרי כמה שנים של כשלונות בגביע, זה לא היה משהו בלתי נתפס", אמר אחד האנשים הוותיקים במערכת אתמול. "מאז ועד הסל של גלן רייס בעונה שעברה, לא הפסדנו משחק בגביע, זה היה המפעל ששלטנו בו. ועכשיו להפסיד שני משחקים ברציפות? ועוד בדרך הזאת".

עוד בנושא:

גביע המדינה: מכבי ראשון לציון הפתיעה 77:88 את מכבי תל אביב ועלתה לחצי הגמר
אכזבה קשה במכבי תל אביב: "לא הגענו מוכנים מנטלית למשחק"

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. דני מרון
כל שנותר הוא להעביר את הזמן. שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

הדרך, היא שהפריעה לאנשי הקבוצה. פחות מ-2 דקות למחצית הפער עמד על 26 הפרש - 25:51 לטובת ראשון לציון, ושמעון מזרחי, שעוד יקום לעבר אוהדיו ברבע הרביעי אחרי שהפריעו בפעם השלישית למשחק וזרקו קונפטי לפרקט, היה נראה עצבני מהרגיל. במחצית הוא הלך הלוך ושוב ליד חדר ההלבשה אוחז בדף הסטטיסטיקה, עצבני במיוחד. בקבוצה עוד האמינו שאפשר לעשות משהו, אך ללא הצלחה.

הצעקות של ספרופולוס החלו הרבה לפני כן. באמצע הרבע השני, כשראשון לציון ברחה ל-15 נקודות יתרון, הוא לקח פסק זמן וצעק על השחקנים: "מה אתם עושים? תרגיל אחד ממה שאנחנו אמורים לעשות אתם לא מבצעים עד הסוף, תהיו יותר אגרסיביים, תילחמו". גם בחדר ההלבשה במחצית דרש המאמן אגרסיביות משחקניו וחזר על כך גם באסיפה המאולתרת שנעשתה על הפרקט לפני המחצית השנייה. "היריב פשוט רצה את המשחק יותר מאיתנו, וזה דבר שמדאיג אותי מאוד", אמר המאמן במסיבת העיתונאים.

העצבים לא היו מנת חלקו של המאמן היווני בלבד. דיאנדרה קיין רצה לרדת לספסל בתסכול אחרי שלוש דקות ושתי עבירות והיה נראה עצבני כל עוד היה על הפרקט. סקוטי ווילבקין, אליו עוד נחזור, חטף שתי עבירות טכניות אחרי שריקות שלא קיבל והורחק, וג'וני אובריאנט גם כן זכה לעבירה טכנית. ג'ייק כהן, שכבר היה חם ובעניינים, ספג עבירה שלישית ברבע השני ומאחורי הספסל צעקו לכיוון הצוות המקצועי: "למה לא הוצאתם אותו בזמן?"

הסובבים את הקבוצה היו לא פחות מתוסכלים. "כולם איבדו פה את הראש, מהשחקנים שנראו על הפרקט, ועד המאמן שהיה עצבני במיוחד", אמר אחד מהם בחניה בדרך לרכבו, "בחלק מהמשחק זה היה נראה כאילו ראשון לציון זה ריאל מדריד. השחקנים ידעו את המשמעות של המשחק הזה, וקרסו תחת הלחץ. זה אחד הערבים הכי שחורים שלנו, בעונה כל כך רעה, אנחנו בדרך לשבור את כל השיאים השליליים".

כחצי שעה אחרי סיום המשחק החלו לעשות שחקני מכבי תל אביב את דרכם מחדר ההלבשה לאוטובוס. אלא ששם חיכתה להם הפתעה. כחמישה אוהדים הסתננו למבואה ב"בית מכבי", ואחת מהן, נערה צעירה, הטיחה בפניו של ווילבקין המופתע, "איפה הכבוד שלך, הפסדת את הגביע שלי". השחקן ענה בעצבים: "תעופי מהפרצוף שלי", אלא שהאוהדת לא התבלבלה והטיחה בו: "לוזר". ווילבקין חזר על המשפט ועשה צעד לעברה, כשהמלווים שלו הרחיקו אותו לכיוון האוטובוס. במועדון כעסו על הסדרנים שנתנו לאוהדים להיכנס כך אל המבואה.

עוד באותו נושא

אכזבה קשה במכבי תל אביב: "לא הגענו מוכנים מנטלית למשחק"

לכתבה המלאה
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
גם הוא חטף אש. ספרופולוס/דני מרון

"לא באנו אגרסיביים היום, כל השחקנים, נתנו להם להרגיש בנוח, וזאת קבוצה מוכשרת, ברגע שהם במומנטום קשה לעצור אותם. לא עשינו מספיק כדי שירגישו אותנו", אמר ג'ון דיברתולומיאו שרשם ערב נורא במיוחד עם 1 מ-10 מהשדה. "להפסיד ברבע הגמר זו אכזבה, אנחנו מכבי, הפסד של תואר בישראל לוקחים כאן מאוד ברצינות. זו אחת המטרות העיקריות בתחילת השנה. אני לא חושב שמישהו לא הבין שזה משחק גביע, שזה משחק על תואר, שזה משחק גדול, לא חושב שבגלל זה שיחקנו גרוע".

דיאנדרה קיין המתוסכל הוסיף: "הם פשוט שיחקו יותר טוב מאיתנו, הם היו הקבוצה היותר טובה הערב מההתחלה ועד הסוף וגם כשניסינו עם ההגנה, חזרנו אבל לא הצלחנו. כמו שהמאמן אמר, הם ניצחו אותנו בריבאונד ובכל כדורי ה-50-50. הגיע לנו להפסיד את המשחק הזה. אנחנו משחקים כל משחק באותה גישה, נוק אאוט או משחק רגיל, אחרי כל משחק אנחנו ממשיכים הלאה. לא חושב שהיה יותר לחץ, השיפוט זה נושא אחר, לא אאשים אותם אבל ראשון לציון פשוט שיחקו יותר טוב מאיתנו, חייבים להשתפר וכך נעשה לקראת המשחק הבא".

ואחרי ההפסד המשפיל, הצהובים צריכים לחזור היום ולהתכונן לריאל מדריד, משחק אותו הגדיר אמש ספרופולוס כ"משחק שהשחקנים יידעו להגיב אליו, החוכמה היא להגיע למשחקים כמו היום". "ריאל מדריד חיה אחרת, אני מרגיש שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה כשאנחנו משחקים כמו שאנחנו רגילים לשחק", אמר במפתיע דיאנדרה קיין בסיום. גורמים במכבי תל אביב העריכו אתמול לפני המשחק כי במהלך השבוע הבא יוכלו לדעת בדיוק מתי ג'רמו פארגו יחזור לפעילות, כשהשחקן אופטימי שחזרתו לא רחוקה.

ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי תל אביב עם דיאנדרה קיין, ג'וני אובריאנט. דני מרון
ככה לא באים למשחק על תואר. דיברתולומאו והחברים/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully