וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייע גלזר הובא למנוחות: "עיני המדינה כולה היו נשואות אליך. ייצגת את עידן התמימות"

אחד מגדולי השחקנים בתולדות ישראל נקבר בבית העלמין ירקון, ראשי הענף ומכבי תל אביב הגיעו לתת כבוד אחרון. בנו ספד: "אפילו אריק איינשטיין, שהיה אוהד הפועל תל אביב, אמר שהוא הכי העריץ אותך". מנספורד: "הוא היה יכול לכבוש הרבה במכבי תל אביב הנוכחית"

צילום וידאו: יותם רונן, עריכת וידאו: מתן חדד

כדורגלן העבר האגדי, יהושע (שייע) גלזר, שהלך אמש לעולמו כשהוא בגיל 91 בדיוק, הובא היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין ירקון. גלזר, שנולד בתל אביב בשנת 1927, הוא אחד מגדולי כדורגלני ישראל בכל הזמנים. את מרבית הקריירה העביר במכבי תל אביב, שאת מדיה לבש בשנים 1945-1962. הוא זכה איתה בשש אליפויות ושישה גביעים, כבש 171 שערים ב-256 הופעות בכל המסגרות ונחשב בזמנו לחלוץ הטוב בישראל. בנוסף, גלזר לבש את מדי נבחרת ישראל 35 פעמים וכבש 18 שערים. במסגרת חגיגות 50 שנה למדינת ישראל ב-1998, גלזר זכה לתואר "חלוץ היובל" ביחד עם נחום סטלמך ז"ל.

כל משחקי המחזור בליגת העל בכדורגל נפתחו בדקת הוקרה לזכרו של גלזר, ואמש שחקני מכבי תל אביב עלו למשחק מול רעננה עם סרטים שחורים. ראשי הכדורגל הישראלי נכחו בהלוויה, לצד שחקנים רבים של מכבי תל אביב והמנכ"ל בן מנספורד.

עוד בנושא
שייע גלזר נפטר בגיל 91
נשיא המדינה: "שייע גלזר תמיד היה חלוץ מרכזי בנבחרת החלומות שלי"
שייע גלזר: "מה ארצה שיזכרו ממני: שהייתי החלוץ הכי גדול של מכבי תל אביב בכל הזמנים"

שלמה שרף בהלוויה של שייע גלזר. קובי אליהו
שלמה שרף בהלוויה של גלזר ז"ל/קובי אליהו

בנו של גלזר אמר בדמעות: "אני לא אספר כמה גדול היית. תמיד היית אדם נערץ. אפילו אריק איינשטיין, שהיה אוהד הפועל תל אביב, אמר שהוא השחקן שהכי העריץ. אהבת את כולם, וכולם אהבו אותך. בגיל 89, עם מקל, הלכנו יחד לדרבי. 0:5 למכבי, איזו שמחכה הייתה לך, בגיל 89. יהי זכרך ברוך".

בתו של גלזר ספדה: "בשביל רבים תיזכר כמלך השערים, נכס צאן ברזל שךל הכדורגל הישראלי, בשבילי תיזכר כאבא, שהיה קונה לעי ארטיקים בבריכה, ששר לי שירים של טום ג'ונס ומצחיק אותי עד דמעות. כשהייתי ילדה אנשים היו צועקים לך ברחוב, 'שייע, תשים גול בשבת?', והייתי שואלת 'על מה הם מדברים?', וענית 'לא יודע'. אני מתגעגעת אליך".

בן מנספורד, מנכ"ל מכבי תל אביב אמר: "בשם מיטש גולדהאר וכל המועדון אנחנו שולחים תנחומים למשפחת גלזר. משיחות שהיו לי ב-24 השעות האחרונות עם אנשים שאימנו ושיחקו בכדורגל הישראלי ברור שהוא היה אגדה. אתם בתקשורת משתמשים במילה הזו הרבה, אבל ממה שאני מבין הבחור הזה היה אגדת כדורגל אמיתית. הוא היה סקורר נפלא. כשאני חושב על ההחמצה של שכטר במשחק אתמול, אני חושב שאולי שייע היה יכול להבקיע הרבה שערים בקבוצה הנוכחית שלנו. חשוב מאוד לכולם במכבי להבהיר למשפחת גלזר עד כמה הוא היה חשוב לנו ושהוא היה חלק מהמשפחה שלנו. כפי שראיתם לבשנו סרטים שחורים במשחק אתמול, ובמשחק הבית הבא שלנו מול נתניה נעניק לו את הכבוד הראוי".

עוד באותו נושא

נשיא המדינה: "שייע גלזר תמיד היה חלוץ מרכזי בנבחרת החלומות שלי"

לכתבה המלאה
שרן ייני בהלוויה של שייע גלזר. קובי אליהו
ייני משוחח בהלוויה עם נח רזניק/קובי אליהו

דני דבורין ספד למנוח: "שייע, לא להאמין שאנחנו רואים אותך במצב הזה. אתמול טלפן אליי אחיך. רק שמעתי את קולו, ואני יודע שבבר עומד לומר לי שהיום יום ההולדת שלך, וכמובן ידעתי את זה, אבל אז בבר אומר לי, 'שייע איננו'. ברור שלא חיים לנצח, ועדיין נעצבתי. כל אוהד ספורט במדינה קיבל את הידיעה בעצב רב. שייע הגדול, שאף אחד לא יכול לעצור אותו, מתברר שבסופו של דבר גם אתה כאחד האדם. היית הסמל הגדול של מכבי תל אביב. כאשר הוריי קנו לי את החוברת של מכבי תל אביב עליך, החוברת מספר 9, קראתי בה יום ויום. אתה בעיניי, מסמן ומסמל את מה שנקרא קונצנזוס. היו הרבה שחקנים גדולים, אבל לא במקרה עליך אומרים 'מת אגדת כדורגל של ישראל'. וזה נכון. הובלת, שייע, את התקפת הנבחרת. האיש שעולה למגרש עם סמל המדינה, ויודע שאם לא תבקיע, הנבחרת תתקשה להבקיע. עיני המדינה כולה היו נשואות אליך. ייצגת את עידן התמימות, של מי שקם בשעה מוקדמת, ומתחיל לעבוד על הקו מתל אביב לירושלים בחמש וחצי בבוקר. האם ייתכן שהיום יהיה כזה דבר? אנשי היו פונים אליך ברחוב, אומרים לך 'אתה הגיבור שלנו'. ואתה אמרת, 'שיחקתי בזמן שלא הייתה טלוויזיה, ואנשים לא שכחו אותי'".

דני דבורין בהלוויה של שייע גלזר. קובי אליהו
דני דבורין סופד/קובי אליהו
בני טבק בהלוויה של שייע גלזר. קובי אליהו
בני טבק/קובי אליהו
אבי נמני בהלוויה של שייע גלזר. קובי אליהו
אבי נמני/קובי אליהו
שינו זוארץ בהלוויה של שייע גלזר. קובי אליהו
שינו זוארץ/קובי אליהו

נח רזניק (צילום: קובי אליהו)

כדורגלן העבר נח רזניק. קובי אליהו
כדורגלן העבר נח רזניק/קובי אליהו
שרן ייני בהלוויה של שיע גלזר. קובי אליהו
שרן ייני/קובי אליהו
  • עוד באותו נושא:
  • שייע גלזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully