וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייע גלזר נפטר בגיל 91

29.12.2018 / 13:30

כדורגלן העבר האגדי, שבילה את מרבית הקריירה שלו במכבי תל אביב וזכה עמה בשש אליפויות, מת בבית החולים בגיל 91 בדיוק. בנו נועם: "אבא נגאל מייסוריו, הכאב הוא עצום. הוא היה דמות נערצת". מועד ההלוויה: ראשון ב-12:00 בבית עלמין ירקון

שייע גלזר בהלווייתו של מוני פנאן. ברני ארדוב
יהי זכרו ברוך. שייע גלזר/ברני ארדוב

כדורגלן העבר האגדי, יהושע (שייע) גלזר, הלך לעולמו כשהוא בגיל 91 בדיוק. גלזר שנולד בתל אביב בשנת 1927, הוא אחד מגדולי כדורגלני ישראל בכל הזמנים. את מרבית הקריירה העביר במכבי תל אביב, שאת מדיה לבש בשנים 1945-1962. הוא זכה איתה בשש אליפויות ושישה גביעים, כבש 171 שערים ב-256 הופעות בכל המסגרות ונחשב בזמנו לחלוץ הטוב בישראל. בנוסף, גלזר לבש את מדי נבחרת ישראל 35 פעמים וכבש 18 שערים. במסגרת חגיגות 50 שנה למדינת ישראל ב-1998, גלזר זכה לתואר "חלוץ היובל" ביחד עם נחום סטלמך ז"ל.

בנו, נועם גלזר, סיפר לוואלה! ספורט: "אבא נגאל מייסוריו. בשלושת הימים האחרונים הוא היה בבית החולים אחרי שהגיע מבית האבות בגלל שהיה לו חום. הכאב הוא עצום, אבא היה דמות נערצת עד יומו האחרון". הלווייתו תתקיים מחר בשעה 12:00 בבית העלמין ירקון, שער חסד.

בשנים האחרונות סבל גלזר מדמנציה וזכור המקרה שבו הוא יצא מבית האבות ועלה על אוטובוס, כאשר שעות ארוכות חיפשו אחריו. הכדורגל הישראלי אבל בעקבות לכתו.

שייע גלזר מבקר את אבי כהן. קובי אליהו
שייע גלזר הלך לעולמו ביום בו נפטר לפני 8 שנים אבי כהן. 29 בדצמבר הוא היום שבו מדינת ישראל ומכבי תל אביב נפרדו משתי אגדות כדורגל. בתמונה: גלזר בעת הביקור בבית החולים אצל אבי כהן ב-2010/קובי אליהו

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "ההתאחדות לכדורגל מביעה את צערה עם היוודע דבר פטירתו של שייע גלזר, מגדולי שחקני נבחרת ישראל, מכבי תל אביב והכדורגל הישראלי.

משה זוארץ, יו"ר ההתאחדות: "שייע גלזר הוא סמל ומופת לאורו גדלו וחונכו דורות רבים. יכולתו על המגרש היתה נדירה וסיפור חייו שזור בסיפורה של המדינה. גלזר היה אחד מעמודי התווך של נבחרת ישראל במהלך שני עשורים עם 35 הופעות ו-18 שערים, ובצד היותו חלוץ נפלא היה גם אדם עם חוש הומור ושמחת חיים עצומה. בדיוק לפני שנה חגגה לו ההתאחדות בתא הכבוד באצטדיון רמת גן יום הולדת 90 יחד עם שחקני נבחרת הנוער, שכללה גם הדלקת נרות חנוכה. אשרי הצעירים שזכו למפגש הזה עם גלזר, אשרינו שזכינו להיות עוד קצת במחיצתו ולכבד אותו. ההתאחדות לכדורגל משתתפת בצער המשפחה ותדע להנציח את גלזר, שעשה כל כך הרבה לטובת הכדורגל שלנו. יהי זכרו ברוך".

ממנהלת הליגה נמסר: "מנהלת הליגות ומשפחת הכדורגל מרכינים את ראשם היום עם מותו של שייע (יהושע) גלזר. משחקי המחזור ייפתחו בדקת דומייה לזכרו.

ארז כלפון, יו"ר המנהלת: אחד מגדולי השחקנים של הכדורגל הישראלי הלך מאיתנו היום. שייע ז"ל, היה אייקון בכדורגל הישראלי, והיה שותף לכמה מההישגים הגדולים של הכדורגל הישראלי ובהם השלושער שכבש בשנת 1950 לרשתה של נבחרת טורקיה, בניצחון 5:1 בשנת 1950 וחלק מהנבחרת שהפסידה 2:1 לנבחרת ברה"מ של לב יאשין האגדי. הכדורגל הישראלי התברך באחד מגדולי דור המייסדים של הענף, שהיה סמל ומופת למצוינות ספורטיבית שהביאה להעניק לו את התואר "חלוץ היובל" במלאת 50 למדינה, יחד עם חברו לנבחרת החלוץ נחום סטלמך. יהי זכרו ברוך".

השרה רגב: "שייע היה לא רק חלוץ נפלא על מגרש הכדורגל, אלא גם מגדולי החלוצים של ארגון 'ההגנה' שחבריו לחמו למען תקומתה של מדינת ישראל"

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה במוצאי השבת לפטירתו של שחקן העבר של נבחרת ישראל בכדורגל, שייע גלזר ז"ל ואמרה: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של שייע גלזר מגדולי שחקני הכדורגל של נבחרת ישראל לדורותיה. שייע היה לא רק חלוץ נפלא על מגרש הכדורגל, אלא גם מגדולי החלוצים של ארגון 'ההגנה' שחבריו לחמו למען תקומתה של מדינת ישראל. נוח בשלום על משכבך שייע. אני בטוחה שאוהדי הכדורגל בישראל יזכרו לעד את תרומתך האדירה לענף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully