וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא המדינה: "שייע גלזר תמיד היה חלוץ מרכזי בנבחרת החלומות שלי"

הנשיא ראובן ריבלין נפרד מאגדת הכדורגל: "אשא לעד את זיכרון המשחקים המופלאים". שמעון מזרחי: "אבד לנו מכבי אמיתי, החיוך סימל אותו"

שחקן העבר שייע גלזר מקבל חולצה ממוסגרת מאנשי ההתאחדות לכדורגל. אתר ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
שייע גלזר ביום ההולדת ה-90 שארגנה ההתאחדות לפני שנה/אתר רשמי, אתר ההתאחדות לכדורגל

הספורט הישראלי נפרד היום (שבת) מאחד הגיבורים הגדולים שלו, כדורגלן העבר שייע גלזר שהלך לעולמו בדיוק ביום הולדתו ה-91. בנו נועם סיפר: "אבא נגאל מייסוריו. בשלושת הימים האחרונים הוא היה בבית החולים אחרי שהגיע מבית האבות בגלל שהיה לו חום. הכאב הוא עצום, אבא היה דמות נערצת עד יומו האחרון".

הלווייתו תתקיים מחר בשעה 12:00 בבית העלמין ירקון, שער חסד.

עוד בנושא:
ביום הולדתו ה-91: שייע גלזר הלך לעולמו
שייע גלזר בראיון האחרון: "מה ארצה שיזכרו ממני? שהייתי החלוץ הכי גדול של מכבי תל אביב בכל הזמנים"

התמונה הימנית של לחיצת היד: שייע גלזר שחקן מכבי תל אביב לפני גמר גביע המדינה בשנות ה-60. מחצית ראשונה, סריקה
שייע גלזר, מימין, לפני גמר גביע המדינה כקפטן מכבי תל אביב/סריקה, מחצית ראשונה

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפרד: "שייע היה לאגדת כדורגל עוד בחייו. הוא היה מגדולי הכדורגלנים בישראל בכל הזמנים וחלוץ מרכזי בנבחרת החלומות שלי תמיד. נשימתה של מדינה שלמה נעתקה כאשר הכדור הגיע לרגליו של החלוץ עם חולצה מספר 9. שייע כבש 226 שערים בקריירה שלו, אבל לא פחות מכך את הלבבות של כולנו וזהו יום עצוב לכדורגל הישראלי ולאוהבי הכדורגל. שייע יהיה לי לעולם מאגדות הכדורגל הבולטות והאהובות ואשא את זיכרון המשחקים המופלאים שהעניק לנו תמיד".

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה במוצאי השבת לפטירתו של שחקן העבר של נבחרת ישראל בכדורגל, שייע גלזר ז"ל ואמרה: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של שייע גלזר מגדולי שחקני הכדורגל של נבחרת ישראל לדורותיה. שייע היה לא רק חלוץ נפלא על מגרש הכדורגל, אלא גם מגדולי החלוצים של ארגון 'ההגנה' שחבריו לחמו למען תקומתה של מדינת ישראל. נוח בשלום על משכבך שייע. אני בטוחה שאוהדי הכדורגל בישראל יזכרו לעד את תרומתך האדירה לענף".

מנהלת הליגה הודיעה כי כל משחקי המחזור ייפתחו בדקה לזכרו של גלזר, והיו"ר ארז כלפון ספד לו: "אחד מגדולי השחקנים של הכדורגל הישראלי הלך מאיתנו היום. שייע ז"ל, היה אייקון בכדורגל הישראלי, והיה שותף לכמה מההישגים הגדולים של הכדורגל הישראלי ובהם השלושער שכבש בשנת 1950 לרשתה של נבחרת טורקיה, בניצחון 5:1 בשנת 1950 וחלק מהנבחרת שהפסידה 2:1 לנבחרת ברה"מ של לב יאשין האגדי. הכדורגל הישראלי התברך באחד מגדולי דור המייסדים של הענף, שהיה סמל ומופת למצוינות ספורטיבית שהביאה להעניק לו את התואר "חלוץ היובל" במלאת 50 למדינה, יחד עם חברו לנבחרת החלוץ נחום סטלמך. יהי זכרו ברוך".

יו"ר ההתאחדות משה זוארץ: "שייע גלזר הוא סמל ומופת לאורו גדלו וחונכו דורות רבים. יכולתו על המגרש היתה נדירה וסיפור חייו שזור בסיפורה של המדינה. גלזר היה אחד מעמודי התווך של נבחרת ישראל במהלך שני עשורים עם 35 הופעות ו-18 שערים, ובצד היותו חלוץ נפלא היה גם אדם עם חוש הומור ושמחת חיים עצומה. בדיוק לפני שנה חגגה לו ההתאחדות בתא הכבוד באצטדיון רמת גן יום הולדת 90 יחד עם שחקני נבחרת הנוער, שכללה גם הדלקת נרות חנוכה. אשרי הצעירים שזכו למפגש הזה עם גלזר, אשרינו שזכינו להיות עוד קצת במחיצתו ולכבד אותו. ההתאחדות לכדורגל משתתפת בצער המשפחה ותדע להנציח את גלזר, שעשה כל כך הרבה לטובת הכדורגל שלנו. יהי זכרו ברוך".

שמעון מזרחי, יו"ר מכבי תל אביב בכדורסל: "ידיעה מרה הגיעה לאוזנינו היום, בדבר פטירתו של אחד מגדולי שחקני הכדורגל של ישראל בכלל ושל מכבי ת"א בפרט - שייע גלזר ז"ל. יכול אנוכי לומר כי אני אישית ובני דורי נמשכנו לכדורגל בזכותו ורבים מאיתנו נהרו ממגרש המכבייה הישן לצפות במשחקיה של מכבי ת"א כאשר שייע גלזר מככב שם. מעטים הם החלוצים שידעו להריח שערים כמו שייע אבל זה לא בא לו בקלות. זה בא במאמץ רב, בהשקעה, ברדיפה אחרי הכדור וברצון עז לנצח ולא בכדי הרבה בזכותו של שייע, זכה המועדון בזמנו ב-6 אליפויות וב-6 גביעי מדינה.

"מה שסימל את שייע היה החיוך המתמיד שלו, האהבה למועדון וגם אהבת הארץ הזו. זוכר אנוכי כשכולנו היינו מודאגים כשבאחד הימים נאמר שייתכן וקבוצה מחו"ל חפצה מאוד בשירותיו של שייע. היינו בחרדה עד שבסופו של יום שייע הודיע 'אני לא עוזב את הארץ ואני לא עוזב את מכבי' ואבן נגולה מליבנו. שייע נהג לבוא למשחקי הכדורסל שלנו, היה לו קשר הדוק עם השחקנים. הכרתי אישית אותו ואת אחיו, והואיל באותם ימים לא היה נהוג לתגמל את השחקנים בכסף, דאג לו מועדון מכבי תל אביב להיות חבר באגד ורבים מהנוסעים אהבו לדבר איתו על כדורגל, ועל העובדה שהיה שחקן נבחרת ישראל ששיחק בשורותיה והבקיע 18 שערים. אבד לנו מכבי אמיתי, סמל ודוגמה למועדון. יהיה זכרו ברוך".

  • עוד באותו נושא:
  • שייע גלזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully