וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברפול: סוקרטיס תקף את מוחמד סלאח בירידה למחצית, קיאון: "לארסנל יש הגנה של ילדים"

הבלם היווני זעם על המצרי, שלטענתו צלל כדי לסחוט פנדל, ואן דייק הפריד. וגם: קלופ "כמעט בכה" מהמחווה של מוחמד סלאח, קיאון על ארסנל: "הביאו שוער שלא שווה אפילו סגל בגרמניה"

שחקן ארסנל סוקרטיס תוקף את שחקן ליברפול מוחמד סלאח. מתוך טוויטר, אתר רשמי
סוקרטיס מנסה לתקוף את סלאח/אתר רשמי, מתוך טוויטר

חמישה ימים לפני משחק החוץ מול מנצ'סטר סיטי, הביסה אתמול (שבת) ליברפול ללא תנאי את ארסנל 1:5 עם שלושער של רוברטו פירמינו ושערים של מוחמד סלאח וסאדיו מאנה. עם זאת, במשחק היו החלטות שיפוט בעייתיות ואירועים שלאו דווקא קשורים ישירות לכדורגל.

בירידה למחצית ניסה בלם ארסנל סקורטיס לתקוף את מוחמד סלאח לאחר שזה, לטענתו, צלל ברחבה בגלל מגע רך מצידו, במה שהוביל לפנדל הראשון מבין שניים שקיבלה הקבוצה של יורגן קלופ. סוקרטיס צעק על סלאח ואף ניסה להתקרב אליו, אבל מספר שחקני ליברפול ואנשי צוות נוספים נכנסו בין השניים והפרידו ביניהם. בשלב מסוים וירג'יל ואן דייק הגיע להגן על המצרי ושוחח עם סקורטיס במנהרה.

עוד בנושא:

ליברפול הביסה 1:5 את ארסנל, רוברטו פירמינו חגג עם שלושער
וירג'יל ואן דייק: "זו זכות להיות שחקן ליברפול בימים האלה"

וירג'יל ואן דייק שחקן ליברפול. רויטרס
הגן על סלאח. ואן דייק/רויטרס

המספרים

* ארסנל נגד ליברפול עם 155 שערים הוא המפגש הפורה ביותר בתולדות הפרמיירליג בין שתי קבוצות.

* ליברפול השיגה 54 נקודות מתוך 60 עד כה, פתיחת העונה השלישית בטיבה אחרי 20 מחזורים (צ'לסי ב-2005/6 עם 55 ומנצ'סטר סיטי של העונה שעברה עם 58).

* ליברפול לא הפסידה ב-31 משחקי הליגה האחרונים באנפילד, הריצה הכי ארוכה שלה בפרמיירליג ביחד עם הרצף בין דצמבר 2007 לאוגוסט 2009.

* ליברפול נקלעה לפיגור באנפילד בליגה לראשונה מאז 30 בדצמבר 2017, שנה פחות יום לפני המשחק מול ארסנל.

* ארסנל חטפה רביעייה במחצית בפעם הרביעית בפרמיירליג כשליברפול אחראית למקרה נוסף בפברואר 2014.

* ארסנל סגרה 20 משחקי חוץ ברציפות ללא ניצחון מול אחת מהיריבות שלה מ"שש הגדולות" כשהיא מפסידה ב-10 מ-12 המשחקים האחרונים הללו.

* רוברטו פירמינו, שכבש שלושער, היה מעורב ב-11 שערים בשמונה משחקי ליגה שלו נגד ארסנל, יותר מאשר מול כל קבוצת ליגה אחרת.

* פירמינו גם הפך לברזילאי הראשון שכובש שלושער בפרמיירליג.

אונאי אמרי מאמן ארסנל. רויטרס
"הגנה של ילדים קטנים". אונאי אמרי/רויטרס

מי שחטף ביקורת בארסנל היה השוער ברנד לנו, שאמנם לא היה אשם במיוחד בשערים ואפילו סיפק כמה עצירות שמנעו אולי תבוסה כבדה יותר. "לנו אפילו לא שייך לסגל של נבחרת גרמניה", אמר בלם העבר של ארסנל ואנגליה מרטין קיאון, "הוא יותר טוב מפטר צ'ך? אני לא חושב, אבל פטר צ'ך לא שיחק מאז ספטמבר". על ההבדלים בין שתי הקבוצות אמר קיאון: "ליברפול קונה בהרואדס (חנות יוקרה אנגלית) וארסנל לא. ליברפול הוציאה 65 מיליון ליש"ט עבור שוער, 75 מיליון על ואן דייק. ארסנל מוציאה 25 מיליון ליש"ט על שוער שאפילו לא היה בסגל של נבחרת גרמניה".

חלוץ ליברפול לשעבר מייקל אואן הוסיף: "אם יש לך רק ארבעה או חמישה שחקנים שאתה רוצה לבנות סביבם את הקבוצה, אתה צריך לחלק את התקציב שלך בצורה יותר הגיונית". קיאון הוסיף: "ליברפול במהלך פרויקט, ארסנל אולי בהתחלה של פרויקט, ויש לה עוד הרבה מאוד דברים לעבוד עליהם".

קיאון העביר גם ביקורת על משחק ההגנה הרשלני של ארסנל ואמר: "זו הגנה מבוהלת, הקטור ביירין חסר מאוד. ההגנה של ארסנל זו הגנה של ילדים, ליכשטיינר לא סוגר נכון במצבים נייחים ובהתקפה נוספת". על הפנדל שליברפול קיבלה אחרי שסוקרטיס ספק הכשיל את סלאח ברחבה אמר בלם העבר: "אני חושב שזה רך, אבל אתה לא יכול לצאת ולדוג כמו עיוור. זו הגנה אומללה, אתה לא יכול לבצע תיקול במצב כזה".

יורגן קלופ מאמן ליברפול. רויטרס
מסופק, איך לא? קלופ/רויטרס

קלופ, שקבוצתו עדיין לא מנוצחת ב-20 משחקי הליגה העונה, אמר בסיום: "בינתיים אין מה להתלונן... לא בכל יום אתה מנצח 1:5 את ארסנל, אבל היו רגעים במשחק שבהם יכולנו לשחק יותר טוב, וללא ספק להגן יותר טוב. עדיין אהבתי את ההופעה שלנו, כי הראינו הרבה לחימה. אתה אף לא יודע איך תגיב כשאתה נקלע לפיגור מוקדם, אבל הפעם הגבנו בצורה מדהימה. השער השני היה יוצא מהכלל, והוא החל עם פעולת הגנה נהדרת של סאדיו מאנה, שזכה בכדור, ואיפשר לפירמינו לחדור את ההגנה של ארסנל. אהבתי מאוד כשקיבלנו פנדל במחצית השנייה, ומו סלאח נתן לבובי (פירמינו) לבעוט כדי להשלים שלושער, זה היה אחד הדברים הנחמדים שראיתי אי פעם".

קלופ: ככה כמעט בכיתי ממוחמד סלאח

עם זאת, קלופ מבהיר ששחקני ליברפול לא באופוריה וממש לא מתחילים לחגוג אליפות. "כששמענו על התוצאה של טוטנהאם לפני הפתיחה היו פה הרבה אנשים ששמחו ורקדו, אבל בחדר ההלבשה שלנו לא הייתה שום תגובה. שום חיוך, כלום. כי היינו מרוכזים מאוד. לא נתנו לזה להשפיע על המשחק. אנחנו בריצת מרתון, וזה רק חצי הדרך. המטרה הראשונה שלנו היא להעפיל לליגת האלופות, ואני לא חושב שאפילו את זה אנחנו קרובים להבטיח. מה שחשוב זה רק המשחק הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully