וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא בעידן סטיב קר ותשואות מהקהל: גם גולדן סטייט נשבתה בקסם של לוקה דונצ'יץ'

הקהל באורקל ארינה התמוגג מילד הפלא של דאלאס, גם דריימונד גרין וסטף קרי היללו. וגם: שיא הנקודות במותחן המשוגע בין וושינגטון לפיניקס, והלילה המעודד של ג'ונה בולדן בפילדלפיה

רויטרס

לוקה דונצ'יץ' ממשיך לרכוש עוד ועוד מעריצים ברחבי ה-NBA. אמש (שבת) לברון ג'יימס הזכיר אותו בנשימה אחת עם הכוכבים הכי גדולים בליגה, כשניסה להסביר מדוע האמירות שלו לגבי שיתוף פעולה עתידי עם אנתוני דייויס אינן בגדר השפעה אסורה (Tampering).

"תשאלו אותי אם הייתי רוצה לשחק עם קווין דוראנט. תשאלו אותי אם הייתי רוצה לשחק עם ג'ימי באטלר. או עם קיירי אירווינג, יאניס, אמביד, בן סימונס, דונצ'יץ', כולם. מיד אגיד שכן, לא מדובר במדע טילים כאן", אמר ג'יימס, ובין השורות גרם ללא מעט חובבי NBA להבין שדונצ'יץ' נתפס גם בקרב השחקנים בליגה כדבר האמיתי.

הלילה (בין שבת לראשון) גם האלופה גולדן סטייט נשבתה בקסמיו. דאלאס שלו אמנם הפסידה 120:116 לווריירס, ודונצ'יץ' עצמו ראה את דקות ההכרעה מהספסל בשל פציעה (שמסתמנת כקלה), אולם ב-30 דקות על הפרקט באורקל ארינה הספיק ילד הפלא הסלובני לעשות די והותר. הוא קלע ברבע הראשון לבדו 14 נקודות - הכי הרבה לרוקי נגד גולדן סטייט ברבע פותח בעידן סטיב קר. והמהלכים שלו, כולל דאנק על הראש של ג'ונאס ירבקו ושלשה על הפרצוף של קווין דוראנט ושון ליבינגסטון, סחטו קריאות התפעלות אפילו מהאוהדים היריבים של גולדן סטייט.

עוד בנושא

גולדן סטייט ניצלה, טורונטו הובסה, האלמוני של וושינגטון הדהים
ב-NBA זועמים, אבל לברון מתעקש: "הם לא יכולים לשלוט בי"
הפיסות החסרות: דני גרין וברוק לופז פורחים בטורונטו ומילווקי

לוקה דונצ'יץ' עם אוהדי גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
האוהדים, המאמנים, השחקנים - כולם ב-NBA כבר מאוהבים. דונצ'יץ'/רויטרס

בסופו של דבר הוא סיים עם 19 נקודות ו-5 אסיסטים, מספרים קצת פחות טובים מאלו שסיפק בשלושת המשחקים הקודמים, אבל הרשים לא פחות. "הבחור הזה טוב, טוב מאוד", שיבח אותו דריימונד גרין. "יש לו את זה, והוא הולך להיות בעיה לכל יריבה ב-NBA. בעצם, הוא בעיה כבר עכשיו והוא הולך להיות שחקן טוב מאוד להרבה שנים. הוא מלהיב, והוא די הרים את המאבריקס לבדו".

כך או כך, סטף קרי התלהב גם כן מהביצועים שלו. "הוא מאוד מוכשר. חכם, עם הבנת משחק גבוהה, זה ברור", אמר קרי. "יש לו המון ביטחון במשחק שלו, הרבה סוואג. הוא הגיע לוהט היום. למרות שהוא רוקי הוא מוצא דרך להגיע למספרים שלו ולמהלכים שלו מדי ערב. וברור שהוא מתפתח להיות כוכב".

דונצ'יץ' גם החזיר אהבה לאוהדי הווריירס. במהלך הרבע השלישי הוא נתקל בשוגג באוהד גולדן סטייט בן 10 שישב בסמוך לפרקט. אחרי שהתרומם הוא דאג לשלומו, ובסיום העניק לו את גופיית המשחק שלו עם חתימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מוקד עניין אחר במשחקי הלילה היה המשחק בין וושינגטון לפיניקס. על פניו זה אמור היה להיות משחק זניח יחסית, אבל ההתפתחויות שבו הפכו אותו להיסטורי ממש. שלוש הארכות נרשמו במשחק, ובסופו של דבר ניצחה וושינגטון 146:149 - 295 נקודות בסך הכל, הכי הרבה ב-NBA מאז ב-6 באפריל 2008, אז דנבר וסיאטל קלעו יחדיו 298 נקודות במשחק שנגרר לשתי הארכות.

פיניקס הפכה לקבוצה הראשונה מאז סיאטל ב-2008 שמפסידה למרות שקלעה 145 נקודות ומעלה במשחק. וכוכב וושינגטון בראדלי ביל היה הנהנה המרכזי ממפגן הקליעות, כשניצל את חסרונו של ג'ון וול הפצוע והוביל את הוויזארדס עם 40 נקודות, 11 ריבאונדים ו-15 אסיסטים (טריפל דאבל ראשון בקריירה).

"היה מעייף וכיף", אמר ביל בסיום. "אפשר רק ליהנות ממשחקים כאלה, ואין ספק שזה היה מבחן אופי עבורנו. ג'ון פצוע, ויש הרבה שחקנים חדשים. היינו צריכים להתאים את עצמנו תוך כדי המשחק, ואני שמח שעשינו זאת".

בראדלי ביל, וושינגטון וויזארדס חוגג. AP
איזה משחק משוגע. בראדלי ביל/AP

הגיבור המפתיע של הוויזארדס היה תומאס בריאנט הצעיר, בחירת סיבוב שני בדראפט 2017 ושחקן אלמוני למדי, שקבע שורה סטטיסטית נדירה. הוא סיים עם 31 נקודות - שיא קריירה, כמובן - ודייק ב-14 מ-14 מהשדה. מדובר בנתון השני הכי טוב בתולדות ה-NBA, שני רק לווילט צ'מברליין שקלע 18 מ-18 בעבר (גארי פייטון קלע גם כן 14 מ-14 מהשדה בשנת 1995).

"זה מדהים, במהלך המשחק לא היה לי מושג שאני עושה היסטוריה", אמר בריאנט בן ה-21, ששיחק בעונה שעברה 15 משחקים בלייקרס, והפך לאחרונה לשחקן חמישייה בוושינגטון בעקבות הפציעה של דוויט הווארד. ההישג של בריאנט מדהים עוד יותר בהתחשב בכך שכל 14 סלי השדה שלו נקלעו בקרבת הטבעת (Restricted Area). לשם השוואה, השחקן היחיד ב-NBA ב-20 השנים האחרונות שסיים משחק ללא החטאה מה-Restricted Area הוא שאקיל אוניל, שקלע משם 15 מ-15 בפברואר 2009.

תומאס בריאנט, וושינגטון וויזארדס, מטביע. AP
א-לה שאקיל אוניל. תומאס בריאנט/AP

עוד מאורע מעניין שהתרחש הלילה ב-NBA מנקודת מבט ישראלית: ג'ונה בולדן, אקס מכבי תל אביב, קבע שיאי קריירה בדקות (25), ריבאונדים (9), חסימות (4) ונקודות (4) בניצחון פילדלפיה על טורונטו החבולה (101:126). בולדן, שהוקפץ לאחרונה מקבוצת הג'י-ליג של הסיקסרס בחזרה לקבוצת ה-NBA, עלה לפרקט כבר במהלך הרבע הראשון, וחסם שלוש פעמים בשלוש הדקות הראשונות שלו במגרש, כשהקהל הביתי בפילדלפיה מביע התלהבות מהיכולות המפתיעות של מי שבקושי שיחק עד עכשיו.

"אני אתלט ויכול לשמור על כמה עמדות. ואם אני יכול לחסום זריקה, אעשה את זה", אמר בולדן בהתייחס ליכולות ההגנתיות המעודדות שהפגין הלילה. "כשחתמתי בפילדלפיה ידעתי שאני מגיע לקבוצה שתרוץ בצמרת ושכבר יש שחקנים טובים בכל עמדה. לא ציפיתי לזה, אבל נשלחתי כבר כמה פעמים לג'י-ליג. למזלי, התברר ששם יכולתי להחזיר לעצמי את הביטחון. שמרתי על גישה חיובית והלילה זה השתלם".

בן ארצו בן סימונס אמר ש"ג'ונה היה אדיר הגנתית, ובהתקפה הוא הלך חזק לטבעת. אהבתי איך שהוא השפיע על המשחק הלילה".

ג'ונה בולדן, פילדלפיה סיקסרס, חוסם את פרד ואנווליט, טורונטו ראפטורס. רויטרס
ברוך הבא ל-NBA. בולדן חוסם את ואנווליט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully