וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה במכבי תל אביב: "לא שיחקנו מול אחת מאריות היורוליג"

22.12.2018 / 7:50

הצהובים היו מרוצים מהלחימה מול ז'לגיריס, אך הודו: "קבוצה סבירה בסך הכל, זה עוד משחק שיכולנו לקחת". וגם: רצף המשחקים שיכריע את גורל העונה והחגיגות של שאראס

אתר רשמי

1. לפחות היתה לחימה

מכבי תל אביב רשמה אמש (שישי) את הפסדה העשירי העונה ביורוליג ב-14 מחזורים כשנוצחה 80:73 בקובנה בידי ז'לגיריס. הצהובים היו בתמונת המשחק במהלך הרבע הראשון, אלא שבריחה של הליטאים יצרה פער קטן אותו החזיקה עד לסיום.

אנשי המועדון הצהוב היו מאוכזבים מההפסד בסיום, אך די מרוצים מהעובדה שבניגוד לפתיחת העונה, הקבוצה לא התפרקה כשנכנסה לפיגור משמעותי ונשארה להילחם עד הסוף. "זה מקום קשה לשחק בו, אני חושב שנלחמנו לאורך כל המשחק", אמר אנג'לו קלויארו שסיפק 4 נקודות לצד 5 אסיסטים ו-3 ריבאונדים, "הם קלעו כמה זריקות גדולות, אנחנו היינו יכולים לעשות עבודה טובה יותר בריבאונד. מה שהיה חסר לניצחון היו עוד שני עצירות בהגנה".

שני שחקנים רשמו משחק טוב מאוד במכבי תל אביב - סקוטי ווילבקין קלע 20 נקודות עם 4 שלשות מ-10 נסיונות, וג'וני אובריאנט הוסיף 18 נקודות ב-30 וחצי דקות. "מגרש קשה לשחק בו", אמר השני. "עשינו עבודה טובה בלהישאר במשחק ובלחימה, חייבים להשתפר בסגירת הקלעים של היריבה".

בצד המנצח, שרונאס יאסיקביצ'יוס ששוחח עם ראשי הצהובים חגג את הניצחון הגדול: "זה כנראה השבוע שעשינו בו הכי פחות טעויות מנטליות. היה לנו שבוע הגנתי נפלא. נדבר על זה לעוד הרבה זמן. המפתח להכל היה הגנה, יש קבוצות שהן יותר מוכשרות התקפית, אנחנו לא, ואנחנו צריכים לחפור עמוק כדי לנצח משחקים ביורוליג. אני מאוד מרוצה".

עוד בנושא:

שמעון מזרחי וטל ברודי מועמדים להכנס להיכל התהילה של הכדורסל
ווילבקין: "עוד משחק מתסכל". ספרופולוס: "יהיו עוד הזדמנויות"
מכבי תל אביב הפסידה לז'לגיריס קובנה 80:73 בחוץ

שחקן מכבי תל אביב, אנג'לו קלויארו. ברני ארדוב
שתי עצירות בהגנה עשו את ההבדל. קלויארו/ברני ארדוב

2. עוד משחק הולך לאיבוד

למרות התחושה כי השחקנים נתנו את הכל, נרשמה אכזבה די גדולה אצל אנשי המועדון, שראו הזדמנות נוספת לחזור למאבק על ההצלבה הולכת לאיבוד. "ז'לגיריס קבוצה שרשמה עונה גדולה בעונה שעברה, אבל העונה היא קבוצה סבירה בסך הכל", אמר אחד מאנשי הקבוצה אמש, "לא שיחקנו מול אחת מאריות היורוליג, וזה הפסד שלישי לפחות העונה במשחק שיכולנו לקחת, ביחד עם גראן קנאריה ובאסקוניה. עשינו עבודה לא טובה, ולא היינו קרובים לנצח. זה חבל, למרות שמבחינת הרוח היינו שם".

למרות מבול השלשות של ז'לגיריס, שקלעה 11 מ-20 מחוץ לקשת (שיא עונה עבורה גם באחוזים וגם במספר השלשות), בצוות המקצועי בעיקר עסקו בסגירה של של שחקני הפנים. "12 ריבאונד התקפה זה הרבה, זה לא המון, אבל זה מספר די משמעותי", אמרו במכבי תל אביב, "כשאיבדנו את היתרון בצבע, איבדנו את המשחק".

עוד באותו נושא

ווילבקין: "עוד משחק מתסכל". ספרופולוס: "יהיו עוד הזדמנויות"

לכתבה המלאה
שרונאס יאסיקביצ'יוס מאמן ז'לגיריס קובנה. רויטרס
לא מאמן את אחת מאריות היורוליג. שאראס/רויטרס

3. הכל באמת פתוח?

למרות ההפסד שדרדר את הצהובים למקום ה-14 בטבלה, במועדון שידרו בסיום כי תמונת העלייה עדיין פתוחה לחלוטין. "אם נמשיך להילחם ככה במשחקים הבאים יש לנו עוד סיכוי לעשות משהו", אמר יאניס ספרופולוס. אנשי הקבוצה אמרו כי המאמן היווני לא נוהג לדבר על דברים שהוא לא מאמין בהם, והוא בהחלט גורם לשחקנים להאמין שניתן לרשום את הקאמבק הגדול.

במועדון יודעים כי המשחק בשבוע הבא נגד מילאנו הוא בעל חשיבות גדולה. מתוך ארבע הקבוצות שנמצאות כעת במאזן 7:7 בין המקומות 6 ל-9, הפסידה מכבי תל אביב לשתיים - ברצלונה וז'לגיריס קובנה, וניצחה את באיירן מינכן. אם תדע לנצח את מילאנו שבמאזן כזה, תוכל לשמור על פער סביר, לפחות מבחינת נראות, מההצלבה.

עוד ציינו במכבי תל אביב כי למרות שפתיחת הסיבוב השני ביורוליג תזמן להם את צסק"א מוסקבה וריאל מדריד בחוץ בשניים מתוך שלושת מחזורי הפתיחה, המאני טיים יגיע החל מהמחזור ה-19. בין המחזורים 19 ל-29 תשחק הקבוצה שישה משחקי בית וסדרה של משחקים ישירים נגד קבוצות שנלחמות איתם על העלייה, כשלא תפגוש את אחת מאריות היורוליג שוב עד המחזור ה-30, אז תתארח אצל פנרבחצ'ה.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
זה ייתכן, זה אפשרי. ספרופולוס/דני מרון

4. סוף סוף יש זמן להתאמן

מאז שהגיע למכבי תל אביב חוזר ספרופולוס על כך שבשל לוח המשחקים הצפוף של קבוצתו ומשחקי הנבחרת, הוא לא מעביר אימונים "אמיתיים", לדבריו, שיעזרו לו להנחיל את השיטה שהוא רוצה להביא לקבוצה. שבעה אימונים ספר המאמן בחודש בצהוב, כשאת רוב ההתקדמות טוען כי עשתה הקבוצה בתדריכי וידאו שונים.

השבוע יהנה היווני מסיטואציה לא רגילה. משום שהעפילו אוטומטית לרבע גמר גביע המדינה, לא ישתתפו שחקניו במסגרת המקומית ומשחק הליגה שלהם נדחה לחודש פברואר. כך שהמשחק הבא של ספרופולוס יגיע נגד מילאנו ביום חמישי, והוא יוכל לרשום לפחות ארבעה ימי אימונים מלאים. "יש צ'אנס להכנה כמו שצריך למשחק, נקווה שזה גם יתבטא בתוצאה טובה", אמרו במועדון בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully