וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון מזרחי וטל ברודי מועמדים להכנס להיכל התהילה של הכדורסל

22.12.2018 / 0:31

יו"ר מכבי תל אביב ב-50 השנים האחרונות והקפטן לשעבר של המועדון הם הישראלים הראשונים שמועמדים להכנס להיכל התהילה בספרינגפילד ביחד עם כריס וובר, ג'ק סיקמה, רודי טומג'אנוביץ', ולאדי דיבאץ ודוני וולש

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי וקפטן המועדון לשעבר טל ברודי הוכרזו בין המועמדים להתקבל להיכל התהילה של הכדורסל בספרינגפילד שבארצות הברית. מדובר בכבוד הגדול ביותר שניתן לחלוק בענף, להיכלל לצד גדולי השחקנים, המאמנים והתורמים למשחק שהמציא ג'יימס נייסמית' בדיוק היום לפני 127 שנים.

עצם המועמדות של שמעון מזרחי וטל ברודי הינה כבוד גדול ששמור לשמות הגדולים ביותר שידע משחק הכדורסל, רבים מהם מה-NBA. עד כה התקבלו רק 389 אנשים מאז המחזור הראשון ב-1959, ביניהם שחקנים ושחקניות, מאמנים ומאמנות, שופטים, קבוצות ותורמים גדולים למשחק.

בין שאר המועמדים להיכנס השנה להיכל התהילה ניתן למצוא את כריס וובר, צ'ונסי בילאפס, טים הארדאוויי, ג'ק סיקמה, רודי טומג'אנוביץ', פול ווסטפול, ג'ורג' קארל, מאגסי בוגס, ג'ים ולוואנו, דוני וולש והשדר מארב אלברט.

עוד בנושא:
עוד אכזבה, מכבי תל אביב הפסידה לז'לגיריס 80:73
ווילבקין: "עוד משחק מתסכל, הם הרגו אותנו בריבאונד"

שמעון מזרחי מכבי תל אביב. קובי אליהו
יו"ר מכבי תל אביב ב-50 השנים האחרונות, וכעת כבוד חדש. שמעון מזרחי/קובי אליהו

בקטגוריה בה מועמד מזרחי נכללו עד כה 73 בני אדם, ביניהם ממציא המשחק ד"ר ג'יימס נייסמית'. רק 10 נולדו מחוץ לארצות הברית ורק 6 מהעשרה הגיעו מאירופה. מעולם לא נבחר נציג ישראלי להיכל התהילה בספרינגפילד, כאשר הנציג עם הקשר האדוק ביותר לכחול-לבן הוא המאמן האמריקני אלמר ריפלי, שאימן את הארלם גלובטרוטרס והדריך את נבחרת ישראל במשחקים האולימפיים הראשונים שלה (הלסינקי 1956).

מזרחי הוגדר לאחרונה בתור "אגדת יורוליג", על ידי המפעל הבכיר באירופה. הוא יו"ר מכבי תל אביב החל משנת 1969, והוביל את הקבוצה לחמש זכיות בגביעי אירופה ולשליטה מוחלטת בכדורסל הישראלי כשבסך הכל זוכה המועדון ב-104 תארים רשמיים.

הגעתו של ברודי לישראל בשנת 1966 עזרה לשנות את פני הכדורסל הישראלי והוא היה חלק מהזכיות הראשונות בגביעי אירופה. ברודי נכלל גם הוא בין הקטגוריית המועמדים הבין לאומיים על אף היותו יליד ארצות הברית. בין יתר המועמדים השנה בקטגוריה אפשר למצוא גם את ולאדה דיבאץ', טוני קוקוץ' ואלפונסו פורד, על שמו קרוי פרס מלך הסלים ביורוליג.

חברי נבחרת החלומות של ארצות הברית במשחקי ברצלונה 1992 הם המפורסמים ביותר בהיכל וניתן למצוא ביניהם את מייקל ג'ורדן, מג'יק ג'ונסון, לארי בירד, צ'רלס בארקלי וקרל מאלון. בשנה שעברה התקבלו, בין היתר, דינו ראדג'ה, ריי אלן, גרנט היל, ג'ייסון קיד וסטיב נאש.

טל ברודי לשעבר שחקן מכבי תל אביב. לשכת העיתונות הממשלתית
עזר לשנות את פני הכדורסל. טל ברודי/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully