וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לקבל קצת שקט? השבוע שעבר על הפועל באר שבע

21.12.2018 / 12:00

בכר שם את הפוקוס על בית"ר תל אביב/רמלה והגביע, המתח בחדר ההלבשה ירד ובגזרת ההעברות הכול עדיין רגוע. הפועל באר שבע מנסה לשמור על אווירה משוחררת, אבל הדחה סנסציונית מהמפעל וינואר שבפתח יכולים להציף מחדש את כל הבעיות

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. זהירות, גביע

ברק בכר הוא לא מסוג המאמנים שדבוקים למסך הטלוויזיה כשאין לו באותו יום משחק של הפועל באר שבע. מי שמכיר את המאמן יודע שכאשר הוא רוצה לדעת ולהכיר, הוא מעדיף לעשות זאת במגרש. כבר פעמיים נסע בכר בחודש האחרון לצפות במשחקים של בית"ר תל אביב רמלה. ביום שישי לפני שבוע הוא סיים את האימון המסכם לקראת המפגש מול עירוני קרית שמונה ונסע מבאר שבע לאצטדיון ברמלה כדי לעקוב אחר הקבוצה אותה הוא יפגוש במוצ"ש בטרנר במסגרת גביע המדינה. זה היה אולי בשיא המשבר המקצועי הגדול ביותר שחוותה באר שבע מאז לקח אותה בכר כמאמן צעיר. אחרי שלוש תוצאות התיקו בשבוע אחד, הלחץ על המועדון היה מאוד גדול. לצד הציפייה ליציאה מהבור בליגה, צריך היה להתחיל לפזול לקראת המפעל שאמור להציל את העונה של האלופה.

אם יש משהו שהפועל באר שבע חושבת עליו כרגע יותר מכל זה גביע המדינה. בפעם האחרונה זה קרה לה ב-1997. 22 שנים מחכים לגביע בבאר שבע וגם בשלוש העונות הנפלאות עם האליפויות הנהדרות, הגביע חמק לבאר שבע מהידיים. בעונה בה הודחה הקבוצה מאירופה וקרוב לוודאי סיימה את סיפור הליגה כבר בשליש הראשון של העונה, גביע המדינה זה ההישג היחיד שנותר והפועל באר שבע מתכוונת להילחם עליו בכל הכוח. מפגש ביתי בטרנר מול קבוצה מהלאומית, היה יכול להיחשב לטיול של אחר הצהריים בפארק בשלוש השנים האחרונות, אבל לא העונה. בכר חזר עם מטען שלם של תובנות על בית"ר תל אביב רמלה והשחקנים קיבלו ויקבלו את החומר כאילו זה היה גמר גביע. הכל כדי לצאת בשלום ולהמשיך לסיבוב הבא.

עוד בנושא:

חאתם עבד אלחמיד בספק לשבת, מיגל ויטור עשוי לפתוח
ברק בכר: "לחזור במצבנו זה לא מובן מאליו, עצרנו את כדור השלג"

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. שלומי גבאי
כבר פעמיים נסע בכר בחודש האחרון לצפות במשחקים של בית"ר תל אביב רמלה. ביום שישי לפני שבוע הוא סיים את האימון המסכם לקראת המפגש מול עירוני קרית שמונה ונסע מבאר שבע לאצטדיון ברמלה כדי לעקוב אחר הקבוצה אותה הוא יפגוש במוצ"ש/שלומי גבאי

2. החילופים של שהר וקבהא כמשל. אופטימיות זהירה במועדון

אם היה משהו שעליו עבדו בקבוצה בתקופה האחרונה זה הורדת המתח בחדר ההלבשה. יותר מדי שחקנים שמחשיבים את עצמם לכוכבים בליגה הזו לא פותחים בהרכב ומדובר בחבית נפץ שעלולה להתפוצץ כשהקבוצה לא פוגעת

זה היה שבוע די רגוע בבאר שבע. המהפך בחסות נייג'ל האסלביינק במוצ"ש שעבר, הכניס את המערכת לרגיעה. גם משחק האימון מול מכבי קרית גת באמצע השבוע עם ההופעות הטובות של מיגל ויטור ואורן ביטון, הזכיר לרבים בקבוצה את מה שנשכח וזו תחושת סיפוק ואופטימיות. בכר הרגיש את השינוי כבר בשבת שעברה דווקא באופן שבו יצאו מרואן קבהא ובן שהר מהמגרש. הראשון הוחלף כבר בדקה ה-30 בגלל הפיגור המוקדם לטובת שחקן התקפי. השני יצא במחצית השנייה ולא נשאר עד הסוף כדי לנסות להפוך את התוצאה. שניהם היו מאוכזבים מהחילוף. שניהם לא הראו זאת. העובדה שיצאו בריצה כדי לא לבזבז זמן יקר לטובת הקבוצה, תפסה את העין והלב אצל בכר יותר מהניצחון עצמו.

אם היה משהו שעליו עבדו בקבוצה בתקופה האחרונה זה הורדת המתח בחדר ההלבשה. יותר מדי שחקנים שמחשיבים את עצמם לכוכבים בליגה הזו לא פותחים בהרכב ומדובר בחבית נפץ שעלולה להתפוצץ כשהקבוצה לא פוגעת. בבאר שבע אולי מפרגנים לוולדאן איביץ', אבל גם מזכירים שכשהם הובילו את הטבלה בשנים האחרונות ועשו תוצאות נהדרות, היה הרבה יותר קל להתמודד בחדר ההלבשה עמוס הכוכבים. כך או אחרת, התחושה היא שיש שינוי ושהפעולות שנעשו בשבועיים האחרונים על המגרש ומחוץ לו באימוני השבוע, יחזירו את הקבוצה למסלול הנכון.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקני הפועל באר שבע עדן בן בסט, חנן ממן. ברני ארדוב
שניהם בדרך החוצה? חנן ממן ועדן בן בסט/ברני ארדוב

3. תכנית השינויים לקראת החלון מתגבשת, סטו שוחרר מהקבוצה

חנן ממן בדרך למכבי חיפה. חן עזרא יחזור לבית"ר ירושלים. עדן בן בסט רוצה לשוב להפועל חיפה. ניב זריהן מבוקש בהפועל תל אביב ובמ.ס. אשדוד. בהפועל באר שבע קוראים בימים האחרונים את הדיווחים ומתגרדים. "הפרסומים האלה לא באים מהפועל באר שבע", הבהיר אסי רחמים

חנן ממן בדרך למכבי חיפה. חן עזרא יחזור לבית"ר ירושלים. עדן בן בסט רוצה לשוב להפועל חיפה. ניב זריהן מבוקש בהפועל תל אביב ובמ.ס. אשדוד. בהפועל באר שבע קוראים בימים האחרונים את הדיווחים ומתגרדים. "הפרסומים האלה לא באים מהפועל באר שבע", הבהיר מנכ"ל הקבוצה אסי רחמים השבוע. בבאר שבע טוענים שאיש מבין השחקנים או נציגיהם לא פנה עד כה כדי לצאת מהמועדון בחלון ההעברות של חודש ינואר. יחד עם זה, ברור בבאר שבע שזה עשוי לקרות ובמועדון כבר נערכים לכך עם כמה החלטות. לא כל שחקן שיבקש לעזוב, יקבל אישור לכך. לא ישוחררו שחקנים ללא תמורה. לא יהיו השאלות ליותר מחצי עונה. "אנחנו שילמנו הרבה על שחקנים. איזו סיבה צריכה להיות שנשחרר אותם בחינם?", שאלו במועדון השבוע. ובכל זאת, בהפועל באר שבע יודעים שצריך לעשות שינוי. "זו קבוצה שנבנתה לשני מפעלים. סגל שנבנה בקיץ גם לליגת העל וגם לאירופה. צריך לעשות בו מקצה שיפורים מקצועי וכמובן גם כלכלי", מודים בקבוצה. ההערכות הן שלפחות שני שחקנים מהסגל הנוכחי יעזבו, אבל גם צפויים להצטרף. המהלך הראשון שנקטו בבירת הנגב הוא שחרורו היום (שישי) של ז'וליאן סטו שישב על משבצת הזר השישי בקבוצה ויצר פלונטר עקב היותו פצוע.

בכל הקשור לישראלים, אפשר גם להוסיף לרביעייה ההתקפית שמרגישה מקופחת את שיר צדק ומרואן קבהא שממעטים לקבל דקות. צדק מסתובב עם בטן מלאה, כך מספרים, עקב הפיכתו לבלם שלישי וזאת עוד לפני החזרה של ויטור. לא מן הנמנע שהפרידה בין הצדדים בפתח. קבהא נספר שלישי בקישור אחרי ג'ון אוגו ואריק סאבו והוא לא מרוצה מהמעמד שלו. אם יבטיחו לו מקום טוב יותר במכבי חיפה, גם הוא עשוי לבקש לעזוב. המגנים דור אלו ואורן ביטון יחזרו בקרוב להיאבק על מקום בסגל. מיכאל אוחנה, שכמעט ונשכח לגמרי, יהיה מוכן לשחק בחודש פברואר. "צריך לעשות חושבים אבל עדיין לא ישבנו על תכניות מסודרת לחלון הקרוב", מבהירים במועדון את תמונת המצב הנוכחית, אבל מודים שהחודש הבא צפוי להיות מעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully