וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שלא היה אמור להיות כאן: במכבי תל אביב מפרגנים לקנדריק ריי

ספרופולוס חרג ממנהגו ופרגן לגארד שרצה לעזוב, החברים היללו בחדר ההלבשה: "מגיע לו כל הקרדיט". הצהובים מרוצים מהרוח ("השחקנים עפו על המגרש, ככה רוצים לשחק מעתה"), מתכוננים ליום קשה לקראת ז'לגיריס ומתוסכלים מההגרלה הקשה

אתר רשמי

1. "השחקנים עפו על המגרש וקפצו על הפרקט"

מכבי תל אביב השיגה אמש (רביעי) את ניצחונה הרביעי העונה ביורוליג כשגברה ביד אליהו 63:79 על חימקי מוסקבה. הצהובים רשמו מחצית ראשונה התקפית לא טובה, במהלכה הוליכו הרוסים והלחיצו את הקהל הביתי, אלא שהתמונה השתנתה במחצית השנייה, בעיקר בזכות תצוגה נפלאה של קנדריק ריי שקלע 17 נקודות, ומכבי יצאה עם ניצחון משכנע.

במועדון, וכן המאמן יאניס ספרופולוס, הצביעו על הרגע ששינה את המשחק כשתי דקות למחצית. במצב של 29:29 לקח היווני פסק זמן ויצא ממנו עם תרגיל לשלשה של סקוטי ווילבקין שסחט גם עבירה. במחצית אמר ספרופולוס לשחקנים כי "ברגע שניכנס לקצב, נוכל לנצח את המשחק הזה". ואכן המחצית השנייה של הצהובים הייתה שונה לחלוטין.

"שיחקנו עם המון אנרגיות בהגנה וזה עזר לנו מאוד", סיכם אלכס טיוס, שאמנם קלע רק שתי נקודות אך רשם משחק הגנתי איכותי עם חמישה ריבאונדים ושלוש חסימות. "ההגנה שלנו הייתה מצוינת במחצית השנייה, זה נתן לנו אנרגיות להתקפה. אנחנו צריכים להמשיך להשתפר, נבין מה עוזר לנו לעשות מהלכים בהתקפה ולהתמיד בזה".

דיאנדרה קיין הוסיף: "במחצית הראשונה הגענו לאותן זריקות כמו במחצית השנייה, פשוט לא קלענו, החטאנו כמה לייאפים. במחצית השנייה השחקנים נרגעו וקלענו זריקות טובות. היו לנו כמה משחקים ששיחקנו בהם טוב בהגנה, אבל קבוצות פשוט קלעו זריקות. אתה לא יכול לעצור כל קבוצה או כל מהלך, היום היה אחד המשחקים הכי טובים שלנו בתור קבוצה, השחקנים עפו על המגרש וקפצו על הפרקט, אלכס טיוס, ג'ייק וטאריק בלאק שמרו על הטבעת. ככה אנחנו רוצים לשחק מכאן והלאה".

יובל זוסמן אמר בסיום: "תמיד כיף לנצח. שיחקנו כדורסל יותר טוב, עשינו הגנה טובה, הרבע השלישי שלנו היה משמעותי גם הגנתית וגם התקפית. רואים את זה על המגרש, אנחנו עוצרים קבוצות על 63 נקודות ויש יותר לחץ הגנתי שאנחנו מפעילים. אני מקווה שנצא לדרך חדשה ושנשיג כמה שיותר ניצחונות ברצף זה רק יכול לעזור לנו".

עוד בנושא:

לשחרר את ווילבי: הרגע שבו סקוטי ווילבקין פרץ את הסכר של מכבי תל אביב
יורוליג: מכבי תל אביב הביסה 63:79 את חימקי מוסקבה
קנדריק ריי: "ספרופולוס נותן לי ביטחון, הוא מאפשר לי להיות אני"

דיאנדרה קיין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
ככה צריך לשחק. קיין/דני מרון

2. כולם שמחים בשביל ריי

כאמור, האיש של הצהובים במשחק היה קנדריק ריי. גם בחדר ההלבשה אחרי הניצחון, ריי היה שיחת היום כששחקני הקבוצה, וגם אנשי המועדון נכנסו על מנת לברך אותו. אפילו המאמן יאניס ספרופולוס חרג ממנהגו והחמיא לשחקן על יכולתו.

ריי הגיע בתור גיבוי לצמד סקוטי ווילבקין וג'רמי פארגו, ולאחר שהאחרון נפצע היה אמור לתפוס את עמדת הגארד המחליף. למרות זאת, נבן ספאחיה לא האמין בו, והגארד ששיחק אשתקד בנימבורק הצ'כית היה מתוסכל והביע רצון לצאת להשאלה. גם העובדה שהוא השחקן היחיד שלא נרשם בליגה לא הוסיפה לסיטואציה. ביום שבו נחת ספרופולוס באיסטנבול והצטרף לצהובים סיפרו לו אנשי הקבוצה על מצבו המיוחד של ריי, ואמרו כי יש לו אפשרות להוציא אותו להשאלה. "אחרי אימון אחד ידעתי שהוא חלק מאיתנו", אמר המאמן אתמול.

גם חבריו של ריי היו מלאי מחמאות. "קנדריק הכניס לנו המון אנרגיות ומגיע לו המון קרדיט, אני שמח בשבילו, שחקן שלא שיחק בכלל בחודש הראשון של העונה, נשאר פה ולא הוריד את הראש, כשקראו לו הוא עלה ושיחק מדהים בשבילנו, מגיע לו כל הקרדיט", אמר דיאנדרה קיין. אלכס טיוס הוסיף: "קנדריק לא קיבל יותר מדי הזדמנויות בתחילת השנה, הוא התאמן חזק ואני גאה בו. הוא עוזר לקבוצה המון, הוא יכול להביא הרבה אנרגיות מהספסל, להגיע לסל, לקלוע מרחוק, זה מה שאנחנו צריכים".

גיבור הערב עצמו הוסיף: "זה היה הערב שלי, רק ניסיתי להכניס אנרגיות. הם היו חסרים את שני השחקנים הטובים שלהם אבל אנחנו ניסינו לשחק את המשחק שלנו אני שמח שיצאנו מזה עם הניצחון. עכשיו אנחנו נוסעים למשחק הבא מול זלגיריס, אנחנו צריכים לשחק חזק כמו ששיחקנו הערב ולהשיג את הניצחון".

עוד באותו נושא

לשחרר את ווילבי: הרגע שבו סקוטי ווילבקין פרץ את הסכר של מכבי תל אביב

לכתבה המלאה
קנדריק ריי שחקן מכבי תל אביב עם דיאנדרה קיין. דני מרון
גיבור הערב קיבל מחמאות מכל כיוון. ריי עם קיין/דני מרון

3. ועכשיו, לקובנה

היום בבוקר ישובו השחקנים הצהובים ליד אליהו לאימון שחרור, ולדגשים טקטיים לקראת המשחק נגד ז'לגיריס קובנה מחר (20:00, ספורט 5). לאחר שיסתיים האימון, שיכלול תדרוך וידאו ראשון, ייצאו לעבר שדה התעופה וימריאו בשעות הצהריים בטיסה ישירה לקובנה. בשעות הערב הם יגיעו לליטא, יתמקמו במלון ויערכו רק אימון אחד, מחר בבוקר, באולם בו ייערך המשחק.

למרות שספרופולוס סירב להכריז כי המשחק מחר הוא קריטי, אלא עוד משחק חשוב, השחקנים יודעים כי זו ההזדמנות לרשום ניצחון חוץ גדול שיכול להתניע את העונה מחדש. "כל משחק יורוליג הוא קשה, כל ניצחון הוא מפתיע וכל הפסד הוא מפתיע. אנחנו צריכים להשיג ניצחון חוץ, ובשביל זה אנחנו צריכים לשחק טוב, אני מצפה להתמודדות הזאת", אמר אלכס טיוס.

"יהיה יום נסיעות קשה מחר. עכשיו ננוח ואז נלמד אותם ואז שוב יהיה משחק קשה", אמר סקוטי ווילבקין שסיים אמש משחק סביר במידותיו, ודיאנדרה קיין המפוקס סיכם: "נהנה מהמשחק הזה היום, נחזור לאימון מחר, ננסה לנצח בחוץ. כל משחק נחשב, אבל התמקדנו במשחק הזה, נראה את הווידאו של ז'לגיריס וננסה לעשות הכל כדי לצאת עם הניצחון".

אנשי ז'לגיריס הספיקו עוד לצפות אמש במשחק של מכבי תל אביב בשידור חי מיד לאחר שהצליחו לגנוב את הניצחון על דרושאפקה באיסטנבול 71:75. הקבוצה של שרונאס יאסיקביצ'יוס פתחה את העונה בצורה פחות טובה, ועל אף העובדה שהיא מדורגת עם שני ניצחונות יותר מהצהובים, היא נמצאת במקום השביעי שמוביל לפלייאוף.

ג'ורדן מיקי שחקן חימקי מוסקבה מול אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
צריך להשיג ניצחון חוץ. טיוס שומר על מיקי/דני מרון

4. אפשר לחלום, אבל לא רחוק מדי

אם אחרי ההפסד לבאסקוניה בשבוע שעבר היה נראה כי אנשי מכבי תל אביב די שבורים ויודעים כי המשימה של תחילת העונה היא בגדר בלתי אפשרית, אחרי הניצחון על חימקי האופטימיות שבה להיכל. השחקנים קיבלו עדכונים על התוצאות במשחקים המקבילים, חברי ההנהלה כבר החלו לעשות חישובים, ופתאום אפשר לחלום.

"אנחנו צריכים ליצור רצף של ניצחונות ואז נוכל לדבר על הפלייאוף", אמר טאריק בלאק ביציאה מהאולם. למרות ששני המשחקים הקרובים של הצהובים הם כאלה שנחשבים בגדר סבירים - ז'לגיריס בחוץ ומילאנו שבמומנטום שלילי בבית, פתיחת הסיבוב השני היא שוב מכשול גדול - בשלושת המשחקים הראשונים של הסיבוב ישחקו הצהובים פעמיים בחוץ נגד ריאל מדריד וצסק"א מוסקבה. "המחשב שמסדר את לוח המשחקים הרג אותנו השנה", אמרו בקבוצה השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully