וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומני כרמל: השבוע המסויט של מכבי חיפה

17.12.2018 / 12:30

העצבים בחדר ההלבשה, התגובה הלא צפויה של מרדכי, ההשתטחות על קברי צדיקים, ההתלבטות של שחר ודילמת השוערים. מה עבר על מכבי חיפה מאז השער הטראומתי של ברטקוס? שלמה וייס עם התמונה המלאה לקראת המשחק מול מכבי תל אביב, בו רואים בקבוצה הזדמנות אמיתית לצאת לדרך חדשה

צילום: יוסי ציפקיס. עריכה: רן צימט

בשבת שעברה, כשהשעון סימן על השעה 17:50, במכבי חיפה הבינו. כמו בפתיחה המפורסמת של ספר בראשית, יהיו כאלו שיגידו שבקבוצה מרחף חושך על פני תהום והמועדון, אתם כבר יודעים - תוהו ובוהו. דקה לפני כן הירוקים כבר חשבו שהם יוצאים לדרך חדשה עם ניצחון שני ברציפות, אלא שאז הגיע השער של זיגוס ברטקוס והבלגן החל לחגוג. כבר בירידה לחדר ההלבשה בעט אליסון דוס סנטוס בכל מה שנקרה בדרכו. חברו למרכז ההגנה עאיד חבשי עוד ניסה להרגיע, אך את הקללות בפורטוגוזית אפילו אלה שלא יודעים את השפה הבינו היטב.

בחדר ההלבשה עצמו דוס סנטוס ממש לא היה היחידי שאיבד עשתונות. הקפטן שלומי אזולאי צרח על השחקנים "נאיביים, אנחנו קבוצה של נאיביים. אי אפשר יותר ככה". גם שחקנים אחרים צרחו אחד על השני. באותן דקות המאמן הזמני, ואולי בקרוב מאוד הקבוע, איתי מרדכי ישב בחדרו. גורמים במועדון יודעים לספר שהוא שמע היטב את הצעקות, אך בחר שלא להתערב. אחרי כשעה השחקנים התפזרו לבתיהם בתחושה שגרוע מזה כבר לא יכול לקרות, ושעכשיו צריך לברוא את הכול מחדש, מאפס, להקים את האימפריה מהקרשים וליצור עולם טוב וירוק יותר.

היום, תשעה ימים לאחר השער ההוא של ברטקוס, בחיפה מבינים שיש להם הזדמנות חד פעמית להניח את אבן הפינה להתחלה החדשה, לקרב שוב את הקהל אליהם ולהוכיח דווקא מול היריבה הכי מרה שעדיין יש להם מה למכור.

עוד בנושא

הערב: מכבי חיפה - מכבי תל אביב (21:00, ספורט 5)
ניקיטה רוקאביציה עשוי לפתוח מול מכבי תל אביב
איתי מדרכי: "עברנו חודש מטלטל, יש קצת נאיביות"

שוער עירוני קרית שמונה זיגוס ברטוקס. לילך וייס רוזנברג
נתן את האות לתוהו ובוהו. זיגוס ברטוקס/לילך וייס רוזנברג

9.12: "איתי היה מרוצה מהבלגן"

אחרי הבלגן ששרר בקבוצה יום קודם, ניתן היה לצפות שביום ראשון גם המאמן מרדכי ישטוף את השחקנים, אלא שהמאמן בחר דווקא בגישה החלופית והחל לנתח את המשחק. מי שנעדר לראשונה בחודש האחרון מהאימונים היה המאמן היוצא אלי גוטמן, שסיים את חלקו גם בייעוץ למרדכי. "איתי היה מאוד מרוצה מהבלגן שהיה בחדר ההלבשה לילה לפני כן", טוען גורם בקבוצה, "הוא הרגיש שסופסוף השחקנים מגלים אכפתיות ושהם פותחים הכול אחד כלפי השני".

בווידאו מרדכי דיבר בעיקר על דבר אחד - החזרה הבלתי מוסברת להגנה אחרי כיבוש שער היתרון במחצית השנייה. "איתי הדגיש שהוא עשה דווקא חילוף התקפי ושהוא דרש לכבוש את השלישי", מסביר שחקן בקבוצה, "אבל התחושה והעובדות הראו שהלכנו יותר מדי אחורה. זה משהו שהוא שם עליו דגש".

אחרי האימון בשעות אחר הצהריים עוד הגיעו שחקנים רבים למתחם הגולאסו בקריות, כדי לחלוק כבוד בטורניר לזכרו של שון כרמלי, החייל הבודד שנהרג במבצע צוק איתן ומאז הפך להיות סמל בקהל הירוק. "היה צריך לשבור שגרה, והגעה לטורניר אוהדים הייתה דרך מצוינת לעשות את זה", טוען שחקן אחר,"הראש של כולם עוד היה בשער שספגנו, אבל לאט-לאט אנשים התחילו להבין שאין צורך להיכנס לדאון, רק לקחת את זה ומכאן לצאת לדרך חדשה".

עוד באותו נושא

חיימוב מקבל קרדיט, איביץ' "מוכן לדרבי"

לכתבה המלאה
איתי מרדכי מאמן זמני מכבי חיפה. לילך וייס רוזנברג
"הרגיש שסופסוף השחקנים מגלים אכפתיות". איתי מרדכי/לילך וייס רוזנברג

10.12.18: מאומן תבוא הישועה?

למרות האנדרלמוסיה האדירה, מרדכי החליט שלא להעמיס פיזית ומנטלית על השחקנים והוציא אותם לחופש של יומיים. בעוד רוב השחקנים ניצלו זאת למנוחה אמיתית, שלושה ירוקים שמבלים העונה בעיקר על הספסל או ביציע החליטו להקריב מעצמם ולטוס לאומן כדי לקבל שם קצת מחסדי שמיים. שון וייסמן, רז מאיר ורמי גרשון המריאו לאוקראינה ליום אחד בלבד, נכנסו לבית הכנסת הגדול (עם תמונה לאינסטגרם כי איך אפשר שלא) ולקבר רבי נחמן, וביקשו ממנו לעזור להם אישית, ובעיקר להחזיר את הקבוצה למסלולה הטבעי. אם על הקרקע לא הולך, אולי משמיים תבוא הישועה.

11.12.18: חיימוב וגלזר מלוכדים

ביום השני של החופש כבר חצי קבוצה לקחה דוגמה מהשלישייה והחליטה לפנות ליושב במרומים כדי שיעזור. 11 שחקנים הצפינו לצפת לקבר הארי הקדוש, הדליקו נרות והתפללו. השיא היה טבילה משותפת כדי להיטהר ולצאת לדרך חדשה. בין ה-11 היו גם וייסמן וגרשון שחזרו מהכפור האוקראיני, כמו גם השניים שדובר עליהם יותר מכל בימים שאחרי שער השיוויון של ברטקוס, גיא חיימוב ועומרי גלזר. אם מישהו חשב שהמאבק על אפודת השוער ירחיק את השניים הוא התבדה. חיימוב עוד כתב יומיים לפני כן פוסט מרגש, בו הבהיר שאף גורם לא יוכל לערער אותו. גלזר, שמצפה לשוב להרכב, התיישב ליד השוער הוותיק ולא נתן למלחמה המקצועית להשפיע על היחסים.

את הלילה סיימו אופיר מזרחי, מנחם, רועי קהת, וייסמן, אזולאי, חיימוב, עופרי ארד, גלזר, גרשון והשוער השלישי גיל אופק במסעדה בצפת בשם האר"י 7 ודיברו על כדורגל, אלוהים ומה שביניהם. "למרות התקופה הארוכה שבה כלום לא הולך, חדר ההלבשה דווקא מאוד מלוכד", גורס אחד השחקנים הבכירים בקבוצה, "יש באמת תחושה של ביחד ורואים את זה בהרבה מקרים".

12.12.18: החבר של מאנג'ק

אחרי יומיים של חופש התייצבו השחקנים בשעת בוקר מוקדמת במתחם האימונים בכפר גלים לארוחת בוקר משותפת ולאחר מכן לאימון. במתחם הסתובב בחור שמבט עליו מבהיר שהוא שחקן, והלחשושים החלו - האם מדובר בזר חדש שהגיע לקבוצה? מהר מאוד התברר שמדובר באחד מחבריו של ז'ורז' מאנג'ק, שמשחק בליגות המשנה בגרמניה כמגן שמאלי והגיע לביקור קצר אצל חברו. "ז'ורז' שחקן חכם מאוד והוא יכול להוציא את מכבי חיפה ממצב לא טוב", אמר המגן מחוף השנהב, "הוא גם בטוח שיש קבוצה טובה שיכולה להצליח". אם מאנז'ק מרגיש מספיק בטוח כדי להביא חברים, מבט על מיכאיל קראמר מסביר עד כמה הוא מבין שהקדנציה שלו בחיפה קרובה לסיומה. לזכותו ייאמר שהוא עדיין מתאמן ברצינות.

בגזרה הישראלית, אימון השוערים הראה שהנטייה היא להמשיך עם חיימוב בין הקורות, כשיתר השחקנים דווקא הפגינו אווירה טובה ולא מעט חיוכים נרשמו באימון עצמו. "מה שגורם לי להאמין שאנחנו יכולים לנצח זה השחקנים שלי", ניסה מרדכי לפרגן, "נבוא קבוצתית מאוד מוכנים וזה מה שחשוב במשחק הזה".

בעלי מכבי חיפה יעקב שחר. ברני ארדוב
מאמין שיש צוות טוב סביב איתי מרדכי. יעקב שחר/ברני ארדוב

13.12.18: "ליענקלה אין מאמן שהוא נעול עליו"

מי שהיה צריך חופשה אחרי מה שקרה בשבת הוא הבעלים יעקב שחר, ששוב זכה למפח נפש אדיר וביציע הכבוד נרשמו העצבים הידועים. שחר המריא יום לאחר מכן למוסקבה וסנקט פטרסבורג לנסיעת עסקים, והדבר הביא לכך שהעיסוק במאמן נדחה. בחמישי הבעלים נחת בארץ, אך החליט שלא להתעסק בסוגיה עד המשחק נגד היריבה המרה מקרית שלום. "ליענקלה אין מאמן שהוא נעול עליו כמו שהיה במקרה של גוטמן", טוען גורם בסביבתו, "הוא אמר לאנשים שהוא מאמין שיש צוות טוב סביב איתי ושצריך לתת שקט להכין את המשחק נגד מכבי תל אביב. ככל הנראה, בימים הקרובים תתקבל החלטה סופית בנושא".

בקבוצה מעידים כי מרדכי עצמו נראה נינוח, משוכנע שהוא יוכל לקבל את המושכות ולהצעיד את הקבוצה למקום טוב יותר. עוד אימון שקט עבר על הבחורים מהכרמל.

אוהדי מכבי חיפה בכדורסל. לילך וייס רוזנברג
"יש תחושת ייאוש בקהל וזה מובן". אוהדי מכבי חיפה/לילך וייס רוזנברג

14.12.18: סערה בכוס מים

אם כל השבוע הקהל הירוק היה די מנומנם, ביום שישי החלו שוב בפורומים השונים לצאת פוסטים כעוסים על כך שהקהל הצהוב קיבל יותר כרטיסים מהמינימום. אם פעם כזה דבר היה מסעיר את רחובות העיר התחתית בחיפה, הייאוש נעשה יותר נוח. המיני-סערה חלפה כשבמכבי תל אביב עצמה הבהירו שממש לא קיבלו 3,000 כרטיסים יותר מהמינימום, אלא סך של 3,500 כרטיסים לאוהדיהם.

אם כבר פורומים, הצצה בהם מגלה שאוהדים, אפילו האופטימיים ביותר, כבר לא מאמינים שאפשר לנצח את היריבה התל אביבית. "יש תחושת ייאוש בקהל וזה מובן", מסביר שחקן בקבוצה, "אבל למשחק כזה גדול יגיעו, למרות הייאוש, הרבה מאוד אוהדים. זו ההזדמנות האחרונה אולי לקרב את הקהל אלינו".

ירין דדו. ג'ו הירש, האתר הרשמי של מכבי חיפה, אתר רשמי
הבוגרים קונים ניצחון כזה. ירין דדו חוגג/אתר רשמי, ג'ו הירש, האתר הרשמי של מכבי חיפה

15.12.18: מה עשה הנוער?

במקביל לאימון קבוצת הבוגרים, שיחקה בשבת קבוצת הנוער של המועדון נגד הפועל רעננה. קבוצת הנוער, שבשנים האחרונות הייתה הנחמה היחידה של המועדון מהכרמל, מחקה העונה את הבוגרים ונמצאת במצב קשה בטבלה. רגע לפני המשחק מול רעננה, הסביר המאמן אריק בנדו לשחקניו שכבר לא משנה אם ישחקו יפה או מכוער, העיקר שינצחו. על הדשא זה ניכר, השחקנים נתנו מלחמה אמיתית ובישול של מאור לוי לראש של ירין דדו קבע 0:1 חשוב, כזה שהבוגרים יקנו הערב בשתי ידיים. באימון הקבוצה הבוגרת, מרדכי תרגל בעיקר מצבים נייחים, ודומה היה שניקיטה רוקאביצה יהיה בהרכב.

ולדימיר סטויקוביץ' שוער מכבי חיפה. ברני ארדוב
אולי הוא יביא את המזל? ולדימיר סטויקוביץ'/ברני ארדוב

16.12.18: מגבשים את ההרכב

באימון המסכם מרדכי כבר תרגל הרכב טיפה אחר. רועי קהת ושלומי אזולאי תורגלו שניהם, בעוד רוקאביצה נטל חלק בהרכב השני. סינטאיהו סלליך תורגל על חשבונו של אופיר מזרחי, כשסוגיית השוער נפתרה, כך נראה. אם לא תהיה הפתעה, חיימוב יפתח שוב.

אגב שוערים, בשעת לילה מאוחרת נחת גם ולדימיר סטויקוביץ' בארץ לביקור קצר וישהה הערב ביציעים, בתקווה להביא יותר מזל מזה שהביא ננאד פראליה בדרבי. באסיפה עצמה מרדכי סימן את נקודת המפתח לניצחון - שליטה במרכז המגרש וסיכול דור פרץ, פעם עוד מושאל בהפועל חיפה והיום אחד הכוכבים של האלופה שבדרך. "ברור לכולם שאנחנו האנדרדוג", קובע אחד מהשחקנים הצעירים, "אבל בשביל משחקים כאלה אנחנו משחקים. ניתן הכול כדי לתקן את מה שעשינו עד היום".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully