וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד ל-MVP בליגה, מיובש ביורוליג: דיברתולומאו מסתגל למצב המשונה

16.12.2018 / 7:53

אחרי עוד התעלות, הרכז מודה שההבדל בדקות בין המפעלים "זה משהו שצריך להתמודד איתו". בלאק לומד לקח, בקבוצה מתלהבים מאחוז הקליעה הנדיר

one

מכבי תל אביב הבטיחה אמש (שבת) את המקום הראשון בתום הסיבוב הראשון בליגת העל בזכות ניצחון ביתי משכנע 78:91 על הפועל ירושלים. הקבוצה של יאניס ספרופולוס שלטה במשחק מהפתיחה ובלמה מספר נסיונות קאמבק אדומים. ג'ון דיברתולומאו הצטיין עם 22 נקודות ו-7 ריבאונדים, וגם סקוטי ווילבקין שם מאחוריו את הטעות הקשה נגד באסקוניה עם 20 נקודות.

במועדון הפליגו בשבחים למאמן ולשחקנים על ההתאוששות המהירה מהטראומה של יום חמישי ועל האנרגיות שהופגנו מהפתיחה למרות העובדה שהמשחק אמש היה הרביעי של הצהובים בשבעה ימים. הצהובים דייקו ב-82 אחוזים מדהימים משתי נקודות עם 23 זריקות מוצלחות מ-28 נסיונות. בסיום ההתמודדות נראו חברי ההנהלה של המועדון מרוצים מהניצחון על מי שעדיין נחשבת היריבה הכי גדולה בזירה המקומית.

עוד בנושא

עם 82 אחוזים ל-2: מכבי תל אביב ניצחה 78:91 את הפועל ירושלים
ספרופולוס: "ווילבקין הפסיד משחק אחד, אבל הוא ינצח חמישה אחרים"
עוד אמש בליגה: עירוני נס ציונה ניצחה 78:88 את הפועל חולון בחוץ

שחקני מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו עם יובל זוסמן. קובי אליהו
סיטואציה מוזרה. דיברתולומאו מקבל ברכות מזוסמן וכהן/קובי אליהו

"היה לנו חלק לא טוב ברבע השלישי שלא שיחקנו את ההגנה שלנו, אבל הראינו את האופי שלנו שעזר לנו לגמור את המשחק", אמר דיברתולומאו בסיום, "זה היה משחק חשוב, הראינו אופי לחזור אחרי הפסד כזה שהשאיר לנו טעם רע בפה. היה לנו יום אחד בלבד להתכונן למשחק נגד ירושלים, אז זה ניצחון גדול". על אחוזי הדיוק משתי נקודות אמר הקפטן: "הנתון מדהים, זה מראה שאנחנו קיבלנו החלטות טובות בהתקפה, לקחנו זריקות טובות. זה ממש מרשים, אנחנו צריכים לכוון לשם".

מפתיחת העונה עומד הגארד שבעונתו השנייה בצהובים על מספרים נהדרים בליגה עם 16.1 נקודות, 4.1 ריבאונדים ו-3.2 אסיסטים, והוא בהחלט אחד המועמדים הבולטים לתואר ה-MVP בליגה. "אני לא חושב שאני הישראלי הכי טוב בליגה, חיברתי כמה משחקים טובים והקבוצה שלנו מנצחת, אבל יש לנו הרבה על מה לעבוד כדי להגיע לתארים, גם אישיים", אמר. "אני לא מכוון לתואר ה-MVP, כל חדר ההלבשה מכוון אך ורק ליום הבא".

למרות היכולת הטובה בזירה המקומית, ביורוליג זוכה דיברתולומאו לקרדיט מוגבל, עם ממוצע של 10 דקות למשחק. במשחק האחרון מול באסקוניה שותף דיברתולומאו לארבע דקות בלבד. "יש לנו הרבה מאמנים ופיזיולוגיים שמנתחים את המשחקים, וזה חשוב ששחקנים יישארו טריים. יש שחקנים שישחקו יותר בליגה ויש כאלה שישחקו יותר ביורוליג, זה משהו שאני צריך להתמודד איתו", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. קובי אליהו
התאוששות מרשימה. ספרופולוס/קובי אליהו

מי שספג לא מעט ביקורת ביום חמישי בעקבות המשחק הלא אחראי שלו היה טאריק בלאק, שסיים את המשחק נגד באסקוניה עם 3 נקודות ו-5 עבירות בפחות מ-9 דקות. אמש בלאק היה חד יותר וסיים משחק טוב מאוד עם 13 נקודות ו-6 ריבאונדים. "היינו צריכים את הניצחון הזה, זה היה משחק עם יריבות גדולה, ואני שמח שידענו לטפל בעניינים", סיפר הסנטר ועבר לדבר על מה שקרה ביום חמישי, "למדתי שאני צריך להפסיק לעשות כל כך הרבה עבירות, זה הדבר העיקרי. אני רוצה לעזור לקבוצה לנצח, אני חושב שאני גורם מרכזי בזה, שאני שחקן מפתח, אז אני צריך להשתפר ולהיות יותר יעיל".

בלאק הסכים עם הטענה שהוא מבצע יותר מדי עבירות חסרות אחריות. "חלק גדול מלא לעשות עבירות הוא עליי. כשאתה משחק את המשחק, עבירות הן חלק ממנו אבל אני חייב להיות חכם יותר, להיות יותר עירני לעבירות שלי, והכי חשוב לא לעשות אותן מוקדם", אמר, וניתח גם את החסרונות של הקבוצה. "אנחנו לא בהכרח חסרים משהו. ניצחנו שני משחקים ברציפות, במשחק אחד היה ניצחון משכנע, במשחק אחר סימנו וי למרות שהגבוהים יצאו בחמש עבירות. אנחנו מתכוונים להמשיך לעשות את מה שאנחנו עושים".

בר טימור שחקן הפועל ירושלים עם חבריו מול דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב, טאריק בלאק. קובי אליהו
לומד לאט לאט. בלאק, מימין/קובי אליהו

בשבוע האחרון דיבר ספרופולוס לא מעט על נושא האימונים שחסרים לו ולקבוצה כדי להתקדם ולהשתפר, והשבוע הוא יזכה להעביר כמה אימונים עד המשחק נגד חימקי מוסקבה ביום רביעי, שיהיה הראשון מבין שניים שיערכו במחזור הכפול ביורוליג. היום יקבלו השחקנים יום חופש, ומחר יחזרו לאימונים כדי להתכונן ליריבה מרוסיה.

ג'רמי פארגו ממשיך באימונים, אך על פי ההערכות במכבי, לא יהיה כשיר לפני השבוע הראשון של ינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully