וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאקיל אוניל: "הלייקרס שלי ושל קובי היו מנצחים בקלות את גולדן סטייט"

שאק לא מתרשם מההצלחה של הווריירס, מסביר למה הקבוצה שלו ושל קובי בריאנט טובה יותר, ומתייחס גם לסוגיית ג'ורדן נגד לברון, והגדול מכולם

צילום מסך

שאקיל אוניל טוען שלוס אנג'לס לייקרס שלו ושל קובי בריאנט, שזכתה בשלוש אליפויות רצופות בתחילת שנות ה-2000, הייתה "גוברת בקלות" על גולדן סטייט של ימינו - הקבוצה שמנסה להיות הראשונה מאז הלייקרס שזוכה בת'רי-פיט - שלוש אליפויות ברציפות.

"אני חושב שהיינו מנצחים אותם בקלות", אמר אוניל, כשנשאל איזו קבוצה טובה יותר, "יש אנשים שחושבים אחרת, הם (שחקני הווריירס) כנראה חושבים אחרת, אבל ב-2001 הייתה לנו כנראה את אחת הקבוצות הגדולות בכל הזמנים, כשסיימנו במאזן 1:15 את הפלייאוף. היינו מסיימים במאזן 0:16, אבל אלן אייברסון התפוצץ עלינו ודרך מעל טיי לו".

עוד בנושא
ב-ESPN טוענים: הקליפרס יילכו בכל הכוח על קווין דוראנט וקוואי לאונרד
קווין דוראנט: "מייקל ג'ורדן, קובי בריאנט וקיירי אירווינג הותירו עלי את הרושם הגדול ביותר"
אחרי הפרידה המרגשת, לברון ג'יימס חושף: כך דווין וייד הציל לי את הקריירה
טייריס רייס מגיב לשחקני ה-NBA: אתם לא באמת יודעים מה זה לעבוד קשה

קובי בריאנט, שאקיל אוניל, פיל ג'קסון. Ezra Shaw, GettyImages
אימפריה על זמנית. שאקל וקובי עם פיל ג'קסון/GettyImages, Ezra Shaw

שאקיל מדבר כמובן על הלייקרס האדירה שלו ושל קובי ב-2000/01, שכמעט סיימה את הפלייאוף במאזן מושלם, פגשה את פילדלפיה בגמר, הפסידה במשחק הראשון לפילדלפיה של אייברסון - ה-MVP של אותו עונה - שהפגיז 48 נקודות במשחק. אבל הלייקרס ניצחו בקלות את ארבעת המשחקים הבאים, בדרך לאליפות.

אייברסון, אגב, טען רק לאחרונה שלברון ג'יימס הוא הכדורסלן הכי גדול בדורנו, אך לא הסכים להשוות אותו למייקל ג'ורדן בדיון על "הגדול מכולם". אייברסון נשאל על הסוגיה, והבהיר: "אנחנו מדברים על מייק, כן? מייק. אנחנו מדברים על ישו השחור. אין לי מה להוסיף מעבר לזה. הוא ה-GOAT (הטוב בכל הזמנים). מייק תמיד יהיה ה-GOAT. ובבקשה, אל תעליבו אותי ותדברו איתי על סטטיסטיקות, כאילו יש לכם סיכוי לשנות את דעתי".

שאקיל שיחק מול ג'ורדן במדי אורלנדו והדיח את שיקגו שלו בפלייאוף 1995, שאקיל גם שיחק לצד לברון במדי קליבלנד (2009/10), וטען שקשה להשוות בין שניהם. "אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות", אמר שאק, "ג'ורדן קלע בממוצע 30 נקודות למשחק בתקופה שבה היה מותר להרביץ. המשחק היה הרבה יותר פיזי. בעידן הנוכחי, הייתי קולע 45 נקודות בממוצע במשחק, לא כולל קליעות עונשין. ג'ורדן שלט בשנות ה-90. קובי ואני עשינו את זה ב-2000, ולברון עושה את שלו עכשיו. מבחינת מספרים, אז כן, אני מניח שאפשר להגיד שהוא נמצא שם למעלה בצמרת עם ג'ורדן".

שאקיל גם התייחס ללייקרס של לברון (10:17), וטען שהיא אומנם נראית כמו קבוצה שתעפיל לפלייאוף במערב, אבל בספק אם תוכל להתמודד על אליפות. עם זאת, לדבריו טבעת חייבת להיות המטרה של לברון. "זו בהחלט קבוצה שקשה להבין", אמר אוניל על הלייקרס של העונה, "כולם יודעים מה יכול לקרות כשמציבים שחקנים טובים סביב לברון. סבלנות? כל הקטע של סבלנות חל עליך רק אם עוד לא זכית באליפות. אבל כשאתה לברון ג'יימס, והיית בשמונה גמרים רצופים, אין לך זמן לסבלנות".

עוד באותו נושא

שאקיל אוניל: "אם הייתי משחק היום, הייתי קולע 50 נקודות למשחק"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייברסון יודע את התשובה. לברון מול ג'ורדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully