וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוץ למסגרת: הפועל תל אביב הפנימה שהיא במאבק נגד הירידה

11.12.2018 / 8:40

אופיר חיים הסביר שצריך להתחיל להתאמן על בעיטות ממטר, בהנהלה חושבים על שינויים בינואר כשחוזהו הכבד של עאבד על הפרק, מוליץ' מיואש ממעמדו ואיש לא מבין מדוע עגייב לא שותף. אחרי ההפסד לבית"ר, האדומים מתחילים להבין את מצבם הקשה

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. ייאוש, עצבים ותהיות

אווירת הנכאים של שחקני הפועל תל אביב ביציאה מאצטדיון המושבה אתמול (שני) אחרי ההפסד הכואב 3:0 לבית"ר ירושלים אמרה הכל. אחרי שהיו ספונים כחצי שעה בחדר ההלבשה ולא דיברו יותר מדי, שחקני הפועל נראו די מיואשים ואף אמרו: "זה לא משנה נגד איזו הגנה אנחנו משחקים, אנחנו לא מבקיעים. זה כבר בראש של השחקנים וזה רק הולך ומחמיר".

אחד מבעלי המועדון, איציק ניסנוב, נראה עצבני באיזור חדרי ההלבשה ובקבוצה כבר החלו לדבר על שינויים אפשריים לקראת חודש ינואר. האדומים יודעים שעל מנת לבצע שינוי משמעותי, יהיה עליהם להשתחרר ממספר חוזים של שחקנים אשר לא מספקים תוצרת. אחד מהם הוא אחמד עאבד, אשר מחזיק בחוזה של שלוש שנים ומרוויח סכום של כ-180 אלף דולר לעונה. אם לא יחול שיפור ביכולתו של עאבד עד פתיחת חלון ההעברות, ייתכן ובהפועל ירצו לחסוך את חוזהו ולמצוא עבורו קבוצה אחרת.

חוץ מעאבד, גם סיכוייו של החלוץ פייסל מוליץ' להמשיך נמוכים. הסרבי אמר אתמול בחניית האצטדיון: "אין לי סיכוי אצל המאמן הזה, אני אופצייה אחרונה עבורו ולא יכול לשחק ככה". בקבוצה תהו מדוע אמיר עגייב לא פתח או לפחות נכנס כמחליף, בצוות המקצועי הסבירו שמדובר בחלוקת עומס, אבל הודו כי ייתכן ונכון היה להכניסו לפחות כמחליף במקומו של קאיו.

עוד בנושא:

בית"ר ירושלים ניצחה 0:3 את הפועל תל אביב
אופיר חיים: "לא הבטיחו לי גן של שושנים"
מלכים ליום אחד: בית"ר ירושלים חגגה את הניצחון הגדול על הפועל תל אביב

שחקן הפועל תל אביב אחמד עאבד עם שחקן בית"ר ירושלים טל בן חיים. קובי אליהו
יישאר גם אחרי ינואר? אחמד עאבד/קובי אליהו

2. למרות המצב הקשה, חיים שומר על אופטימיות

המאמן האדום, אופיר חיים, פתח את הלב בסיום: "המשחק הזה הוא מעבר לשלוש נקודות וזה כואב לי מאוד. עדיין, אני לא מוריד את הראש. בחצי השני ניסינו להמר על התקפה וכשמהמרים על התקפה מזניחים את ההגנה ובית"ר ניצלו את זה. החצי הראשון שלנו היה טוב ובית"ר ממצב אחד עשתה גול".

חיים נשאל על כך שיש תחושה שהקבוצה לא מסוגלת להבקיע ואמר: "התחושה מלווה את הקבוצה מתחילת השנה. אנחנו פשוט צריכים לעבוד יותר מול השער. הקבוצה צריכה חיזוק בחלק ההתקפי, אבל זאת לא הבעיה של הקבוצה. אפשר לנצח 0:1 או לחזור מפיגור 1:0. פשוט הלכנו אחורה אחרי השער של בית"ר וזה מנטלי".

כשנשאל מאיפה הוא שואב את האופטימיות, ענה המאמן: "אני יודע מה אני שווה. אני מאמין בעצמי, אני רואה את השחקנים באימונים עושים את הדברים מול השער. נכון שאימון זה לא משחק וזה לחץ שונה, אבל אני מאמין שכשיגיע הניצחון דברים ישתחררו וזה יגיע. זה לא פשוט לשחק שלושה משחקים בשבוע וגם היו חסרים לנו כמה שחקנים היום. אנחנו צריכים לדעת להסתדר גם עם המחליפים, כי הם שחקנים טובים. אדי גוטליב חזר מפציעה ישר לשלושה משחקים בשבוע אבל זה לא תירוץ."

על האפשרות שהאדומים יתחילו לשחק כמו קבוצה תחתית אמר: "זה משהו שצריך לקרות. אנחנו במקום האחרון ואני רוצה להתחיל לחשוב ככה. אם נחשוב שאנחנו קבוצת צמרת לא נוכל לצאת מהמצב הזה, אך יחד עם זאת אין לי בעיה עם האנרגיות והאינטנסיביות. אני חושב שהלחץ ישתחרר ואנחנו נעשה את זה. הדבר המשמעותי הוא שירדנו למקום האחרון ועם זה צריך להתמודד".

עוד באותו נושא

ליגת העל: בית"ר ירושלים ניצחה 0:3 את הפועל תל אביב

לכתבה המלאה
אופיר חיים מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
"נעבוד הרבה מול השער". אופיר חיים/קובי אליהו

3. בעיית החלק ההתקפי והפיתרון

לסיום, חיים נשאל האם כחלוץ עבר יש לו עצה לחלוצים שלו בהווה, והמאמן ניסה לשים את האצבע על הבעיה: "זה עניין של ביטחון. כשחקן, הייתה תקופה בה הייתי מחמיץ ואז אחרי האימונים הייתי נשאר אחרי שכולם הלכו הביתה ובועט 100 בעיטות ממטר, ואז מחמישה מטר, ולאחר מכן מעשרה מטר וכך הלאה. כשאתה יודע להבקיע שערים, אתה יודע להבקיע שערים. היה קשה מאוד לעבוד על דברים ספציפיים בשבוע הזה, אבל עכשיו נעבוד הרבה מול השער. צריך לישון עם זה במגרש עד שזה יגיע באוטומט וישתחרר. כנראה שהשחקנים לא עבדו מספיק מול השער וזה מה שנעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully