וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכים ליום אחד: בית"ר ירושלים חוגגת על ה-0:3 על הפועל תל אביב

11.12.2018 / 7:16

בית"ר חגגה 0:3 מתוק על הפועל תל אביב, לא ספגה וברחה מהמקום האחרון, אבל גם היא יודעת שדרך ארוכה עוד לפניה. אופיר סער על הקבוצה של ורד ואיינבינדר, ההתעלות של סירושטיין והאמון של קלינגר בסילבסטר. וגם: בריהון סירב להיכנס כמחליף וצפוי לעמוד לוועדת משמעת

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. החגיגות של שחקני בית"ר ירושלים אתמול (שני) לאחר ניצחון החוץ על הפועל תל אביב היו בעיקר על הדשא והסתיימו עם הירידה לחדר ההלבשה. מצד אחד, המון לחץ השתחרר. אחרי שבוע שבו חלק מהשחקנים דיברו ביניהם כי יהיה מרוצים מתיקו, פתאום הגיע ניצחון של 0:3 נגד יריבה מושבעת, שהתווסף לעובדה כי זאת הייתה הפעם הראשונה העונה שהקבוצה לא סופגת, יחד עם התחושה שסוף סוף השחקנים מבינים את מצבם ומגיעים מחויבים. כל זה גרם לחיוכים נדירים על הפנים של אנשי ושחקני הקבוצה. מנגד, המאמן ניר קלינגר הוריד את כולם לקרקע כשסיכם בסוף כשאמר: "נצטרך להסתכל רק על המשחק הבא ולהוכיח שבאמת אנחנו מתחילים כאן שינוי. כרגע צריך לחשוב כקבוצת תחתית עד שנעוף משם, עדיין צריך לעשות סוויץ' מאוד עמוק כדי לצאת מהמצב הזה".

עוד בנושא
בית"ר ירושלים הביסה 0:3 את הפועל תל אביב והורידה אותה למקום האחרון
קלינגר: "היו לילות שלא ישנתי, בית"ר חייבת להיות למעלה עם הקהל הזה"
אופיר חיים אחרי התבוסה: "לא הבטיחו לי גן של שושנים"

שחקני בית"ר ירושלים איתמר ניצן, אור אינברום חוגגים. קובי אליהו
יודעים כמה זה חשוב. שחקני בית"ר חוגגים/קובי אליהו

2. קלינגר הסביר בסיום לגבי ההרכב שכלל את מאור בוזגלו, במהלך שנעשה בניגוד להכנות: "עלינו בהרכב עם כישרון וחיברנו אותו ללב ונשמה. במחצית הראשונה הלחץ השפיע וחלחל עדיין, בחצי השני הכל פרץ. ידענו שאם נביא את האיכות וללכת לאגפים לבוזגלו, אינברום ועידן - נוכל להבקיע. באימון המסכם תרגלתי כמה דברים אבל מי שהיה צריך לדעת שהוא פותח ידע, ולא שיניתי ברגע האחרון, זה לא מקצועי".

המאמן התייחס ליאקוב סילבסטר, שהציג יכולת משופרת, ואמר: "כבר לפני שלושה שבועות החלטתי ללכת איתו. אני יודע מה זה חלוץ, היו לי בקריירה חלוצים שאתה נותן להם תחושה שאתה סומך עליהם והם יחזירו. אז הוא לא החזיר בגולים אבל החזיר בעבודה - הוא החזיק את הכדור, שמר עליו, עשה תנועה, הטריד את ההגנה". קלינגר הוסיף עם חיוך: "מה גם שאין לו כרגע תחרות, חלוץ אחד מושעה והשני פצוע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקני בית"ר ירושלים איתמר ניצן, מאור בוזגלו. קובי אליהו
פתח ובישל. בוזגלו/קובי אליהו

3. בסיום המשחק אפשר היה לראות את החיבוק הגדול והשמחה בין דן איינבינדר לעידן ורד. זה לא היה מקרי - מאז שהקבוצה החלה להידרדר השניים עסוקים לא מעט בלנסות לחבר את חדר ההלבשה ולהוציא את הקבוצה מהמצב הזה. זה לא תמיד הצליח. על ורד כקפטן יש הרבה מאוד לחץ. לפעמים נראה היה שזה פוגע בו ושמדובר בסוג של התמודדות חדשה עבורו: מעמסת הקפטן בבית"ר ירושלים היא לא פשוטה, במיוחד כאשר לא הולך והקהל שוכח מהר מאוד מי אתה ומוציא עליך את העצבים.

איינבינדר עצמו היה שקט יחסית עד לפני כשבוע. הדברים השתנו לאחר המשחק נגד רעננה, כשהקשר התפרק עם דמעות ופתח את הלב בפני השחקנים. אתמול הוא נשאל על כך ואמר: "זה מה שמאפיין אותי לאורך כל הקריירה שלי, זה חלק מהאופי שלי וזה קרה בבית"ר, במכבי וגם בבאר שבע. מה שקרה אחרי המשחק נגד רעננה זה היה איזשהו רגע של משבר עבורי. הרגשנו לא טוב אחרי המשחק, ישבנו בחדר ההלבשה הרבה מאוד זמן אחרי המשחק מכונסים בעצמנו, הרגשנו שאכזבנו את הבעלים והקהל. דווקא מהדברים האלה עלינו על דרך המלך, ההבנה של המצב, שזה מה שהיה הכי חסר לנו. בגלל זה הניצחון היום חשוב מאוד, יש לו השפעה גם על הגישה של הקהל והתמיכה שלהם, ראיתם אותם היום,שהם חיוביים ודוחפים אז השמיים הם הגבול".

על עידן ורד אמר: "הוא השחקן הכי חשוב בקבוצה. שמחים שהוא חזר, שמחים שהוא כבש, אנחנו נשמח שיהיה בכושר מצוין. אבל אני חושב שכולם היום - איתמר ניצן, קלטינס, הבלמים, סירושטיין ואינברום במהלכים מבריקים, וכל מי שנכנס - יצרנו קבוצה מאוחדת וטובה שרצתה את הנקודות יותר היום".

ורד עצמו תמיד מעדיף לשחק באגף אך אתמול שיחק בשלישיית הקישור. הוא סיים עם שער ומעורבות בשער נוסף, הוא מלך השערים של בית"ר עם ארבעה שערים, אך יותר מהכל הוא הביא אתמול עבודה למגרש. ורד רץ הכי הרבה מבין שחקני בית"ר, כ-11 ק"מ, ביצע 53 ספרינטים ולקח על עצמו הרבה אחריות במרכז המגרש.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. קובי אליהו
חוגגים, אבל יד עוד הרבה עבודה. בית"ר/קובי אליהו

4. ואם איינבינדר פרגן לשחקנים הפחות נוצצים, כנראה שמגיע. כי לא פשוט להיות איתמר ניצן בעונה כזאת, שמתחילת העונה אתה שרוף, הופך לשוער שני והשמות של שטקוס וזובאס נזרקים שוב ושוב באוויר לינואר. עוד יותר לא פשוט להיות מיקי סירושטיין, השעיר לעזאזל של כל משחק רע של בית"ר, שבכל הזדמנות אומרים שצריכים להביא מישהו על המשבצת שלו, אך בשורה התחתונה גם בעונה שעברה כבלם וגם כעת כשהוא סוגר חורים כקשר הקבוצה מקבלת שחקן אינטליגנט, שמקריב את כל מה שיש לו. מאלה שקלינגר יודע שאפשר לצאת איתם למלחמה.

גם טל בן חיים, קלטינס ואור זהבי זכו למחמאות מאנשי המועדון על משחקם אתמול. קלטינס עצמו נפגע ודימם מהאף בסיום. הסיבה: במהלך חגיגות הניצחון אחד הבקבוקים שנזרק פגע בו. אין מה לעשות, הבן אדם מכור לפלסטר.

איינבינדר מודה: "השתחחר הרבה לחץ והרבה שמחה. הבאנו אלמנטים שלא הבאנו במשחקים הקודמים - הקרבה, משמעת טקטית, לחימה, הפנמה של המצב. את כל זה הראינו היום ואני מקווה שנמשיך להביא את זה כי אנחנו שווים הרבה יותר מאיפה שאנחנו נמצאים. כרגע המטרה להתרכז רק במשחק הקרוב ולקחת נקודות. יש לנו הרבה מה להוכיח ולשפר אבל הניסיון היום חשוב מאוד, גם בגישה של הקהל והתמיכה שלהם, כשהם חיוביים ודוחפים אז השמים הם הגבול".

דן איינבינדר בית"ר ירושלים. קובי אליהו
הבכי שלו הביא למהפך. איינבינדר/קובי אליהו

5. יעקב בריהון שידר אי שביעות רצון כאשר נתבקש להיכנס למשחק כחילוף אחרון וצפוי לעמוד לוועדת משמעת. ארון אולנארה יעמוד היום לוועדת משמעת כאשר בבית"ר ירצו להבין האם הוא רוצה להגיע להבנות על סיום התקשרות או שהוא מעוניין להמשיך בקבוצה ולהתיישר עם הדרישות. אולנארה לא היה חייב להגיע אתמול למושבה ואכן לא הגיע, כאשר בבית"ר אמרו: "מי שמרגיש מחויב צריך להגיע, זה אומר לא מעט". ערן לוי לא חגג עם השחקנים בחדר ההלבשה ונראה כי דרכו החוצה סלולה על פי רצון שני הצדדים.

שחקן בית"ר ירושלים עידן ורד חוגג. קובי אליהו
לא קל להיות הקפטן. ורד/קובי אליהו
דן אייבינדר חוגג עם עידן ורד בית"ר ירושלים. קובי אליהו
סחפו את הקבוצה. ורד ואיינבינדר/קובי אליהו
מיקי סירושטיין בית"ר ירושלים. קובי אליהו
קצת נחת. סירושטיין/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully